Gå til innhold

Atkins var ikke fet

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Herregud! Spiller det noen rolle?

Skrevet

ja for noen gjør det jo det. har fått mange advarsler etter at det kom ut at Atkins var fet. men hvis du ike bryr deg så hvorfor svare? :roll:

Skrevet

Har ikke helt fulgt med, men mener å ha hørt at da han fikk intravenøst taklet ikke kroppen hans blandingen med karbohydratene.

Kroppen var ikke vant til slik kost og kolapset til slutt. :-(

Personlig ville jeg aldri turt å satse på en slik diett - og i allefall aldri levd etter den resten av livet... :o :riste:

Skrevet

Ikke jeg heller, og mye pga media innspill om kuren den siste tiden. Det virker bare skummelt. :-?

Gjest Embla s
Skrevet

Syns det er kjempeskummelt med alle som går på slike vidunderkurer. Skal man bli tynnere, må man spise (spesielt gjelder dette karbohydr) i fht hvor aktiv man er. Altså, spise mindre, bevege seg mer! There's no such tung as a free lunch gjelder vel her som ellers..

Syns også det er trist at det er så fokus på hvor tykk man er utenpå. Enda viktigere er det vel hvordan man er inni, med tanke på hjerte/kar. Det hjelper jo ikke å være tynn som en strek fordi man ikke spiser karbphydrater, mens blodårene er tette pga for stort sukker og fett inntak?!

Gjest Anonymous
Skrevet

leste nettopp at det ikke er EN vitenskapelig dokimentert undersøkelse som viser at det er sammenheng mellom høyt inntak av mettet fett, og hjerte/karsykdommer. det er liksom bare noe alle"vet", men det er altså ikke bevist!!!!

dessuten, detkostholdet Atkins går etter, er det ikke slik vi har levd siden tidenes morgen? husk at korn kun er ca 10.000 år gammelt, før det levde vi på fett, proteiner og litt karbo fra frukt bla. hvordan kan det være så "unatirlig" og skadelig da? dette kostholdet er vel det som er mest naturlig faktisk..

Skrevet

Jøss, bare 10.000 år gammelt? :o

Gjest Embla s
Skrevet
leste nettopp at det ikke er EN vitenskapelig dokimentert undersøkelse som viser at det er sammenheng mellom høyt inntak av mettet fett, og hjerte/karsykdommer. det er liksom bare noe alle"vet", men det er altså ikke bevist!!!!

dessuten, detkostholdet Atkins går etter, er det ikke slik vi har levd siden tidenes morgen? husk at korn kun er ca 10.000 år gammelt, før det levde vi på fett, proteiner og litt karbo fra frukt bla. hvordan kan det være så "unatirlig" og skadelig da? dette kostholdet er vel det som er mest naturlig faktisk..

Kan godt hende, har ikke peiling på kostholdet for over 10.000 år siden eller hvordan vi spiste "i tidenes morgen" (men i tidenes morgen var vel ikke mennesket slik vi er heller, mener jeg å huske fra naturfagtimen?) Uansett, det kan godt hende du har rett, men da bør vi kanskje slutte å koke/steke maten vår også da? De spiste vel rått kjøtt i tidenes morgen? Og: Hvordan vet vi at kostholdet vi hadde for over 10.000 år siden var det optimale? De hadde vel ikke skipslaster med bananer til norge, så nordmenn (om det fantes slike da?) spiste vel lite frukt, men vil det dermed si at dette kostholdet (som ble noe begrenset pga manglende kommunikasjon og utvikling) var bedre enn matvanene i dag??? Og hva med de som levde på sydlige breddegrader? De spise vel frukt? Er de annerledes skrudd sammen enn oss de da?

Skrevet
Kan godt hende' date=' har ikke peiling på kostholdet for over 10.000 år siden eller hvordan vi spiste "i tidenes morgen" (men i tidenes morgen var vel ikke mennesket slik vi er heller, mener jeg å huske fra naturfagtimen?) Uansett, det kan godt hende du har rett, men da bør vi kanskje slutte å koke/steke maten vår også da? De spiste vel rått kjøtt i tidenes morgen? Og: Hvordan vet vi at kostholdet vi hadde for over 10.000 år siden var det optimale? De hadde vel ikke skipslaster med bananer til norge, så nordmenn (om det fantes slike da?) spiste vel lite frukt, men vil det dermed si at dette kostholdet (som ble noe begrenset pga manglende kommunikasjon og utvikling) var bedre enn matvanene i dag??? Og hva med de som levde på sydlige breddegrader? De spise vel frukt? Er de annerledes skrudd sammen enn oss de da?[/quote']

Lurer jeg oxo på !!! Hvorfor har vi da egentlig lengre levealder i dag lissom....

