Gå til innhold

Snart begynner skolen og alle vennene mine bytter skole

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg er en jente på 17 år som gruer med litt til neste år på skolen. Det har seg nemlig sånn at de jeg pleide å henge med hele tiden (det vil si 5 stk) + vennene deres som jeg også hang med pga at jeg var med dem, bytter skole. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler det er vanskelig å plutselig begynne å henge i en annen gjeng når jeg kjenner dem LITT fra før av.. er mye lettere å bli kjent med folk du aldri har møtte før.

Så jeg lurer på om noen har noen tips til å bli venn med mange folk (som du kjenner fra før av men aldri har gått noe særlig sammen med) Vi er en liten skole der alle kjenner alle på en måte..

Endret av playah95
Videoannonse
Annonse
Gjest Daisuke
Skrevet

Det der er jo ikke så enkelt. Jeg tror det uansett er viktig å ikke fokusere alt for mye på å få seg venner. La hovedfokuset være på skolen, fokuser på å få gode karakterer, og vær avslappet i forhold til det å få seg venner. Bare slapp av, så løser det seg selv etterhvert. Helt enig i at det er vanskeligere å bli kjent med folk du kjenner litt fra før. Husk at det sosiale er dynamisk og i konstant forandring. Generelt sett så er ikke miljøene der alle kjenner alle helt sunne, etter min personlige mening. Men, mange som liker sånn type miljø også.

Skrevet

Det der er jo ikke så enkelt. Jeg tror det uansett er viktig å ikke fokusere alt for mye på å få seg venner. La hovedfokuset være på skolen, fokuser på å få gode karakterer, og vær avslappet i forhold til det å få seg venner. Bare slapp av, så løser det seg selv etterhvert. Helt enig i at det er vanskeligere å bli kjent med folk du kjenner litt fra før. Husk at det sosiale er dynamisk og i konstant forandring. Generelt sett så er ikke miljøene der alle kjenner alle helt sunne, etter min personlige mening. Men, mange som liker sånn type miljø også.

Takk for svar :) Får vel bare se hva som skjer da ..

Skrevet

Hei! :) Jeg har vært i en lignende situasjon før, så skjønner hva du mener. I mitt tilfelle gikk det bra, og det gjør det nok med deg også. Vær blid og imøtekommende, og ikke vær redd for å søke kontakt med de andre. Kanskje ta litt initiativ? Eller kanskje du ikke har noen grunn til å "engste" deg i det hele tatt, og at alt går seg til med en gang..;) Lykke til hvertfall, det går nok bra skal du se

Skrevet

Hei! :) Jeg har vært i en lignende situasjon før, så skjønner hva du mener. I mitt tilfelle gikk det bra, og det gjør det nok med deg også. Vær blid og imøtekommende, og ikke vær redd for å søke kontakt med de andre. Kanskje ta litt initiativ? Eller kanskje du ikke har noen grunn til å "engste" deg i det hele tatt, og at alt går seg til med en gang.. ;) Lykke til hvertfall, det går nok bra skal du se

Hehe, takk for støtten... Får håpe det går bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...