Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da mener jeg jenter som viser at de klarer å sette sammen en tvbenk, reol, kommode uten at mannen må løpe å hjelpe? Eller liker dere best å gjør det selv for dama? :)

Jeg er ekstremt avhengig av andre, for å klare meg, altså da mener jeg, jeg må ha hjelp til sette sammen alt fra små ting til store ting, jeg er bare ikke praktisk anlagt i det hele tatt. Selv om jeg prøver så tar det altfor lang tid og jeg gir opp fordi jeg ikke klarer det...

Så jeg spør, er det viktig at jenter er handy? Eller er det ok om man ikke er så praktisk anlagt?

Anonym poster: a73d40e10f07675382cf15b3f012ba57

Skrevet

Det er morsomt om dere er det, eller i alle fall prøver å være det (morsomt å se på). Men det har overhodet ingen betydning da jeg selv er meget flink til å sette sammen IKEA-puslespill. Så... Nei det er ikke viktig. Og det er vel kanskje ikke egentlig forventet at jenter flest kan eller bryr seg om slikt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er morsomt om dere er det, eller i alle fall prøver å være det (morsomt å se på). Men det har overhodet ingen betydning da jeg selv er meget flink til å sette sammen IKEA-puslespill. Så... Nei det er ikke viktig. Og det er vel kanskje ikke egentlig forventet at jenter flest kan eller bryr seg om slikt?

Jeg hater virkelig å sette sammen ting fra IKEA og Jysk, det mangler alltids deler, og det er bare ett herk.... jeg må rett og slett finne meg en som ikke bryr seg, som heller vil vise meg hvor flink han er i stedet for :fnise:

Anonym poster: 543eb946951415ba5b760052fe59f0b4

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske normalt å kunne sette sammen sånne ting?

Hva gjør man om man ikke har kjæreste da? Lever uten møbler ? :P

Og en annen ting, jeg trodde det var ganske likt blandt gutter og jenter, i hvertfall nå for tiden.

Noen er praktisk anlagt andre ikke, uavhengig av kjønn.

Det er i hvertfall min oppfatning.

Jeg har blitt behandlet uavhengig av kjønnet mitt i oppveksten, så jeg har måttet gjøre akkurat de samme tingene som en gutt hadde måttet gjøre.

Anonym poster: 0e6c8e0e7a558e016cc3caba74531d0d

• Liker 6
Skrevet

Jeg som jente synes det er en bra ting at jeg er litt handy. Kan gjøre de enkle gjøremålene som å male, spikre og slike ting. Jeg ønsker meg også en enkel leatherman med de viktigste verkøyene, bare fordi det kan være en gang jeg plutselig må dra frem et skruejern elle noe slikt.

Synes det er gøy å kunne fikse ting på egenhånd, selv om det er ganske kos å se at kjæresten tar seg av de "mannlige og barske" tingene :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

JEg syns også det bør være ganske normalt å kunne montere flatpakkede møbler. Jeg syns det kan være ganske gøy :gjeiper: Men jeg er kanskje over snittet handy til å være av hunnkjønn, jeg kan bruke en gjærsag og har skiftet kranen på kjøkkenet. Og jeg HAR en fancy swiss army knife :nigo:

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Synes det er artig å sette sammen møbler, jeg. Er også eier av en robust, elektrisk drill som har kommet til nytte mer enn én gang.

Gjest test123
Skrevet

Ja det er positivt at jenter er handy, men det er egentlig ikke det det handler om. Det handler om at jenter enten ikke har selvtilliten eller ikke gidder å prøve. For det er jo bare å skelle i instruksjonsmanualen og er det snakk om å fikse noe så er det bare å google eller sjekke en youtubevideo.

Skrevet

Absolutt en høydare!

Gjest Raindrops
Skrevet

Er det ikke ganske normalt å kunne sette sammen sånne ting?

Hva gjør man om man ikke har kjæreste da? Lever uten møbler ? :P

Anonym poster: 0e6c8e0e7a558e016cc3caba74531d0d

Det var det første jeg også tenkte. Jeg er langt ifra noen ekspert på å sette sammen ting selv, men jeg får det da til. Og jeg tenker ikke at jeg er "handy jente" av den grunn, jeg er bare et selvstendig menneske. Å skifte en kran er vel heller ikke rocket science, jeg ser på det som ting man bare er nødt til å takle om man bor alene, står det virkelig så dårlig til med norske kvinner? :gjeiper:

Skrevet

Jeg er handy av meg og hadde fått fnatt om jeg ikke var det! Men så har jeg den enkle taktikken at hvis ikke typen gjør ting jeg spør han om (han er f.eks flinkere enn meg til å få ting rett enn meg) så gjør jeg det til slutt!

