Gå til innhold

ENDELIG kommet inn i en god joggerutine, men så... :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg fått så vondt i det ene kneet :(

Har fulgt c25k så har ikke akkurat tatt veldig i heller, er i uke 5. Prøvde meg i går, og nå har jeg mer vondt i kneet :( Huff, er så dritt. Liker veldig godt å jogge.

Så da må jeg vel bare legge det på hylla en periode da, typisk...

Måtte bare dele frustrasjonen min....

Anonym poster: 238e648ce35bc182828ca41d5678493e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling er jo et veldig greit alternativ for en periode.. Så kan du gradvis begynne å jogge mer og mer igjen etter hvert som kneet føles bedre;)

Gjest *Maja*
Skrevet

Før du legger joggingen på hylla for godt så anbefaler jeg deg å stikke innom Løplabbet og sjekke tråkket ditt. Jeg har litt innover tråkk og hadde en liten periode der jeg begynte å kjenne det i kneet. Fikk kjøpt en såle som kompensere innovertråkket og har ikke kjent noe i kneet etter det.

Skoene er også viktige. Få dem til å sjekke løpeteknikken og tråkket ditt når du først er det. Mange løper feil og det kan også gi skader som er unødvendige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er langt. Det er 5 år siden jeg hadde en fast treningsrutine, da jeg har blitt avbrutt av lange sykdomsperioder, skade, flytting til utlandet uten treningsmuligheter, osv. Kjipt å ikke ha en god helårsform og rutine, men jeg har noe å se frem til. :) Fint å ha et mål og ikke ta trening for gitt, men tenke at det er en luksus å få trene noen ganger i uken et helt år uten vesentlige avbrudd.

Anonym poster: 17982f8a4a640b32025866a74a2efae0

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hva enn du gjør; ikke slutt med all trening!

Begynn å sykle, svømme, danse, elipsemaskin, gå turer i skogen eller lignende. Bare ikke slutt :)

Gjest chariot
Skrevet

Støtter alle tipsene du har fått her. Kjempeviktig med ordentlige sko, jogging er meget belastende for knærne. Finn andre treningsformer du liker og som ikke er så belastende for knærne. Kom deg til legen hvis ingenting hjelper, treningsskader som ikke går over er ingenting å spøke med.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem. Men med en gang jeg begynte å fokusere mye på styrke forsvant problemet.

Anonym poster: 381bf7448120e5b5dfa6205278d411c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...