Gå til innhold

Om steroider trening osv...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anabolic-androgenic steroids

Da skjønte jeg jo innlegget hans. Herre gud så dumt innlegg. Har jo aldri sagt at det KUN er mat og trening. Men at det er det meste av det. Det med raportene var helt latterlig sagt, samme som å påstå at JEG var MANN! hahah... Det var dagens innlegg :legrine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du seriøst selv eller "For the Ladies"?

Skrevet

Da skjønte jeg jo innlegget hans. Herre gud så dumt innlegg. Har jo aldri sagt at det KUN er mat og trening. Men at det er det meste av det. Det med raportene var helt latterlig sagt, samme som å påstå at JEG var MANN! hahah... Det var dagens innlegg :legrine:

Trener du seriøst selv eller "For the Ladies"?

Likte best logikken hans jeg, lenge siden jeg har sett en så stor mangel på reflektering i forhold til virkligheten.

Trente seriøst tidligere, men blitt en lang pause fra seriøs trening siste 2 årene som følger av jobb og privatlig. Men kicker igang i løpet av neste måned igjen mest trolig, da ligger alt til rette. Blir student, har treningsenter på skolen, og jobber da deltid på treningssenter under studiene i tilegg, så gleder meg veldig til dette =) Back in action ;-) Formoder du ikke leker butikk du heller :P

Skrevet

Likte best logikken hans jeg, lenge siden jeg har sett en så stor mangel på reflektering i forhold til virkligheten.

Trente seriøst tidligere, men blitt en lang pause fra seriøs trening siste 2 årene som følger av jobb og privatlig. Men kicker igang i løpet av neste måned igjen mest trolig, da ligger alt til rette. Blir student, har treningsenter på skolen, og jobber da deltid på treningssenter under studiene i tilegg, så gleder meg veldig til dette =) Back in action ;-) Formoder du ikke leker butikk du heller :P

ahaa :) Akkurat. Spennende! Da ønsker jeg deg lykke til med treningen! Jeg trener nokså hardt selv. Trener etter et standard byggeprogram egentlig. Føler det går fint å kombinere med kamsporten jeg driver med og spinningen :)

Skrevet

Jeg har selv stor respekt for den disiplinen som ligger bak et sunt kosthold og hard trening (selv om jeg personlig ikke synes bodybuilder-kropper er noe pene). Jeg har null respekt for folk som bruker steroider.

Jeg innrømmer også at jeg har fordommer mot de som er over middels interessert i å bygge muskler og bruker steroider for å komme dit. For meg blir de som kvinner som er over middels fokusert på utseendet, og som faller i staver når de får en kvise eller et grått hår. Et slikt overfokus på det ytre, enten det er snakk om muskler eller et sminket dukkeansikt, anser jeg som overfladisk og svært lite interessant eller attraktivt.

En boler er for meg det samme som en kvinne som tar silikon for å få større pupper. Det er begge deler, i mine øyne, like overfladisk og like tåpelig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv stor respekt for den disiplinen som ligger bak et sunt kosthold og hard trening (selv om jeg personlig ikke synes bodybuilder-kropper er noe pene). Jeg har null respekt for folk som bruker steroider.

Jeg innrømmer også at jeg har fordommer mot de som er over middels interessert i å bygge muskler og bruker steroider for å komme dit. For meg blir de som kvinner som er over middels fokusert på utseendet, og som faller i staver når de får en kvise eller et grått hår. Et slikt overfokus på det ytre, enten det er snakk om muskler eller et sminket dukkeansikt, anser jeg som overfladisk og svært lite interessant eller attraktivt.

En boler er for meg det samme som en kvinne som tar silikon for å få større pupper. Det er begge deler, i mine øyne, like overfladisk og like tåpelig.

Jeg skjønner. :) Følte meg litt truffet der siden jeg har sillikonpupper. hehe.. Men når det skal sies er jeg ikke sånn skikkelig jåleberte som har noia for å få grått hår osv.. Jeg er ganske "guttejente-aktig" i den forstand at jeg er veldig arbeidssom og ikke redd for å bli møkkete på hendene. Mens andre jenter spilte piano, danset free style osv drev jeg med kampsport. Osv osv. Jeg er jo opptatt av utseende og liker å pynte og sminke meg også.

I all hovedsak trener jeg og spiser sunt fordi jeg føler meg bedre og ønsker å leve i en sunn kropp. Jeg liker å være fornøyd med meg selv. Og da jeg mistet over halve puppestr etter å ha fått barn valgte jeg for eks å fylle de opp igjen med sillikon. (så ting er kanskje ikke alltid som man tror....)