Skrevet

Jeg hadde heller ingen tro på Atkins etc! Men jeg har tatt et kurs hos Eat og da ble jeg faktisk overbevist! Der følger man Atkins dietten de første 14 dagene og så øker inntaket av karbohydrater etterhvert..Det fungerer og man merker stor forskjell helsemessig! Helt merkelig, for jeg var en av de som overhodet ikke hadde noe tro på dette!!

Skrevet

åå det kunne jeg og tenke meg. hva kostet det?

så de har kurs på www.mettoglett.no og der selger de Atkins produkter og, men det er skrekkelig dyrt, 2000 kr for 8 uker.... og så er jo maten endel dyrere enn karbomat også..

Skrevet

Hvorfor ikke trene og kutte litt på karbohydratene og spise sunt? Ville ALDRI fulgt noe atkins diett. Selv om de for mange tusen år siden spiste på den måten så er jo ikke det noe godt argument, levealderen var jo som noen andre sa her MYE lavere, det er nok en grunn til det? Det er faktisk forska på, som jeg har skrevet her tidligere, og kreft, og hjertesykdommer er satt i sammenheng med denne dietten. Skulle tro de på Harvard har peiling.

Skrevet

hmnm skulle tro Atkins og hadde peiling, han var jo hjertespesialist... men jeg vil gjerne se noe dokiumentasjon på at det er skadelig, Atkins påstår nemlig at det ikke finnes....

hvorfor følge denne dietten? er iallefall veldig bra for de som er feks tvangsspisere, da de slipper å telle kalorier eller ha porsjonsbegrensninger, dessuten blir man veldig fort mett på et kosthold med lite karbo, og er sjelden sulten. det har jeg erfart selv. har slanket meg i mange år, og gått opp 30 kg, er tvangsspiser og har alltid slitt med vekten. nå på Atkins har jeg gått ned 11 kg, og har ikke vært sulten og spiser stort sett det jeg vil og når jeg vil.

Har gått over til Lindberg nå da, siden hele slekten min driver på med det. litt lettere med familiemiddager etc.

Skrevet

Jeg har skrevet om det før her, under atkins et eller anna. Søk på det, så finner du den. Under Sources står : Amercian dietetic associaton, American institute for cancer research, Journal of the American medical association, physicians committee for responsible medicine, US department of agriculture, US department of health and human services.

Glem ikke at disse "spesialistene" som Atkins tjener seg søkkrike på folk som er på slankern. Harvard har utviklet en "spisepyramide" som er mye mer balansert. Alt dette står i desember nummeret av WIRED.

Skrevet

takk skal du ha:)

æsj jeg syns det er så vanskelig. jeg har jo stor tro på Atkins og Lindberg, men alle sier så mye forskjellig. ikke rart mange blir forvirret i kostholds-jungelen.... :roll:

Skrevet

Det er vanskelig ja.

Jeg har i alle fall funnet det som passer meg best, trener 3-5 ganger i uka, mye styrke, avslutter med en kort kardio økt hver gang. Varierer med squash, ishockey osv. I tillegg til det spiser jeg mye protein, men passer samtidig på å få i meg nok karbohydrater, frukt og grønnsaker. Deilig å kjenne at man blir strammere, og at man får masse energi!

Uansett, lykke til med det du måtte finne ut passer deg best :)

Skrevet

Iset: Jeg betalte 1300kr for et hurtigkurs på 4 uker! Det er også viktig at man trener her også..Man kan bli litt forvirret av alle påstander rundt omkring, men jeg er nå inne i min 3. uke og jeg merker stor forskjell! Jeg har prøvd ørten slankekurer og gått mer opp igjen enn hva jeg har gått ned! Men med Eat er jeg kjempe fornøyd og jeg kan leve med maten jeg spiser! Alle er forskjellige og noen kurer fungerer bedre for noen enn andre!

Skrevet

takk for svar:) skal tenke litt på det. jeg har ellers gått ned ca 11 kg på Atkins nå, så det virker jo bra:) men har gått over til Lindberg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...