Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med å komme på noe sunt og godt å ha på brødskiva og knekkebrødet. Har dere noen tips?

Anonym poster: f91e5ab5a7aa0e4979258b6fbfe60128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Makrell i tomat, skinke, avocado, tunfisk i vann, go og mager leverpostei, mager smøreost, egg............er iallefall noe jeg bruker å ha på knekkebrødet/skiva:-)

Skrevet

Jeg er kjempeglad i å ha fiskepudding på brødskiva. Det er kjempegodt :)

Skrevet

Jeg har blitt helt avhengig av Lerums syltetøy uten sukker. Det er bare rundt 10 kalorier per brødskive, og det er både søtt og godt :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kokt egg med tomat og agurkskiver + litt paprika til pynt.

Hjemmelaga hummus (mos en boks kikerter, tilsett salt, pepper og spisskummen og litt sitronsaft)

Avocado

Fy søren, nå fikk jeg lyst på brødskiver :o

Skrevet

Enn sånn kalkunpålegg? Finnes i mange varianter:)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det aller meste av pålegg er fullt av gode fettstoffer, protein og digg. Unngå sjokoladepåleggene og det med store mengder sukker, så kan du ellers egentlig spise det du synes er godt. Oster, kaviar, skinke, diverse kjøttpålegg, pynting med grønnsaker, smaksett med krydder - bare fantasien setter grenser.

AnonymBruker
Skrevet

Det sunneste man kan gjøre for "brødskiven" er å bytte til grovt knekkebrød (nei, jeg er ikke fan av lavkarbo, men fatter ikke at noen vil stappe i seg lyst brød eller selv "kvasisunt" brød med masse gjær og luft i... ;) )

Ellers er jeg stor fan av tunfisk med tomatsaus (rett fra boks) som pålegg, både mindre fett og bedre smak enn makrell-i-tomat. Og kjempebillig. :)

Anonym poster: 0c93ee8f949ecb685df30eb04a60b822

Skrevet

Jeg bruker mye svinestek og laks på skiva. Skulle tro det er sunt. Rene produkter i alle fall.

Skrevet

Det sunneste man kan gjøre for "brødskiven" er å bytte til grovt knekkebrød (nei, jeg er ikke fan av lavkarbo, men fatter ikke at noen vil stappe i seg lyst brød eller selv "kvasisunt" brød med masse gjær og luft i... ;) )

Ellers er jeg stor fan av tunfisk med tomatsaus (rett fra boks) som pålegg, både mindre fett og bedre smak enn makrell-i-tomat. Og kjempebillig. :)

De fleste jeg kjenner over 15 spiser godt, grovt brød, og trenger ikke bli påminnet at det er det som er det sunne valget :)

Skrevet

Men brød er godt :<

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner over 15 spiser godt, grovt brød, og trenger ikke bli påminnet at det er det som er det sunne valget :)

Men saken er at i Norge så er de brødene som markedsføres som sunne/mørke og grove (selv hos bakere) egentlig er de svært lite gove, og ofte er de de FARGET for å se grovere ut.... Sammenlign med dansk, tysk eller selv fransk grovt brød, det er en STOR forskjell... Jeg har bodd i utlandet i mange mange år og har teste ut dette.

• Liker 1
Skrevet

Men saken er at i Norge så er de brødene som markedsføres som sunne/mørke og grove (selv hos bakere) egentlig er de svært lite gove, og ofte er de de FARGET for å se grovere ut.... Sammenlign med dansk, tysk eller selv fransk grovt brød, det er en STOR forskjell... Jeg har bodd i utlandet i mange mange år og har teste ut dette.

Eller man kan gjøre som meg å bake selv. Da vet jeg akkurat hva som er i, og så og si ikke noe hvetemel (bare litt for å kna ut deigen til brødleiver)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...