Jeg har fult og het respekt for at du mener som du gjør, og syns selvsagt det er fint at det er forskjell på folk. Hadde jo ikke vært noe særlig om alle var like ;)

Skrevet

ahaa :) Akkurat. Spennende! Da ønsker jeg deg lykke til med treningen! Jeg trener nokså hardt selv. Trener etter et standard byggeprogram egentlig. Føler det går fint å kombinere med kamsporten jeg driver med og spinningen :)

Hehe, kjører vennina mi på omtrent samme opplegget jeg kjører selv og =) Så er ei lita biffe jente godt på vei og ;-) All respekt til jenter som bygger, bare de ikke blir for hardcore og kan sammenligne seg med oss menn i muskelvolum :P Fett, hvilken kampsport du driver med? Holdt på med litt forskjellig kampsport tidligere jeg og, men er ikke det beste miljøet her nede desverre :-(

Skrevet

Hehe, kjører vennina mi på omtrent samme opplegget jeg kjører selv og =) Så er ei lita biffe jente godt på vei og ;-) All respekt til jenter som bygger, bare de ikke blir for hardcore og kan sammenligne seg med oss menn i muskelvolum :P Fett, hvilken kampsport du driver med? Holdt på med litt forskjellig kampsport tidligere jeg og, men er ikke det beste miljøet her nede desverre :-(

Sendte deg PM jeg :)

Skrevet

Brukergruppen av steroider er vel så variert som f.eks kvinner som tar silikonpupper. I den ene enden av spekteret har man de som man ikke engang kan se eller tror har kjørt en kur og i den andre enden har man de som stiller i Mr. Olympia, på samme måte som man har kvinner som tar 'litt', til de som fyller litervis i brystene og satser på verdensrekord. Hvis man ikke kan diskutere steroider uten å erkjenne dette, så er diskusjonen bortkastet. For noen er det et hjelpemiddel, for andre en besettelse.

Steroidebruk er dessuten ganske så utbredt og den typiske brukeren er den du ikke engang vet bruker/har brukt, mest sannsynlig fordi det ikke har blitt gjort i riktig kombinasjon med treningsmengde eller innsats (de som ønsker sommerform, men som ikke har tid eller særlig lyst til å trene og likevel kutter når sommeren er over).

Skrevet

Brukergruppen av steroider er vel så variert som f.eks kvinner som tar silikonpupper. I den ene enden av spekteret har man de som man ikke engang kan se eller tror har kjørt en kur og i den andre enden har man de som stiller i Mr. Olympia, på samme måte som man har kvinner som tar 'litt', til de som fyller litervis i brystene og satser på verdensrekord. Hvis man ikke kan diskutere steroider uten å erkjenne dette, så er diskusjonen bortkastet. For noen er det et hjelpemiddel, for andre en besettelse.

Steroidebruk er dessuten ganske så utbredt og den typiske brukeren er den du ikke engang vet bruker/har brukt, mest sannsynlig fordi det ikke har blitt gjort i riktig kombinasjon med treningsmengde eller innsats (de som ønsker sommerform, men som ikke har tid eller særlig lyst til å trene og likevel kutter når sommeren er over).

Well put, respekt til Larsern =) Endelig noen som klarte formulere det vi alle vil frem til ;-)

Skrevet

Well put, respekt til Larsern =) Endelig noen som klarte formulere det vi alle vil frem til ;-)

Her på KG er gjengs oppfatning at steroider = voldelige muskelberg.

Omtrent like fornuftig som at silikoninnlegg = Lolo Ferrari. (For å se hvor skadelig silikoninnlegg er så kan man jo bare se til henne, ikke sant?).

Skrevet

Så sant så sant Larsern!

Det er så mange som bruker steroider. Mange av de mest skeptiske her inne kjenner sikkert noen steroidebrukere, de bare vet det ikke selv :fnise:

Skrevet

Jeg liker ikke steroider selv om det brukes "fornuftig". Når trening og sunt kosthold ikke i seg selv er nok, så føler jeg man har bikket over en grense hvor fokuset på utseendet og muskler har blitt usunt. Det selv om bruken av steroidene er kontrollert og begrenset. Jeg tenker nøyaktig det samme om bruk av silikon, restylan, botox og tilsvarende. Hvis fokuset på å se unaturlig ung ut er så stort at man må ty til innsprøytninger, så mener jeg det er usunt - uansett om det bare er to ganger i året, små mengder, og hva annet man finner på av bagatelliseringer.

Det er ikke usunt fordi behandlingen i seg selv nødvendigvis alltid er skadelig i små mengder. Det er det mentale fokuset jeg reagerer på og anser som usunt. Hvis en mann ikke kan bli med ut og spise en vanlig middag og f.eks ha et glass vin til fordi det bryter med hans rigide treningsopplegg og muskelbygging, så har det for meg blitt usunt. Samme med kvinner som får angstanfall fordi de har spist to druer mer enn beregnet kaloriinntak den dagen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker ikke steroider selv om det brukes "fornuftig". Når trening og sunt kosthold ikke i seg selv er nok, så føler jeg man har bikket over en grense hvor fokuset på utseendet og muskler har blitt usunt. Det selv om bruken av steroidene er kontrollert og begrenset. Jeg tenker nøyaktig det samme om bruk av silikon, restylan, botox og tilsvarende. Hvis fokuset på å se unaturlig ung ut er så stort at man må ty til innsprøytninger, så mener jeg det er usunt - uansett om det bare er to ganger i året, små mengder, og hva annet man finner på av bagatelliseringer.

