AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Hei alle jenter som får dere kjærester - hvorfor glemmer dere de single venninnene deres? Jeg blir alltid satt sist, og sitter å kjeder meg hver helg. Mine opptatte venninner har knapt tid til meg. Ser de kanskje 1 gang i mnd eller mindre. Det virker som om de føler seg bedre enn meg, og jeg føler meg veldig såret overfor oppførselen deres. Så dere jenter som oppfører dere sånn - hvorfor? Eller forstår dere ikke det i det hele tatt? Prøv å sette dere inn i den single venninnen deres sin situasjon. Hvordan tror dere det føles å måtte sitte å vente, og å kun være bra nok når kjæresten og viktigere venninner ikke har tid. Hjertesukk fra singel venninne som kun har venninner med kjærester... <br /><br /> Anonym poster: 20256be3daedf8a20470b0516dcc1c35 2
Gjest "gjest" Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Tror de fleste damer får seg kjæreste fordi det er en gjensidig forelskelse der. 3
Gjest Elissima Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Tror de fleste damer får seg kjæreste fordi det er en gjensidig forelskelse der. Jo, men trenger ikke droppe vennene for det. Dårlig gjort.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Jeg skjønner følelsen litt. En av mine nærmeste veninner bor på andre siden av landet, så jeg ser henne aldri. I sommer var hun i hjemområdet i fire uker, og jeg har vel truffet henne to ganger. Hver eneste gang har hun kjæresten sin med seg, og det legger en stor demper på hele treffet. Jeg liker jo kjæresten hennes, men jeg kan ikke snakke med henne på samme måte når han henger over oss. Skjønner ikke at hun ikke forstår det, det blir jo til at jeg ikke orker å treffe henne. Jja, jeg har sagt (på en pen måte) at det kunne vært koslig å møtes bare oss to, men det blir aldri noe av. Anonym poster: 57fe763e1bf009f596c3b34658cf68f9
KaDust Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Tror kanskje oppførselen min kan tolkes som du, siden jeg ser venninnene mine veldig sjeldent. Men så så jeg de like sjeldent før jeg fikk type også siden jeg sliter litt psykisk og ikke er så flink til å holde på kontakt. Men, hvorfor jenter glemmer venninnene sine? Det jeg tenker er at mange jenter blir litt for avhengig av typen, og at de starter å leve i sin egen lille verden hvor alt er idyll og i harmoni. 1
Steinar40 Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Dumt å glemme gode venninner. Men det sier seg jo selv at man må prioritere kjæresten. Uten at det behøver å ta 100% av all tid.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Tror det er ganske vanlig, TS. Det kalles "stygg venninne-syndromet". Ikke får sånne jenter som oss kjæreste fordi vi er ikke attraktive, men vi går glipp av mye sosialt pga av venner forsvinner, dermed har vi jo ikke noe å vise til eller snakke om når vi først møter folk heller. Og da blir vi uinteressante for alle, ond sirkel Anonym poster: de812ce7c1dc952bd3b0cb8772f79454
Gjest Fairydust Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Jeg har flere synspunkter på dette: 1) Du kan ikke forvente at venninnene dine skal holde deg i aktivitet hver helg, slik at du slipper å kjede deg. Det kan virke sånn når du skriver at du sitter inne hver helg og kjeder deg. Finn på noe da! Du er jo ikke avhengig av andre mennesker for å finne på noe. Det er ikke en annens person ansvar å passe på at du har det morsomt. Vær litt selvstendig. MEN, det er dårlig gjort av venninnene dine å møte deg bare 1-2 ganger i måneden etter de har fått seg type. Mennesker forelsker seg, vi ønsker å leve i par, så vi tilbringer mye tid sammen med den nye kjæresten, men man skal jo ikke glemme venninnene sine likevel. Jeg tror mange jenter glemmer det. Og ofte sitter de igjen med få venninner etter hvert, og blir det slutt med kjæresten... ja da angrer de på at de ikke pleide vennskapet mens de var i et forhold. Det vil alltid være noen slike jenter, men det finnes absolutt oss som ikke er sånn. Jeg er i et fast forhold med verdens beste kjæreste, men jeg møter venninnene mine minst 1 gang i uka. Gjerne 2-3 ganger også. Ringer en venninne og trenger meg er jeg der på minuttet.
Gjest BettyBoop Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Tror de fleste damer får seg kjæreste fordi det er en gjensidig forelskelse der. Nå tror jeg du bare svarer på overskrifta. Ts spør ikke hvorfor man får seg kjæreste hun spør hvorfor jenter med kjæreste ditcher sine single venninner.
Gjest BettyBoop Skrevet 26. juli 2012 #10 Skrevet 26. juli 2012 Tror det er ganske vanlig, TS. Det kalles "stygg venninne-syndromet". Ikke får sånne jenter som oss kjæreste fordi vi er ikke attraktive, men vi går glipp av mye sosialt pga av venner forsvinner, dermed har vi jo ikke noe å vise til eller snakke om når vi først møter folk heller. Og da blir vi uinteressante for alle, ond sirkel Anonym poster: de812ce7c1dc952bd3b0cb8772f79454 man trenger ikke være stygg fordi man er singel.
