Gå til innhold

Ødelagt vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

I år var det min tur til å gjengjelde "tjenesten" og være forlover for hun som var min for et par år siden. Desverre tror jeg dette var starten på et ødelagt vennskap. Det hele startet med en svært krevende brud. Jeg var intet mindre enn 13 ganger med henne og så i kjolebutikker, 4 ganger og så på en og samme kjole som hun endte opp med å kjøpe (det var den første hun prøvde.) Da hun skulle hente kjolen var jeg mitt i eksamensstess og det endte med at jeg fikk noen sarkastiske kommentarer og snurt venninne i 2 uker fordi jeg ikke kunne være med å hente. Det hører med til historien at hun ikke var med meg en eneste gang og så på kjole fordi hun stadig vekk forsov seg, glemte det osv..

Utover høsten ble bryllupsnervene stadig mer tydelig og hun begynte med regelrett telefonterror. I en periode ringte hun meg 3-4 om natten flere ganger i uken. Jeg studerer, hun er hjmmesværende. Til slutt ble jeg ganske rasende og sa at dette må det bli en slutt på ( etter gjenntatte ganger bedt pent). Hun sa så unnskyld og lovet meg at dette ikke skulle gjennta seg og det gjorde det heller ikke. Så nærmet det seg utdrikningslaget hennes og jeg fikk den ene etter den andre beskjeden om hva hun IKKE ville gjøre. Greit nok. Jeg brukte mye tid og krefter på å få i stand det jeg trodde var den perfekte dagn for henne. Men hva skjer? Hun er potte sur hele utdrikningslaget. Nekter å gjøre det hun blir bedt om (ikke fæle ting) og det ender med at hun hylgriner og sier at dette ikke var et utdrikningslag hun ønsket seg..Dagen etter kjeftet hun meg hunden full. Jeg ble like sint om ikke sintere tilbake og fortalte henne i klare ordelag at den måten hun oppførte seg ikke var akseptabel. Hun glattet litt over det og sa "at hun skjønte jeg var sliten" ( midt i eksamensperioden). Det endte med at jeg ikke sa noe mer om det. Det var like før bryllupet og jeg ville ikke lage noe bråk. Jeg hadde nesten klart å legge det bak me