Gå til innhold

Far setter ikke grenser!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter på 4, som er til sin far annenhver helg.

Somregel gleder hun seg til at det er pappahelg, å det er ikke rart.

Han har selv sagt til meg at jenta mi får være oppe så lenge hun vil, sover alltid sammen med han, får leke seg ute alene mens døren er oppe (bor rett ved 80sonen) +++

Så når hu kommer hjem til oss, så er hun helt umulig. Prøver og bestemme ALT!!

Jeg synes jeg bruker tiden når hun er her på å kjefte og smelle, time out osv. Jeg vet selvfølgelig at dette ikke er jenta sin feil, men hun må takes.

Synes dette er forferdelig vanskelig, for jeg og sambo vil ikke gå i rundt å være "slemme", men jenta er veldig bestemt og har alltid vært det, så hun trenger faste rammer og regler. Men far gir henne ikke dette, han lar henne ture fram som hun vil. Til syvende og sist så er det den uskydlige lille jenta alt går utover! jeg blir så trist på hennes veine... Til far er alt lov og til oss "ingenting".

Vi bruker litt over en uke på og få jenta vår til og bli seg selv igjen, å så sendes hu til bf igjen, så er det samme situasjon når hun kommer hjem.

Er det noen som har råd om hvordan jeg kan fikse dette? opplevd dette selv ? hvordan skal jeg gå fram osv ? må nevnes at jeg og bf ikke har mere kontakt enn hei og hade når vi henter/bringer.

Anonym poster: 0e8d91702ebd5f4770d2cb6583100f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prate med barnefar. Det er han som skaper problemet, og dermed han som må ta tak i det - for deres datters beste.

• Liker 1
Skrevet

Generelt synes jeg ikke det er noe galt i å ha forskjellige regler i forskjellige hjem - barn skjønner at selv om noe er lov ett sted, er det ikke nødvendigvis lov et annet sted. Og jeg synes heller ikke det er noe galt i at hun sover sammen med ham og får være lenge oppe (men det der med 80-sonen høres ikke bra ut). Han må få lov til å ha sine egne regler i sitt eget hjem.

Men kan dere snakke rolig sammen om dette, og kanskje komme hverandre i møte siden datteren deres sliter sånn med å omstille seg? Kanskje i dette situasjonen må dere si litt mer enn "hei" og "hadet" når det gjelder noe så viktig som dette.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke greit å være grenseløs. Det er en type omsorgssvikt.

Dette må du finne en måte å løse, og det kan kun gjøres sammen med far.

Jeg foreslår familiervernkontoret i første runde.

Om dette ikke fører frem og jenta fremdeles opplever null grenser hos pappa ville jeg

ha tatt saken videre. Hva skal skje når skolen begynner? Når hun nekter å gjøre lekser?

Når hun ikke vil legge seg tidlig når hun skal tidlig opp dagen etter?

Et barn skal ikke bestemme i huset.

Skrevet

Jeg var selv en slik far kort etter samlivsbruddet. Det blir litt "sirkus pappa" fordi vi ofte har vært de som har fått minst tid med barna etter samlivsbrudd.

Senere overtok jeg omsorgen og etter det vble det mor som ikke klarte å sette grenser.

Jeg har forsøkt å ta dette opp flere ganger uten å lykkes.

Jeg mener Harlekin ovenfor har synspunkter som sammenfaller med mine. Forskjellige regler er nødvendigvis ikke feil, men det må være noen grenser (ref Løvetanten).

Jeg har vært den strengeste mht skole, oppførsel. Moren har vært den strengeste (les: flinkeste) mht sunne dietter. Hvis vi (og dere ?) kan utfylle hverandre hadde det kanskje vært en god løsning ? Forsøk å snakk med barnefar om dette. Kanskje han blir mer medgjørlig mht å sette grenser om barnet tilbringer mer tid med han ???

Skrevet

Sånn var barna mine etter en helg hos beste foreldrene også..

dere må bli flinkere på å forklare datteren at slik er det hos Far og slik er det her hos oss. Dette vil hun forstå og innrette seg etterhvert som hun blir større... du kan jo også prøve å forklare henne forskjellen på helg og hverdag..sånn med hensyn til leggetider osv.

Kan forstå at far har lyst til å være "superpappa" den lille tiden han har henne...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...