AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Jeg har skjønt at jobb bør være på plass før bolig, men hvordan går jeg frem? Jeg har 2-3 mnds oppsigelsestid i min nåværende jobb, men de fleste jobbene jeg er ute etter vil ansette "snarest" eller om en mnds tid. Det å levere oppsigelse uten å ha fått ny jobb gjør jeg bare ikke, man er ikke garantert noe, og det er ikke MASSE jobber i området jeg flytter til heller. Er som regel ny arbeidsgiver forståelsesfull med at jeg ikke kan begynne på flekken? Jeg må jo flytte attpåtil, og det er jo ikke bare-bare å først finne seg en leilighet, for så og sette i gang flytteprosessen på noen uker heller. SÅ mye å tenke på! Hvordan løser jeg dette på best mulig måte? Anonym poster: 4063f6d504572ea1b3895166708e10b5
@Maja Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Dei fleste arbeidsgivere er inneforstått med at mange har opptil 3 mnd oppsigelsestid. Vist du er den beste kandidaten til ein jobb godtar dei oftest å vente, sjølv om det står "snarest" i utlysingen. Men så klart er det enkelte prosjekt- og vikarjobber der dei ikkje har tid til å vente 3 mnd, men det er vell heller unntakene. Ofte kan arbeidsgiver vere ebhjelpelig med å finne leilighet, har vertfall opplevd å få god hjelp til slikt fleire plassar. Kanskje du ikkje får drømmeplassen å bu med ein gang, men vertfall ein plass å bu mens du leiter etter noko bedre. Søk dei jobbene du vil ha, ver ærlig med arbeidsgiver om oppseiingstid og spør gjerne om hjelp til bolig dersom du får jobbtilbod. Pleier alltid å ordne seg på eit vis det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå