Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er godt i gang med behandling før prøverør. Går på spray og sprøyter. Har litt blandede følelser med det å sette inn 2 egg. Har lenge tenkt at det er det vi vil. Blitt mer usikker nå i det siste. Det kan øke sjangse for å bli gravid, men det blir evt også et risiko svangerskap. veit og at flere mister en eller begge barna Noen som har noen erfaringer med dette, eller vil dele sine tanker? Vi kunne godt tenkt oss å hatt tvillinger, og vi veit at det er mye jobb.

Noen sier også at de oftere setter inn 2 egg på "eldre" kvinner. Jeg tror muligens det er bedre for yngre mødre med tanke på hva kroppen tåler/stresset etter fødsel(ikke meningen å fornærme noen) Er selv 25 år.

Anonym poster: 1c6fa5e22ffd638ac327f851f2f2e4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har heldigvis ett-embryo policy i Norge. Sjansene for å bli gravid øker IKKE signifikant ved flere embryo, men derimot øker risikoen for flerlinger og risiko, for tidlig fødsel og fosterdød.

Skrevet

Er fult klar over det du skriver, men hva mener du med ett-embryo policy?

Skrevet

At det er ett embryo som er standarden, mens det sånn som du skriver er at man av og til setter inn to når situasjonene krever det.

Norge er faktisk et foregangsland når det gjelder å sette inn kun ett, blant annet for USA som har vært til dels idiot når det gjelder hvor mange som har blitt satt inn.

Skrevet

Noen andre som har erfaringer eller meninger å dele?

Skrevet

hvis jeg laver æg og de funker ska jeg ta samme valg om ti dage....privat i danmark ved ikke hvad deres holdning er. er usikker på statistikken for at lykkedes med to ifht. et.

Skrevet

hvis de siger der er bedre held med to tar jeg to og vil godt ha tvillinger.hvis de siger bedre held med kun et ja så kun et men måske blir der kun et at sætte op..lykke til. kan du ikke oprette en rigtig bruger så vi evt. ku dele vore oplevelser?

Skrevet

Jeg snakket med en lege i dag. Han sa at i Norge de helst satte inn 1. Muligens 2 hvis kvinnen var litt eldre, eller etter flere forsøk. Jeg vil heller foretrekke å bli tvillingmamma nå enn om 5 år. Og ja, jeg veit om risikoen. Men har lyst å sette inn 2. Vi får tenke litt på det. Vil fortsatt ha flere svar.

Skrevet

Er jeg som er trådstarter. :)

Skrevet

det blir spennende! jeg håber det går bra og der er eg at bruke! jeh har had 4 iui er 35 og dete er første ivf!

Skrevet

hehe ja det sjønnte jeg jo nå! tak!

Skrevet

nå får vi det travelt ;-)

Skrevet

Tror vi skal satse på 2 egg hvis alt går etter planen. :) spennende tider fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke velge. I Norge setter de inn ett, med mindre det er særlige forhold som tilsier at man skal sette inn to.

Anonym poster: 98cb56472696155bf17534f1fad5fd74

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke vhilket sykehus /klinikk du tilhører. Vi har vært igjennom 3 ivf forsøk. Fikk vite av mitt sykehus at de kun satte inn 1 egg så sant det ikke var siste forsøket vårt eller jeg var over en viss alder (mener det var 35 år). I vårt tilfelle gjaldt begge kriterier når jeg skulle ta ut egg på siste 3.ivf. Fikk derfor satt inn 2 embryoer. Ett festet seg og vi venter en jente i november. Jeg fyller 38 nå i høst, min kjære fyller 40 og detter er vårt første barn. Jeg var 35 da vi begynte på ivf karusellen. Lykke til med veien til vidunderet:)

Endret av barnesangen
Skrevet (endret)

Hei

Jeg har ei søster som måtte ha prøve rør, første gang så satt dem inn 2 egg. Hun mistet det ene mens det andre ble igjen og hun fødte en gutt 9 mnd etter på :) Så hun var veldig heldig sa legen. Hun var 30 år gammel første gangen. Senere så prøvde dem og få sitt andre barn da satt dem inn kun 1, hun mistet 2-3 ganger og holdt på og miste mottet. Men Dem bestemte seg for å prøve en siste gang kun 1 egg nå og og da gikk det bra. Og dem fikk en velskapt lita jente :) og siste gangen så var hun 36 år. Så tror det kommer an på hvem legen er osv også.

Ønsker deg lykke til :)

Endret av redd!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...