mina26 Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 I natt hørte jeg tunge "galopptramp" på brusen utenfor soveromsvinduet. Det var betydelig tyngre enn en katt, men ikke akkurat så jeg mistenkte at det var hestene mine som hadde kommet seg løs. Mer som en hund.. Spratt opp av senga, da hunden min reagerte voldsomt fra stua. Løp til utgangsdøra og kikket ut, og i skogen nedenfor døra hørte jeg den ene katten min jamret seg noe fryktelig i 2-3 sekunder. Så ble det helt stille.. Jeg tredde på meg en jakke og vandret nedover i skogen. Lokket og ropte på pusen min, men fikk ikke noen respons. Hender hun diskuterer med nabokatta men kommer da alltid løpende når jeg lokker. Lette etter henne i morges før jobb, og nå klarer jeg ikke tenke på noe annet... 4 timer til jeg kan lete igjen, og jeg har tatt alle sorgene på forskudd:-( Hun er tre år, frisk og sprek.. Kan en katt hyle så hjerteskjærende uten at den er "fanget"? I ren frykt bare?
Gjest Bobler Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Var nok en grevling, møtte tre grevlinger på tur en gang, gallopplyder og kunne vært en hund. Men var en gigantisk grevling. Får håpe det går bra med pusen din. Den kommer forhåpentligvis hjem snart
mina26 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2012 Takk for svar! Ja får håpe det Angrer så fælt på at jeg ikke beordret henne inn når hun sto utenfor døren i går kveld og bare hadde lyst på litt kos, men ikke komme inn.. Hun er forhåpentligvis raskere enn grevlinger, og iallfall en bedre treklatrer ;-)
Kosemose Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Uff så trist... har selv mistet en kjær liten pus til gaupe, og det er trist og vondt å tenke på at katten man er så glad i har blitt et bytte på den måten. Men, jeg trøster meg med at det på en måte er "naturens gang" og at denne katten levde et fritt og fint katteliv til det maksimale, og at den døde "med skoene på" på en svært naturlig måte.
mina26 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2012 Så trist :frown: :frown: Men skjønner hva du mener..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Har den kommet hjem? Anonym poster: 5a0cce655bf88ff126364c42f6fbbc37 1
mina26 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2012 Pusen kom og møtte meg når jeg kom hjem fra jobb:) Tydelige tegn på kamp, eller rettere sagt flukt. Manglet masse hår og en bit av halen. Fikk henne til dyrlege med en gang som renset såret og ga henne antibiotikasprøyte og smertestillende. Manglet for mye hud til at det nyttet å sy. Krøp rundt husveggene her i starten, kun hvis hun fikk følge av folk. Ellers ville hun bare være inne, som som passer meg fint! I dag har hun ligget og kost seg i sola på plenen:) Jeg trodde dyrlegen ville anbefale å ha henne kun inne, men hun mente at hun burde få lufte seg litt siden hun ellers var i god form. Men ble ikke lange turene ut på vettskremte pusen min..Ser ut til at selvtilliten er tilbake nå! Men nå beordres hun inn om natta ihvertfall;-) 2
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Så bra at det endte godt tross alt Har opplevd å få katten min drept av mink en gang, så kjenner følelsen.
Tufs Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Grevlinger er noen jævler om natta… Sikkert lurt at pus kommer inn når det blir mørkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå