Gå til innhold

SophiaM skal bli sunnere

sophiaM

Anbefalte innlegg

Begynner denne dagboken med å fortelle litt om meg selv og hvorfor jeg vil starte opp med en treningsdagbok.

Jeg er en livsglad jente på 19 år, som alltid har vært slank og for det meste spist det jeg føler kroppen min har trengt. Jeg har aldri vært en fanatiker av et strengt og sunt kosthold, med regelmessig trening, men har spist det jeg har hatt lyst på, og til jeg ble godt og mett. Jeg har spilt fotball i ti år, frem til jeg begynte på vgs, og etter det har jeg trent litt nå og da på treningssenter. Jeg har derfor merket at formen ikke er helt der jeg vil ha den.

Derfor bestemte jeg meg for en liten stund siden, at jeg burde skjerpe meg med treningen, og spise litt sunnere. Jeg lever etter den filosofien der jeg aldri kommer til å nekte meg selv å spise det jeg craver, men at jeg kan spise det i moderate mengder. Dermed unngår jeg å gå og tenke på mat som fyfy, og crave det enda mer. Det gjør det lettere å sprekke.

Jeg har også blitt flinkere til å trene mer regelmessig, og meldte meg inn på et større treningssenter med fler tilbud.

Vanligvis trener jeg 3-5 ganger i uken, ca 1 time av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag begynte jeg dagen med en gruppetime på treningssenteret, som kombinerer styrke og kondisjon. Jeg elsker denne timen, og føler jeg får maks utbytte av den.

Da jeg kom hjem lagde jeg meg en god og sunn frokost, begynte med en kopp med Pukkas Cleanse te og en banan, spiste ett egg, og to havreknekkebrød med kalkunpålegg med alfalfaspirer! Så godt. Skal også nevnes at jeg alltid spiser en skål med havregryn tidlig på morgenen hvis jeg begynner dagen med trening.

Nå stikker jeg på jobb, og blir der resten av dagen! Synd å jobbe når det er så fint vær ute, men greit å ha i bakhodet at sparekontoen fylles med penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har bare gått med til jobb, og jeg merker at det er litt vanskelig å prøve å overtale hjernen at jeg ikke har lyst på usunn mat. Men det går greit så snart jeg tenker på hvordan huden min reagerer på mye sukker... I tillegg til ønske om å stramme opp kroppen litt ekstra, hjelper det på "sunnhetsmotivasjonen" å tenke at huden min heller ikke har godt av sukker og usunt fett. Da får plutselig pipa en annen lyd, og jeg spiser heller noe sunt og mettende, enn en pizza som gir meg en kvalmende metthetsfølelse. I tillegg hater jeg den følelsen av dårlig samvittighet etter jeg har spist noe kroppen ikke har godt av, eller får noe som helst nytte av.

Dette er hva jeg har spist i dag:

Frokost: En skål med Fitness forkostblanding og en kopp grønn te.

Lunsj: En skive 100% grovbrød med gulost og tomat. Med kaffe (uten sukker og sirup that is)

Mellommmåltid: To havreknekkebrød med avokado og sitronpepper :hjerte: , og vann.

En appelsin.

Nå ser jeg frem til en avslappende kveld med innekos, og muligens jeg tar meg en tur på trening i morgen. Hvis ikke er det ikke krise å slappe av et par dager etter en hektisk uke.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...