Gå til innhold

Idiotiske meglere! Hva er greia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med i en budrunde nå, der megler ikke ringte meg opp etter tidligere bud en eneste gang. Det er greit nok, jeg fikk ringe han når jeg ville legge inn bud. Men nå kom siste budet 11.40, og hadde frist til kl.12.00. Da prøvde jeg å ringe megleren med en gang, men fikk ikke svar. Jeg har ringt sikkert 20 ganger siden da, og fortsatt ikke noe svar. Jeg hadde mer å gå på, og jeg ville ha leiligheten. Men neida, nå er den solgt og jeg fikk ikke sagt en dritt etter siste bud.

Dette skjedde i mine tre forrige budrunder og, jeg blir ikke inkludert, og det er så vidt de tar telefonen når jeg ringer. I to av dem ga jeg meg fordi jeg ikke syntes den var verdt så mye. Men ikke har de vært interessert i prate noe særlig med meg på visning, og i den ene runden (der jeg ga første bud) hadde det plutselig kommet inn 8 bud uten at hun sa fra til meg. Dette fikk jeg vite når jeg ringte.

Er dette pga. alderen min? Er jeg uinteressant som kjøper fordi jeg er 21? Hadde jeg fortalt de om formuen min hadde nok pipa fått en annen lyd, men faen heller.. Selv om det er selgers marked er det ikke riktig at vi skal bøye oss bakover og krype for megler kun for å få skvist inn et bud.

4 runder og jeg er utslitt...

Anonym poster: 93e6a6fddabe5ca7eee5cc4442c52daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville kontaktet selger jeg, og sagt at du ikke ble inkludert i budrunden. For selger er da interessert i å selge til den som byr mest. Hadde jeg som selger fått høre dette ville jeg krevd å få redusert meglerprovisjonen KRAFTIG. Megleren fortjener en skikkelig smekk!

Lykke til i videre runder :)

Så vidt jeg vet er megler forpliktet til å ta kontakt med alle som setter seg på interesse listen, og som kommer med bud. Når du har prøvd å ringe uten å få tak i megler så kan du og legge igjen beskjed eller sende sms med ditt bud. Det teller like mye :)

• Liker 6
Skrevet

Nettopp.

Megler skal ta høyde for at han rimrligvis får kontaktet alle interessenter.

Altså må han ikke ha frister som umuligjør dette.

Skrevet

Høres jo helt merkelig ut! Megleren må jo ta kontakt med alle de som er intresserte??!

Gjest puffy
Skrevet

Det var veldig rart! Megleren vil som regel varsle alle som er interesserte, av egen erfaring har jeg ihvertfall opplevd det. Men er enig i at du skal ta kontakt med selve selgeren fremover dersom det fortsetter slik. Selgeren er selvfølgelig interessert i å selge til den som betaler mest. Du kan jo også ta en telefon til sjefene til disse meglerne og forklare situasjonen og si at du er svært irritert over situasjonen..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

enig, klag og si at du ikke ble tatt med, det er veldig uprofesjonelt

Anonym poster: ad511992590e3ed968492dd5d47b6f51

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke(t) meglerfirma dette var?

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med sjefen til megleren, hvis ikke det funker tar du kontakt med selgeren. Slik skal det ikke være.

Personlig, som ung ny utdannet jente med et fjes som en 12-åring og en skingrende stemme, kommer jeg til å la min høyt respekterte far bli med på visninger og ta seg av alt det 'viktige' i forbindelse med leilighetskjøp og banken. Det er synd, men jeg har de siste 10 årene opplevd en skremmende forskjellsbehandling når det gjelder slike ting. Måtte en gang sende min far for å reklamere på et produkt der de ikke ville høre på meg, han var i butikken i 3 sekunder og fikk et nytt produkt på flekken.

Anonym poster: 834ca55eb3baffeebbd52f98063ac701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...