Hadde en periode vi skulle male gangen, han måtte egentlig hente noe for å gjøre det. Ga opp, kjøpte det jeg trengte selv og gjorde det selv! Han har foreldre som er av mannfolket skal gjøre slikt typen, så de mener jo jeg er smågal som gjør slikt selv!

Gjest Bananen
Skrevet

Ja det er positivt at jenter er handy, men det er egentlig ikke det det handler om. Det handler om at jenter enten ikke har selvtilliten eller ikke gidder å prøve. For det er jo bare å skelle i instruksjonsmanualen og er det snakk om å fikse noe så er det bare å google eller sjekke en youtubevideo.

Er enig i denne. Kommoder, reoler, bokhyller, skrivebord og lignende blir solgt med bruksanvisning beregnet for at alle skal kunne klare å sette det sammen. Det er jo blitt stadig mer vanlig at en del mennesker kjøper hele kjøkken fra Ikea, hvor de setter alt sammen selv, istedenfor å leie inn fagfolk. Det er fullt mulig, men det er klart hvis du er en person som absolutt må ha alt helt 100 % rett, så er det vel best å leie inn fagfolk.Men husk at man blir ikke bedre å sette sammen ting ved å la andre gjøre det for seg selv.
Skrevet

Mannen min forventer som regel at jeg fikser ting på egen hånd med mindre det er for tungt for meg (er ikke så sterk) :P

Skrevet

Jeg liker dem ikke, jeg elsker dem! En kvinne som greier seg selv er sexxeh.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er handy kvinne, og jeg kjenner en mann og en dame som overhode IKKE klarer å sette sammen ett møbel, selv etter en tegning.

Føler meg overlegen..

Anonym poster: a8675dadb6b3f25ca573afd53bbeddb9

Annonse
Gjest Intifada
Skrevet

Jeg er handy fordi jeg MÅ være handy i og med at jeg bor alene.

Men, finner jeg meg en mann, så vil jeg at han skal ta seg av sånne manneting mens jeg pludrer med vask, matlaging og diverse.

Er litt sexy å se på menn som kan sine greier.

Skrevet

Joda, det er ikke vondt å se på handy menn som gjør tingene sine, men jeg blir helt paff når jeg møter på damer som tripper rundt og knapt kan skifte en lyspære .

Er det ikke flaut å være så uselvstendig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å montere møbler, henge opp bilder, montere opp persienner og annet praktisk i heimen selv. Når typen prøver seg blir han ofte så frustrert over små bagateller at han gjør feil, ødelegger ting eller henger opp ting skjevt slik at jeg må gjøre arbeidet på nytt. Hvis man skal få noe gjort ordentlig så gjør man det sjæl!

• Liker 1
Skrevet

Når man har bodd alene i mange år, har hus og heim og ikke en mann å ty til (var forresten jeg som tok meg av det meste da jeg var gift og når jeg tenker etter..), så må man lære seg saker og ting. Så ja, jeg er handy. Jeg har tapetsert og malt vegger, pusset ned og malt vinduskarmer, lagt gulv, delvis snekret min egen baderomsinnredning og t.o.m laget en lydvegg (lektet ut og isolert) mot naboen m.m. Jeg får ikke panikk om noe ryker her, for jeg vet jeg har verktøy og stort sett evne til å fikse det selv.

Helt ærlig blir jeg litt skuffet over kvinner som er så hjelpesløse at de må tilkalle pappa eller en mannlig venn for å fikse den minste ting. Jeg tror nok mange kunne ha klart det selv om de bare hadde våget å prøve og feile litt istedenfor alltid å ty til den enkleste løsningen. Det er nå slik jeg ser på saken. :)

• Liker 3
Gjest Mary-Cherry
Skrevet

jeg klarer det meste til slutt men jeg kan bruke ganske lang tid. meg og xsamboeren min(begge jenter) brukte en hel kveld på å montere sammen 2 bord. vi klarte til og med å lime på en ekstra bit som er der enda. man må jo bruke alene delene man har ! så hun limte den på. flott bord med en tutt på seg.

men jeg har faktisk jobbet som vaktmester så jeg kan en del andre ting enn å sette sammen dumme ikea bord;P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...