Gå til innhold

Ødelagt vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

I år var det min tur til å gjengjelde "tjenesten" og være forlover for hun som var min for et par år siden. Desverre tror jeg dette var starten på et ødelagt vennskap. Det hele startet med en svært krevende brud. Jeg var intet mindre enn 13 ganger med henne og så i kjolebutikker, 4 ganger og så på en og samme kjole som hun endte opp med å kjøpe (det var den første hun prøvde.) Da hun skulle hente kjolen var jeg mitt i eksamensstess og det endte med at jeg fikk noen sarkastiske kommentarer og snurt venninne i 2 uker fordi jeg ikke kunne være med å hente. Det hører med til historien at hun ikke var med meg en eneste gang og så på kjole fordi hun stadig vekk forsov seg, glemte det osv..

Utover høsten ble bryllupsnervene stadig mer tydelig og hun begynte med regelrett telefonterror. I en periode ringte hun meg 3-4 om natten flere ganger i uken. Jeg studerer, hun er hjmmesværende. Til slutt ble jeg ganske rasende og sa at dette må det bli en slutt på ( etter gjenntatte ganger bedt pent). Hun sa så unnskyld og lovet meg at dette ikke skulle gjennta seg og det gjorde det heller ikke. Så nærmet det seg utdrikningslaget hennes og jeg fikk den ene etter den andre beskjeden om hva hun IKKE ville gjøre. Greit nok. Jeg brukte mye tid og krefter på å få i stand det jeg trodde var den perfekte dagn for henne. Men hva skjer? Hun er potte sur hele utdrikningslaget. Nekter å gjøre det hun blir bedt om (ikke fæle ting) og det ender med at hun hylgriner og sier at dette ikke var et utdrikningslag hun ønsket seg..Dagen etter kjeftet hun meg hunden full. Jeg ble like sint om ikke sintere tilbake og fortalte henne i klare ordelag at den måten hun oppførte seg ikke var akseptabel. Hun glattet litt over det og sa "at hun skjønte jeg var sliten" ( midt i eksamensperioden). Det endte med at jeg ikke sa noe mer om det. Det var like før bryllupet og jeg ville ikke lage noe bråk. Jeg hadde nesten klart å legge det bak meg (tenkte at dette er bryllupsnerver, hun har jo vært en god og snill venninne i mange år) når jeg i bryllupet hennes får høre av andre at "jeg hører hun måtte gjøre sånn og sånn i utdrikningslaget". Jeg ble helt stum for det var komplett løgner. Hun hadde diktet opp og lagt på til de grader for å få sympati. Nå sitter jeg igjen med en vond følelse at dette er noe vennskapet ikke kommer til å komme over. Er det bare jeg som er fæl og blåser dette opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..ikke hyggelig lesing! Har du prøvd å snakke med henne om dette etter bryllupet? Hva gikk galt osv? Hun hørtes ut som en uhyre krevende person ihvertfall! Skjønner at du er lei deg for dette, ville følt det samme selv! Jeg tror at hvis dere har vært venner i mange år før, så vil nok vennskapet bestå dette!

SNAKK SAMMEN er mitt råd :-) Kanskje hun er like lei seg som deg?

Lykke til ihvertfall!

Skrevet

Jeg synes din venninne høres veldig egoistisk ut.

Jeg synes hun har forlangt veldig mye av deg som forlover, mye mer enn hva de fleste forventer. Du har jo også stilt opp, imotsetning til hva hun gjorde for deg.

Jeg hadde ikke orket en slik venninne, men det er meg. Jeg synes et vennskap er om å ta og gi. Ikke bare kreve. Dessuten slenger man ikke dritt om sine beste venninner.

Gjest Embla s
Skrevet

Enten har dette vært et kjempetrist utslag av forferdelige bryllupsnerver og stress, isåfall kan dere sikkert fortsette som før etter at stormen har lafgt seg og det hele har kommet litt på avstand.

Men hvis dette er symptomatisk for hvordan hun er, vel da er hun kanskje ikke så mye å samle på når det kommer til stykket?

Skrevet

Hei!

Det hørtes helt grusomt ut!! Men er hun sånn til vanlig eller var dette en følge av situvasjonen? Vist hun beganler deg på den måten "hele" tiden, er hun (i mine øyne) ikke en ordentlig venn!

Lykke til :trøste:

Skrevet

Dette hørtes ikke hyggelig ut. Jeg syns ikke det er du som er fæl her... 13 ganger for å prøve brudekjoler?? Det tror jeg nesten kunne blitt for mye for til og med meg, og jeg ELSKER alt som har med bryllup å gjøre :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvordan kan en begivenhet som et bryllup gjøre et menneske til en drittkjerring? Det er det jeg vil kalle henne, og ahdde hun vært min venninnen hadde jeg bedt henne ryke og reise etter jeg hadde fortalt henne hva jeg mente om det.

Selv om en skal gifte seg er det lov til å beholde litt sunn fornuft, og løgnene hennes hadde vært dråpen for meg. Hadde aldri tilgitt en venninne som la på i det vide og breie bare for at folk skulle synes synd på henne.

Skrevet

Syns dette hørtes voldsomt ut.......

Jeg kan ikke fatte at jenter som er gode venninder i utgangspunktet kan behandle hverandre sånn.....

Jeg kunne godt prøvd kjole tretten ganger, men jeg tviler på at forloveren min hadde giddet det..... :ler:

Skrevet

Det er altfor store krav til en forlover hun har satt ja.

Som andre har sagt så går det an å beholde litt sunn fornuft selv om man skal gifte seg.

Min forlover er ikke så veldig mye med og jeg krever det heller ikke av henne. Hun har familie og nok å holde på med, men får en mail i ny og ne med brudebuketter ol. hun skal si sin mening om. også var hun med meg da jeg prøvde kjole, men jeg prøvde tre og kjøpte den tredje og ferdig med det.

Snakk med henne du.

Skrevet

Høres ut som ei jeg var forlover til i sommer. Hun er ei veldig god venninne, en hun ser litt ye på film tror jeg og verden svarer derfor sjelden til hennes forventninger. Jeg følte at jeg stilte opp så mye jeg kunne, og brukte mange timer og penger på hennes utdrikkingslag som hun var drit sur hele dagen på og bryllupet var hun også sur.

Skrevet

Helt utrolig hvor utakknemlige enkelte mennesker er! :o

De skulle ha fått seg en reprimande så det holdt hvor de ble fortalt sannheten om sitt egoistiske vesen. :sinna:

Skrevet

Må liksom bare hive meg på det som Madamm Felle skrev jeg, asså......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...