AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Hei, jeg bruker å lage denne smoothien hver dag som jeg spiser/drikker halve til frokost og halve til lunsj (Jeg spiser vanlig sunn middag og frukt med naturell yoghurt til dessert): 100-200 dl fryste bær 2 store skjeer proteinpulver 1 teskje linfrøolje 1 teskje kokosolje 2 skjeer rice bran 1 halv teskje aloe vera 1 skje activated barley 1 skje green kamut 1 teskje spirulina 1 teskje lecithin 2,5 dl eplejuice (sunniva) 1 dl vann 1 banan Myfitness pal får dette til å bli 577 kcal. Prøver å ligge på 1300 kcal pr. dag, og trener minimum 20 minutter kardio 5 ganger i uka. Skal utvide etterhvert, men begynner slik da jegn er ute av form og må bli vant til å bruke tid på trening. Jeg har ca 16 kg som må vekk. Er det for mye kcal i smoothien? Kan jeg skade meg selv med dette kostholdet, eller vil dette være optimalt for meg? Jeg har mistanke om problemer med stoffskiftet og går ikke lett ned i vekt, så for meg får jeg ingen resultat når jeg ligger over 1500 kcals pr. dag... Anonym poster: fd1f069f092c957a0b0ade6c1b50879c
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Det er en høykalori-smoothie, men med MYE bra næringsstoffer. Hvis du vil kutte ned litt på kaloriene kan du kutte ut eplejuicen og bananen, eventuelt bare bruke en halv banan og 1 dl juice. Jeg ville definitivt beholdt denne smoothien, og heller spist mindre posjoner av middag og kveldsmat. Det er som du sier: så lenge du totalt sett holder deg i kaloriunderskudd, er ikke denne smoothien "farlig" for vektnedgangen. Det du kan oppleve er at det blir vanskelig å fordele de resterende 1000 kaloriene på middag, kvelds og mellommåltider slik at du får store nok posjoner. Derfor kan det være en fordel å gjøre smoothien mindre/kutte ned litt kalorier, slik at du har ekstra kalorier å gå på til kvelden.
Rosenrød Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Smoothien høres jo kjempesunn ut! Smaker den godt også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå