Gå til innhold

Hvilke briller/brillemerker er kulest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes jeg ser til tider plagsomt dårlig, og ønsker å bruke briller litt mer enn bare når jeg kjører bil, på kino og under selve forelesningene. Skjeve hornhinner gjør vel at linser fort blir litt trøblete? ..pluss at jeg ikke ser så dårlig at jeg trenger/ønsker å bruke synskorreksjon hele tiden.

Sååååååååååååååååååååååååeh.. Hva slags briller er egentlig de stiligste? Er det noen merker som er "mote" eller "kule"? Hva ville du valgt om du skulle brukt briller en del til vanlig, ute blant folk?

Vet at det høres fjortis ut å spørre, og at det varierer veldig fra person til person hva som passer og ser fint ut. Men noen trender må det vel være.. på samme måte som feks Ray-Ban er the shit innen solbriller. Jeg er forresten jente i starten av 20-årene, universitetsstudent (og vil kanskje se litt "seriøs" ut da jeg etter hvert skal møte pasienter). Men det trenger absolutt ikke bety noe for svarene som gis her... :)

Anonym poster: f1a63825a6dbdcb13de6ae31d009143b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeg ser til tider plagsomt dårlig, og ønsker å bruke briller litt mer enn bare når jeg kjører bil, på kino og under selve forelesningene. Skjeve hornhinner gjør vel at linser fort blir litt trøblete? ..pluss at jeg ikke ser så dårlig at jeg trenger/ønsker å bruke synskorreksjon hele tiden.

Sååååååååååååååååååååååååeh.. Hva slags briller er egentlig de stiligste? Er det noen merker som er "mote" eller "kule"? Hva ville du valgt om du skulle brukt briller en del til vanlig, ute blant folk?

Vet at det høres fjortis ut å spørre, og at det varierer veldig fra person til person hva som passer og ser fint ut. Men noen trender må det vel være.. på samme måte som feks Ray-Ban er the shit innen solbriller. Jeg er forresten jente i starten av 20-årene, universitetsstudent (og vil kanskje se litt "seriøs" ut da jeg etter hvert skal møte pasienter). Men det trenger absolutt ikke bety noe for svarene som gis her... :)

Jeg har skjeve hornhinner på begge øynene. Ganske mye også faktisk, men jeg bruker fortsatt linser. Det finnes nemlig linser som er spesiallaget for skjeve hornhinner. :)

Når jeg kjøpte briller gikk jeg rett og slett etter hvilke som så best ut på meg, og ikke hvilket merke som er det kuleste. Jeg siklet veldig på flere par fra Moods of Norway, men siden ingen av dem kledde meg spesielt godt gikk jeg heller for et par fra Björn Borg. Sistnevnte er ikke akkurat det kuleste merke, men de var som sagt finest til meg. :)

Syns du burde tenke meg på hvilke som er finest til deg også, og ikke så mye på merket. Jeg skjønner at du kanskje vil ha noen kule briller, men husk at de sitter midt i ansiktet ditt og vil derfor gjøre veldig mye med utseendet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linser kan du fint bruke selv om du har skjeve hornhinner. De aller fleste linsemerkene tilbyr linser med hornhinneskjevhet.

Jeg syns du skal tenke mer på selve designet på brillen enn akkurat merket. Det har lenge vært in med store plastinnfatninger, og det er det fremdeles. Retro er også blitt ganske populært. Hvis merket er viktig for deg så er det vel gjerne rayban (finnes også til vanlig briller), D&G, Marc Jacobs, etc som er mest in. Dette varierer også litt fra butikk til butikk. Så har du jo også merker som prada og gucci som er litt mer eksklusivt og gjerne litt "damete". Men som sagt, se litt bort i fra selve merket og velg heller den modellen du syns er finest på deg selv. Bruk litt tid, lån gjerne med deg hjem, og finn brillen du føler deg finest/kulest i. Da er det også kjekkere å bruke brillen oftere, som du gjerne egentlig har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

i utgangspunktet bruker jeg linser, og så har jeg ett par med ordentlige briller, og så har jeg en hel haug med billigbriller i spreke farger som jeg bruker når jeg vil matche. Tror det er bedre å gå for briller som kler deg fremfor å henge seg opp i merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svarene! Jeg er selvfølgelig enig med dere om at utseendet på brillene er det viktigste, ikke hvilket merke de kommer fra. Har fra før av to par fine briller fra Specsavers som passer meg godt, og noen billigbriller. Mener bare at hvis jeg skulle gått mer med briller mer enn hva jeg hadde gjort nå, så hadde det vært kulere om brillene var både fine/passende OG var fra et kult/moteriktig merke, enn slike ikkemerkebriller... Nettopp fordi de skal være midt i ansiktet og derfor er ganske viktige!

Noterer meg de merkene dere har nevnt i hvert fall, så må jeg se en del rundt når jeg skal kjøpe nye briller til høsten. Er ikke så lett! Kanskje jeg skal vurdere å bestille en sånn linsetilpasningssynskontrollettellerannet også, i stedet for bare vanlig synsundersøkelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter merker så går du ikke til specsavers, de har ikke så mange av de store merkene. Brilleland har noe, men ikke alle, Synsam og Interoptic har ganske mange og butikker som er utenom de store kjedene eller er en del av det som heter c-optic (er ikke alltid så synlig i butikken at de er det) bruker å ha de fleste av de store og mest populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stod å sikla over Cheap Monday-hylla på Interoptik da jeg var innom sist. Men det er svært forskjellig hva man kler, så du får nesten bare gå å prøve litt forskjellig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, er klar over at Specsavers ikke er stedet for de mest kjente merkene ;)

Har fått det for meg at Synsam og Interoptik er forholdsvis dyrt både for synstest og briller og "klargjøring av glass"/"brilletilpasning" og lignende ekstrautgifter, og at man kommer opp i over 2000 kr for selv de billigste brillene de har? Brilleland skal jeg sjekke ut i hvertfall :) C-optik også!

Vet at en del bestiller briller på internett, men der har jeg kun funnet Lensway som eneste "norske" som selger kjente merker. Er det flere populære nettbutikker som har slikt?

Må nok prøve en del ja, for å se hva som blir best...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Du trenger strengt tatt ikke å ta synskontroll for å kjøpe briller, bare spør om å få med informasjon fra optikeren din. Det funker som en resept, og du kan kjøpe briller hvor du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...