Gå til innhold

drikke

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Dere som har barn og bor sammen.Hvordan gjør dere det når dere skal ut og drikke.Samboer har sagt i et par tre uker at han en av de nærmeste helgene skal ut og ta noen øl med en kompis.Greit det.Men jeg mener at når man har små barn i hus så bør man nevne det for hver andre først.Ikke bare si at dette har jeg avtalt for to tre uker sidenIikke dag eller dato.Men ca to tre uker.Samboern i hus har sommer feri,.Koselig at han tar en tur ut,men mener at han bor nevne det for meg først føre han spør kompiser om de skal drikke.Han fikk meld tilbake fra kompisen i stad om at de skal møtes klokka fem i morgen uten og nevne noe til meg først.Det syns jeg en bør gjøre.

Hvordan gjør dere det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at han har nevnt det, siden du vet om det. Slapp av, du dauer ikke av at han tar seg en tur ut.

• Liker 2
Gjest anonym
Skrevet

Er ikke det jeg snakker om da.Jeg skrev nettopp at det er koselig jo.Herregud! Les engang til a.

Skrevet

Du skrev; Han fikk meld tilbake fra kompisen i stad om at de skal møtes klokka fem i morgen uten og nevne noe til meg først.Det syns jeg en bør gjøre.

Hvordan vet du at han har fått melding om å gå ut dersom han ikke har nevnt noe til deg?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har små barn, men spør ikke hverandre om lov til å gå ut. Jeg sier at jeg skal ut på det og det tidspunktet, om mannen min mener det passer dårlig på grunn av det og det, så diskuterer vi det som voksne mennesker.

Stress å skulle klarere alt med den andre parten hver gang man får en forespørsel om sosialt lag som ikke involverer barn. Mannen min er heller ikke noen barnevakt som jeg må ha en avtale med på forhånd.

Så lenge ikke samboeren din avtaler slike ting uten å klarer med deg flere ganger i uken så ser jeg ikke problemet.

Anonym poster: 43630364ee637ab167dbcf032e77dd8e

Skrevet

Jeg skjönner hva du mener! Å ja jeg syns han kunne nevnt det for deg för han avtalte med kompisen. Jeg syns det er greit å vite på forhånd selv om sambo kan dra ut når han vil. Så setter jeg pris på at han nevnt det först.

Skrevet

Han har jo nevnt det. Han har sagt i to-tre uker at han skal ut en av de nærmeste helgene, hvis jeg forstår det du skriver riktig. Og du har fått vite det eksakte tidspunktet en dag i forveien. Med mindre dere har planlagt noe som han da prioriterer vekk, så er ikke dette en stor sak.

Skrevet

Jeg synes man skal etterstrebe at begge får ha sosialt iblandt selv om man har barn. Dere trenger ikke begge være hjemme hver kveld. Vi pleier å samkjøre oss da, dvs vi låser ikke planer før vi har klarert med den andre at denne ikke skulle noe allerede. Vi husker ikke alltid hverandres planer.

Skrevet

Vi spør ikke hverandre om lov til å gå ut, om jeg møter en venninne og avtaler noe så legger jeg det inn i kalenderen på telefonen min. Den er synkronisert med mannen sin, så han ser alle mine avtaler og jeg hans. Om han ikke har noe på sin kalender så vet jeg at han ikke har noen planer.

Jeg er og en veldig spontan person, så ofte blir slike kvelder avtalt kun noen timer i forveien.. Får plutselig lyst til å dra ut å spise tapas med en venninne, dra på kino, drikke vin etc... Og da ringer jeg rundt til jeg får med meg noen :)

Hvis mannen min har planer om å gå ut vil jeg gjerne vite det så snart han planlegger det, ikke fordi han skal be om lov.. Men fordi jeg da kan handle inn god mat og vin og be en venninne over på middag :) Så slipper jeg å sitte alene. Barna er i seng ved halv 8 tiden, og kvelden er da enda ung :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...