Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Er det noen flere som står på venteliste og lurer på om de kommer inn i dag? Jeg gikk inn på samordna opptak sin side og der står det at suppleringsopptaket kjøres om kvelden, så er det da jeg kan forvente å se noen forandringer på ventelista? Logget inn nå og det har ikke skjedd noen forandringer hos meg, hva med dere?

Gud, jeg er så spent!

Er det sånn at poenggrensene vil gå litt ned nå ved suppleringsopptaket?

Vi kan oppdatere hverandre her om noen ser at det skjer noen forandringer! :jepp:

Anonym poster: 94889317addb9d097ae2bef9f5ed2a87

Videoannonse
Annonse
Gjest skyllemiddel
Skrevet

Jeg er også kjempespent!! Har ikke skjedd noen endringer på ventelistene de siste dagene hos meg heller, men så nå at saksbehandler hadde oppdatert i dag, så noe skjer! Hva håper du på?

Gjest skyllemiddel
Skrevet

Det er vel forresten vanlig at poenggrensen går noe ned, ja. Men igjen avhenger det veldig av hvilken kvote du er i, hvilket studie osv. Gå inn på statistikken for tidligere år på SO, så får du kanskje en pekepinn på hva som har vært vanlig for ditt studie. For noen studier har grensen tidligere gått ned mye, for andre ingenting. Åh, kan ikke kvelden bare komme?!

AnonymBruker
Skrevet

æææ, jeg klarer snart ikke mer! :bond:

Jeg venter også, og det står at siste oppdatering skjedde 27.juli - men ingenting har skjedd.

Anonym poster: 6636eaf58081044fc1d6a8200ba62bcb

Skrevet

Venter også spent!!! Er på fjerdeplass...

Skrevet

Er på førsteplass på ventelista til Historielektor på NTNU.....Argh, når skal vi få vite noe???

Skrevet

Du kommer garantert inn!

Jeg så på statistikk over suppplementeringopptaket i 2011, og rettsvitenskap(det studie jeg har søkt på) hadde akkurat den samme poengsummen ved hovedopptaket som ved suppmlementeringsopptaket. Så for min del er vel løpet kjørt :/

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer garantert inn!

Jeg så på statistikk over suppplementeringopptaket i 2011, og rettsvitenskap(det studie jeg har søkt på) hadde akkurat den samme poengsummen ved hovedopptaket som ved suppmlementeringsopptaket. Så for min del er vel løpet kjørt :/

Men betyr det at selv om poenggrensen ikke endrer seg så vil ikke flere tas inn fra ventelistene? På de populære studiene er det ofte sånn at poenggrensene endrer seg lite. Det er ofte sånn at de første på ventelistene, nr 2-5 f.eks, har akkurat like poeng som poenggrensen men at de er på venteliste for det fordi det er så mange søkere og begrenset med studieplasser. Derfor kan noen tas inn fra ventelistene selv om poenggrensen ikke endrer seg - er det ikke sånn?

er også lei av å vente! er nr 2 på ventelista!

Skrevet

Jo, det er fullt mulig! Er kjempelei av å vente.... Det må vel snart komme et resultat? :overrasket:

Skrevet

Men er det slik at man får et nytt brev i dag uansett om man kommer inn eller ikke? Jeg tolker det som at løpet er kjørt, nå som jeg ser at jeg fortsatt står som nummer en på ventelisten, og at saken er oppdatert i dag.

Skrevet

Neida, i fjor osv kom det ikke noe før rundt 20.00....

Skrevet

Så det er fortsatt håp?

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke forskjellige datoer suppleringsopptaket er, alt etter hvor i landet man bor?

Anonym poster: a30c7ee5c0e155a9216c29cfb2879db8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser på hovedsiden til samordna opptak så står det fortsatt at "Resultatet av suppleringsopptaket foreligger først på kvelden 27. juli." Når suppleringsopptaket er ferdig vil det stå en melding der om at "resultatet fra suppleringsopptaket er ute" nå eller noe. Husker at vi fikk en sånn beskjed på forsiden til siden ved hovedopptaket, så regner med at det samme skjer nå.

Jeg sjekket siden allerede kl. 12.00 i dag og da sto det også siste oppdatering skjedde 27.juli, men jeg tolker det som at de jobber med det nå. Fordi svaret kommer jo ikke før kvelden, og det er vel ikke kveld enda? :tongue:

Skrevet

HEI, nå står det "Nytt tilbud" på førstevalget mitt!!! Hvor drar jeg for å svare ja??? :O

Skrevet

Er det kveld nå da? hehe :) Er utrolig spent... Hvilke studier står dere på venteliste til?:)

Skrevet

Kom inn på rettsvitenskap :D er så utrolig glad:)

• Liker 1
Skrevet

Kom inn på rettsvitenskap :D er så utrolig glad:)

hvordan svarte du?? Jeg tror kanskje jeg kom inn via suppleringsopptaket nå, men forstår ikke helt hvordan jeg kan "bekrefte" det :/

Skrevet

får ikke til å bekrefte det jeg heller:O står bare: nytt tilbud:o

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke noe nytt.. kom sikkert ikke inn jeg da :tristbla:

Anonym poster: a30c7ee5c0e155a9216c29cfb2879db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...