Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre med det stakkars håret mitt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Joda.. Har innsett nå at håret mitt egentlig er helt ødelagt. :(

Jeg har farget håret jevnlig i mange år. Første gang jeg farget det gikk jeg i 5. klasse på barneskolen. Jeg har bleket håret x antall ganger ganger, første gangen gikk jeg fra svart til platinablondt på en dag! Ja, dette var en frisør som gjorde. Er fortsatt litt bitter for at frisøren gjorde dette på meg når jeg var 12 år gammel... Jeg var ung, dum og uviten, visste ikke at håret mitt ble så skadet som det ble. Og ja, jeg gikk fra kullsvart hår til den lyseste blondfargen som eksisterer, nesten hvitt! Håret mitt har vært ødelagt siden dette.

Dum som jeg var, farget jeg det svart. Igjen. Begynte å bleke det, igjen. Farget det svart, igjen! Bleket det litt og det ble mørkebrunt. Så har det vært av og på med mørkebrunt og svart, har gjort det selv to-tre ganger hjemme, men for det meste hos frisøren. Så stripet jeg det blondt, i et forsøk på å bli blond igjen - men så angret jeg meg og farget det svart. Angrer IGJEN. Nå har jeg en rødbrun hårfarge med tidligere rødt underhår (nå er det blitt bleket i solen og er litt blondoransje). Nå har jeg ikke ramset opp alt, men tror at jeg i løpet av 10 år har farget håret nesten 20 ganger....

Jeg har naturlige krøller, håret mitt rekker meg rett ned for skuldrene nå. Klipte det helt kort for ett år siden. Det er veldig slitt, og jeg retter det ut hver eneste dag, noe jeg har gjort i flere år. Har nettopp begynt å bruke varmebeskyttelse... Grunnen til at jeg retter det ut, er at krøllene ikke ser bra ut når håret mitt er såpass slitt. Noen ganger er jeg heldig og det ser bra ut, andre dager ikke. Håret mitt er VELDIG tynt, ekstremt tynt faktisk.

Noen som aner hva jeg kan gjøre? Har funnet ut at det er best å holde håret mørkt nå fremover, men det som er blondt vil jeg bleke litt mer, og det som er mørkt vil jeg ha like mørkt.. Men vil pleie håret mitt ekstra godt! Bruker nå Bjørn Axen repair sjampo. Hårolje fra maroccanoil. Hårkur fra maroccanoil. Men ser ikke så stor forskjell..

Anonym poster: ee74aa478be85bf47ea97dc49847a4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en skikkelig hårklipp, slutt å farge håret, slutt å føne/glatte det. Kjøp deg en god kur og kur på annenhver hårvask. Ikke vask håret hver dag, bruk en god shampo og balsam. Bruk gjerne marroconoil i håret etter at du har vasket det, før du børster.

Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...