Det er ikke usunt fordi behandlingen i seg selv nødvendigvis alltid er skadelig i små mengder. Det er det mentale fokuset jeg reagerer på og anser som usunt. Hvis en mann ikke kan bli med ut og spise en vanlig middag og f.eks ha et glass vin til fordi det bryter med hans rigide treningsopplegg og muskelbygging, så har det for meg blitt usunt. Samme med kvinner som får angstanfall fordi de har spist to druer mer enn beregnet kaloriinntak den dagen.

Jeg er prinsipielt enig med deg; det ikke den store forskjellen mellom å ta (anabole) steroider eller å legge inn silikon/sprøyte inn botox eller på andre måter kunstig forandre utsende på kropp og kroppsdeler. Samtidig så synes jeg dette også er et personlig ansvar og at man ikke skal forby det.

For å kverulere så kan man si at anabole steroider ikke bare har en estetisk virkning, men en minst like viktig funksjonell virkning gjennom økt muskelmasse og styrke. Steroidene endrer ikke direkte kroppen men øker kroppens egen kapasitet til å endre seg, en egenskap alle har naturlig i varierende grad, (klønete forklart).

Skrevet

Jeg sammenligner dem ikke direkte i den forstand. Jeg sammenligner heller det mentale fokuset som gjør at man blir så kroppsfokusert at trening, sunt kosthold og pene klær ikke er nok for å være fornøyd med seg selv.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det koster mye mer enn folk tror ja ...man blir mer bevisst på å ete riktig mat, få nok søvn ..kutte usunne vaner, passer mye bedre på en selv når man er dedikert til dette med hjelp av steroidene. Alle disse endringene gir jo positive resultater på egen hånd. "problemet" er bare at man ikke får betalt nok til å holde motivasjonen uten de resultatene steroidene gir mulighet for å gi.

Men så er det noe med å kunne si at "ja jeg trener litt utenom" og at det faktisk ser ut som du har trent.

Er nok av dem som har trent i årevis men som du ikke kan se at har løftet ei eneste vekt. Det må være flaut ....

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Signerer Tabris på dette. Mentaliteten er ganske skrudd. Når man finner på mange gode unnskyldninger, for å proppe i seg narkotiske stoffer.

Jeg er fordomsfull mot biffer. For meg er det synonymt med bolere - et veldig usunt ytre. Når muskler når den mengden, så er ikke muskler og trening sunt lenger. Bare en besettelse.

Hva heter den tilstanden? Som er noe ala anorexi? Men går på muskler i stedet?

Skrevet

Megareksi kalles det.

Jeg synes det er merkelig at ingen enda har kommentert at det finnes mange forskjellige typer anabole steroider. Det er forkorting av restitusjonstiden som er den viktigste effekten av doping hvis man ser det fra et idrettsmessig perspektiv. Det at man tåler et høyere volum av trening over en kortere periode.

Bodybuildere er vel kanskje mer opptatt av muskelvekst og de bruker sannsynligvis doping av en annen sort enn f.eks sprinteren. AAS gir nok muskelvekst enten om man trener hardt eller ikke, men jeg er ikke i tvil om at det krever mye å bli en stor bodybuilder.

Likevel synes jeg det er en latterlig sport. Mentaliteten minner om slik jeg opplevde treningsmiljøet da jeg var under 18. Du ser ikke meg pumpe ut bicepscurl til syren tar meg lenger.

Og jeg har ikke respekt for dem som bruker doping selv om det krever at man henger litt på gymet for å få den beste effekten.

Faktisk er det flere studier av lavkarbolosthold sammenlignet med lavfett der muskelmassen til lavkarbogruppen øker uten at de trener (mer enn de ville gjort ellers).

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Takk Supraspinatus.

Du har alltid mye vettug å komme med når det gjelder trening og kosthold.

Og det spiller ingen rolle hva man doper seg med, hvorfor man doper seg, eller hvordan man gjør det. Doping er ikke akseptabelt uansett.

Skrevet

Fullstendig enig med Tabris her. Hun beskriver også grunnen til at jeg selv sluttet å logge på Fitnessbloggen. Det er mange med et sunt forhold til kropp og kosthold der, men også en del som er helt besatt av utseendet, og jeg synes rett og slett det er deprimerende å lese sånt. Og jeg ble raskt påvirket til å selv tro at lykken må være en muskuløs kropp, koste hva det koste vil. Det er et overfladisk miljø, som for mange er svært, svært usunt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...