Gjest Lurifix Skrevet 26. juli 2012 #11 Skrevet 26. juli 2012 Det er jo bare baksnakking og tull mellom venninner. Så når en jente får seg kjæreste har hun god grunn til å slippe unna hønsekakkel. Hadde jeg og gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 man trenger ikke være stygg fordi man er singel. Men man føler seg sånn. Man opplever at "alle" rundt dumper en fordi man ikke er interessant, pen eller attraktiv. Syns det er sårt selv og kjenner på det jevnlig. Anonym poster: de812ce7c1dc952bd3b0cb8772f79454
VanDeKamp Skrevet 26. juli 2012 #13 Skrevet 26. juli 2012 Det er ikke bare jenter som gjør dette. Hadde for en jævlig god kompis helt til for noen mnd siden. Vi hadde vært kompiser i en del år, men så fikk han seg dame og etter det har vi ikke snakket sammen. Jeg har prøvd å få kontakt uten å mase. Har prøvd å ringe, men da har han avslått samtalen og sendt en kort sms "er med dama, snakkes ". Jeg har sendt melding, menn ikke fått svar. Og alle fb-oppdateringene omhandler dama hans, og Så "liker" hun oppdateringene hans. Jeg har ikke møtt dama hans engang Dette har skjedd før også, så det er det han gjør når han for seg dame. Men det har gått over etter noen uker som regel. Ikke maaange mnd som nå. Man føler seg utskiftet og kjedelig. Som om man bare var enkel underholdning til noe bedre dukket opp. Har aldri, og komme aldri, til å dumpe venner for å være sammen med kjæresten 24/7
Modulo Skrevet 27. juli 2012 #14 Skrevet 27. juli 2012 Er mann, men kan kjenne igjen problemstillingen. Det vil være sånn helt til ting går til helvete i forholdet, og etter det vil vennen din ringe og kreve full oppvartning 24-7 og full fest hver helg. Ikke noe særlig det heller. Skaff deg en katt, en hobby og/eller andre bekjentskaper. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #15 Skrevet 27. juli 2012 Jeg var en av de som "aldri" skulle bli en sånn bare-sammen-med-kjæresten-jente, men så fikk jeg kjæreste og ble hodestups forelsket. Nå bor jeg sammen med kjæresten. Får av og til dårlig samvittighet for at jeg ikke er flinkere til å ta kontakt med venninnene mine, men jeg tenker også litt på at dette er litt av greia med å bli voksen. Flere og flere får samboere, får barn og blir gift i min omgangskrets. Jeg er i 20-årene og kjæresten min er virkelig mannen jeg kan tenke meg å stifte familie med. Vi bygger vårt rede. Single personer må ha forståelse for at en kjæreste/samboer er noe man må legge mye energi i. Man må også prøve å glede seg over at venninnen har funnet noen. I begynnelsen da jeg fikk kjæreste føltes det nesten som jeg hadde svikta noen når jeg fortalte det til noen av de single venninnene mine. Jeg høres sikkert ut som ei prektig bitch, men dette er mine tanker rundt det å være i et forhold og hvorfor man blir mindre tilgjengelig. Jeg er absolutt med på venninnekvelder og elsker å være på besøk hos venninnene mine og bruke tid sammen med dem, men i et liv med turnusjobbing på begge kan det av og til bli begrenset hva man har energi og lyst til å prioritere. Også er det ikke alltid kjempegøy å bli med de single venninnene sine ut en lørdagskveld for å se på at de flørter rundt, mens man blir sittende der uten å kunne være med på dansen. Anonym poster: bb4045734f53305d3457d97cd9828f31 3
MockingJay Skrevet 27. juli 2012 #16 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Jeg har aldri hatt problemer med det, og ingen av mine single venninner har noen gang klaget. Etter at jeg å kjæresten min ble sammen så "smeltet" nesten vennegjengene våres sammen. Vi var flinke å introdusere folk fram å tilbake. Jeg tror det har mye å si, slik at det ikke bare blir "den dumme typen/dama som tok venninnen min". Men at den typen/ dama blir en person du kan relatere til. Idag henger vi alle sammen, og det er ikke noe rart om min bestevenninne er sammen med typen min og hans bestevenn ute på byen fordi jeg ikke gidder. Resultatet ble jo da at fordi jeg fikk kjæreste så fikk vi alle en god del flere venner. Endret 27. juli 2012 av Survivor
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #17 Skrevet 27. juli 2012 Er mann og har opplevd det samme. Er man skikkelig uheldig, får man ikke henge med kompisen før han har slått opp med dama, og da skal han kanskje overdrive og feste hver helg som en over her nevnte. Anonym poster: e8aa73320d08ce2e5ec2efa838612f4f
Gjest "gjest" Skrevet 27. juli 2012 #18 Skrevet 27. juli 2012 Jo, men trenger ikke droppe vennene for det. Dårlig gjort. Det blir litt vel teit ja.
Longgone Skrevet 27. juli 2012 #19 Skrevet 27. juli 2012 Skal venninnen din sitte å holde deg i hånden til du får kjæreste, da? Det er naturlig at man ikke er sammen hele tiden når en får seg kjæreste, ting forandrer seg. Men for all del, det er jo dumt om man mister kontakten. Men det virker som du synes det er venninnen din sitt ansvar å passe på deg at du ikke kjeder deg, hva med å ta litt initiativ selv?
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2012 #20 Skrevet 27. juli 2012 Synes man skal ha litt høyde for at venner "forsvinner" litt når de får seg kjæreste. Forelskelse er en veldig altoppslukende følelse og man har gjerne lyst å tilbringe mest mulig tid sammen med den utkårede. Som gjensittende venn velger man selv hvordan man vil bruke tiden sin, enten man velger å sitte hjemme og sture mens man føler seg sviktet eller man rusler videre og ser hva annet livet har å by på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå