Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Nå for tiden er det tivoli i "byen" og det er to karuseller jeg har kjempelyst å ta. Den første er sånn standard tekoppeer og den andre er rund og ser litt ut som ett pariserhjul, bare at vognene man sitter i går rundt og rundt samtidig som hjulet. Men er det absolutt fy-fy å ta disse når man er 22+7? Hva er det som kan skje egentlig? Vi skal dit på lørdag og tenkte selvfølgelig å la være å ta de, men greit å høre likevel. Skulle ringe jordmor men de har selvfølgelig kun kontortid på tirsdager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at det som kan skje er at du mister.. Det står vel også et sånn fareskilt ved de fleste karusellene der det er bilde av en gravid dame med kryss over, mener jeg å huske :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg var på tusenfryd i går. Tok noen snåkaruseller uten problem.

Fikk beskjed om at jeg kjenner kroppen min best selv. Der gravide absolutt ikle bør ta, står det ofte skilt.

Er i uke 30.

Skrevet

Spørs på karusellen. I de tekoppene er det jo ganske heftig sentrifugalkraft som jeg ville tro ikke er bra for magen? Jeg har holdt meg unna alt - just in case.

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Okei. Da holder jeg meg unna. :)

AnonymBruker
Skrevet

Holdt meg unna alt jeg også. Heller det enn å miste.

Anonym poster: e0442c1e08223f5eccf1d086035a1fc3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg for mye, men mamma mista babyen sin i uke 26 før jeg ble født. Da hadde de 2 dager før vært på tivoli i Danmark og mamma elsker å ta karuseller. Detta var på 80 tallet så de prøvde ikke finne ut hvorfor det gikk galt, men mamma misstenkte at ho ikke burde tatt de karusellene. Vet ikke hvilke typer det var. Men jeg hadde latt være å ta de. Vel, pariserhjul er nok ikke skadelig :gjeiper:<br /><br /> Anonym poster: dda8e1cc1a5c82a52e77484559815ef8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta risken? Om et år er det der igjen, og da kan du kose deg med dem da :)

Anonym poster: 5bc15ad8c8e2991df6314fc9287d0ab5

• Liker 1
Skrevet

Jeg var nettopp på Tivoli i København, og på så og så samtidige karuseller vi var innom (selv de "ufarlige" som minstejenta på 9 tok alene) var det advarsel mot at gravide tok de.

Så tror du gjør rett i å holde deg unna, ville ikke risikert noe!

Så kan du heller kjøre så masse karuseller du vil om et års tid:-)

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke morkaka løsne..? Vet ikke om jeg faktisk har hørt det, eller om det er min egen logiske slutning..

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke morkaka løsne..? Vet ikke om jeg faktisk har hørt det, eller om det er min egen logiske slutning..

Det kan godt hende. Tanten min kunne ikke fly fra hjemlande sitt og på besøk til oss da hun var gravid hvertfall (risiko svangerskap) fordi om det skulle bli turbulens så kunne morkaka løsne og dermed miste barnet også. Så er nok kanskje noe i det.

Anonym poster: e0442c1e08223f5eccf1d086035a1fc3

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Ja det er godt mulig. Får nøye meg med å være sjåfør for samboeren og kompisene og heller spise sukkerspinn eller noe mens de tar karuseller. Får ta det igjen til neste år!:)

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg fikk beskjed om ikke å ta karuseller av min jordmor i uke 24 i hvert fall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...