Tigerlily Skrevet 14. februar 2004 #1 Del Skrevet 14. februar 2004 jeg har kjøpt meg leilighet og flytter dit i mars. morsarven min er blant annet 1500 bøker (sånn cirka). har tenkt å ta kontakt med en møbelsnekker for å få ordnet en skikkelig bokhylleløsning siden leiligheten er på 70knm - litt liten plass til så mange bøker. er møbelsnekkere dyre? er de generelt flinke til å komme opp med løsninger, eller burde jeg ta kontakt med en interiørarkitert først? er det noen her som har lignende erfaring eller erfaring generelt med møbelsnekkere? puh, mange spørsmål det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 14. februar 2004 #2 Del Skrevet 14. februar 2004 jeg har kjøpt meg leilighet og flytter dit i mars. morsarven min er blant annet 1500 bøker (sånn cirka). har tenkt å ta kontakt med en møbelsnekker for å få ordnet en skikkelig bokhylleløsning siden leiligheten er på 70knm - litt liten plass til så mange bøker. er møbelsnekkere dyre? er de generelt flinke til å komme opp med løsninger, eller burde jeg ta kontakt med en interiørarkitert først? er det noen her som har lignende erfaring eller erfaring generelt med møbelsnekkere? puh, mange spørsmål det! Jeg har akkurat nå en møbelsnekker som bygger bokhylle hjemme hos oss. jeg hadde en ganske klar formening om hva jeg ville ha, så kom han på besøk og tok mål, og sa hva han tenkte. Bygde mesteparten på verkstedet sitt og er hos oss og monterer. Prisen avhenger veldig av hva du er ute etter. Spesielt materialvalg, og om det skal være enkelt eller forseggjort. Vi ville ha det enkelt, og skulle uansett male hyllene, så dermed anbefalte han oss MDF-plater. Og vi gikk for det. Hylla han bygger hos oss er ganske monumentalt stor, men enkel. 4 meter bred, rundt ei dør, med sokkel og noen innfelte spotter i avslutningen til taket. Skal legge ut bilder i albumet når den er ferdig til uka. Vi betaler 12 - 15.000 kroner inkludert materialer. Det er jo penger, men for oss er det en investering. Og dessuten ikke SÅ mye heller for et så stort møbel. Alternativet for oss ville være å kjøpe hyller fra IKEA og det hadde vi ikke så lyst til. Møbelsnekkere er flinke til å finne løsninger. Før jeg kom på at jeg jo kjente en, så ringte jeg til et par og fikk tilbud. (Da tegna de et forslag) Prisene varierer veldig. (Og noen er veldig rare.... en jeg snakka med gjorde et stort poeng av at han kokte sitt eget lim av slakteriavfall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 14. februar 2004 ok, det var en smule dyrere enn jeg hadde tenkt meg. hadde det ikke vært for at jeg flytter til oslo/trondheim til høsten og investerer i en leilighet der også, så skulle jeg heller ha tatt kontakt med en møbelsnekker. regner med at det blir en ikea/bolia/et eller annet billigere-løsning på denne leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 15. februar 2004 #4 Del Skrevet 15. februar 2004 IKEA/Bolia har gode løsninger de også!! Vi hadde Billy fra IKEA tidligere, men de ble så fort stygge... Og vi bor i et gammelt trehus der det ikke er så mange rette vinkler og standardmål akkurat... For oss blir det faktisk billigere å få hyllene bygd enn å kjøpe hyller (ikke fra IKEA) Og vi har sjekka priser på alt fra BBB til reoler fra andre boligbutikker.) Men så skal jo vi ha mye hyller da... Veggen er virkelig diger!! Om du vurderer møbelsnekker i Oslo etterhvert så send meg gjerne en PM. han vi bruker er veldig flink og slett ikke av de dyreste. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 15. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 15. februar 2004 takk for hjelpen! skal sette meg ned for å kose meg med ikea-katalogen i dag (heller det enn å lese pensum... ). får hjelp av en kompis med å innrede leiligheten og må finne alternativer. er så kjekt å ha kompiser som har peil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå