Gå til innhold

Sier alltids noe feil....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann, og har gjort det i noen måneder nå, men av en eller annen grunn, så klarer jeg alltids å si noe feil, som gjør at han tolker meg som negativ, eller at jeg er sint/sur på han....

Jeg forstår ikke hvordan jeg klarer dette, og hva jeg kan gjøre for å ikke virke så negativ.... Det er spesielt på facebook og sms kommunikasjonen svikter mellom oss, så hvordan bli flinkere på å kommunisere riktig? :sukk:

Det kan være enkle ting som jeg bruker ett feilt smilefjes, så tolker han det negativt, så må jeg komme med en LAAANG forklaring på hvorfor det ikke er negativt.... HJEEEELP.....

Anonym poster: ab8732a6b967c4a67927a3eb446bd4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjæresten min ser sur ut når hun er sliten.. Og så blir hun virkelig sur, når jeg spør om hun er det! Haha..

Du får si som hun:

"Slutt å tolke ting for deg selv! Hvis det virkelig hadde vært noe negativt, så hadde du skulle fått klar beskjed..!"

Endret av Tidus
Gjest Lurifix
Skrevet

Er ikke du som sier noe feil. Det er fyren som reagerer feil.

• Liker 1
Skrevet

Feil smilefjes...............hjelpes. Jeg tror du kanskje er verdens mest tålmodige date.

• Liker 1
Skrevet

Jeg dater en mann, og har gjort det i noen måneder nå, men av en eller annen grunn, så klarer jeg alltids å si noe feil, som gjør at han tolker meg som negativ, eller at jeg er sint/sur på han....

Jeg forstår ikke hvordan jeg klarer dette, og hva jeg kan gjøre for å ikke virke så negativ.... Det er spesielt på facebook og sms kommunikasjonen svikter mellom oss, så hvordan bli flinkere på å kommunisere riktig? :sukk:

Det kan være enkle ting som jeg bruker ett feilt smilefjes, så tolker han det negativt, så må jeg komme med en LAAANG forklaring på hvorfor det ikke er negativt.... HJEEEELP.....

Mest sannsynlig så passer dere rett og slett ikke i sammen.

Avslutt og finn deg en annen å date.

AnonymBruker
Skrevet

Feil smilefjes...............hjelpes. Jeg tror du kanskje er verdens mest tålmodige date.

ja feil smilefjes, som i at jeg sier noe på spøk som i "åhhh nå ble jeg skuffet :/ :P " (ikke akkurat den setningen da, men det jeg mener med smileyen :/)

Eller mener "ååhh så misunnelig jeg er på de som får være med deg og ikke jeg :/" så bruker jeg den smiley med ett sånn "haha så lei meg jeg er" så tolker jo han dette helt feil.... Fordi det er vanskelig å lese ironi i en melding, som jeg forstår, men etter mange måneder sammen burde han kjenne meg så pass tenker jeg at jeg bare fjaser.... :-/ eller?

(ingen av setningene jeg har skrevet er setninger jeg har skrevet til han, håper dere forstår hva jeg mener) :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min ser sur ut når hun er sliten.. Og så blir hun virkelig sur, når jeg spør om hun er det! Haha..

Du får si som hun:

"Slutt å tolke ting for deg selv! Hvis det virkelig hadde vært noe negativt, så hadde du skulle fått klar beskjed..!"

Jeg prøver jo det, men vi er bare veldig dårlig til å kommunisere på facebook og sms. vet ikke hvordan vi skal fikse problemet, tror kanskje vi må bare snakke i telefon og face to face framover :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så passer dere rett og slett ikke i sammen.

Avslutt og finn deg en annen å date.

Du har så rett, vi passer ikke sammen, men på en merkelig måte gjør vi det likevel, vi utfyller hverandre på en klomsete måte... :)

Skrevet (endret)

Dårlig kommunikasjon mellom to personer er vel et stort tegn på at man ikke passer sammen?

Alternativt bør dere da heller ringes istedet :)

Og den der "oposites attract" kan fungere en periode - helt til man blir gæren på hverandre og ikke på en god måte. Er bare min erfaring utifra å studere blant annet andre. Men selvsagt - kan fungere. Men da er det litt dårlig tegn at dere snubler allerede på noe så lite.

Endret av Guybrush
Gjest Tidssone
Skrevet

La vær å kommunisere skriftlig. Ironi kan for mange være vanskelig å tolke.

AnonymBruker
Skrevet

La vær å kommunisere skriftlig. Ironi kan for mange være vanskelig å tolke.

Hehe ja det er jo en ide å ikke kommunisere skriftlig, men noen ganger må det til :)

Men jeg er rimelig flink å tolke han også feil, så det går jo begge veier dette, en ond sirkel med andre ord :) Men jeg må bare slutte å spøke rett og slett, så det ikke blir tolket så kraftig feil :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner litt igjen dette fra min eks. I ettertid har jeg skjønt at han ikke alltid forstår ironi, og ikke har noe særlig selvironi selv om han vel ikke tar seg selv så høytidelig. Jeg var nok også mer indirekte enn han hadde behov for, og så bygde det seg opp med negative hendelser og erfaringer så det etter hvert ble enda lettere å misforstå og overreagere... Nå var jeg heller ikke helt uskyldig. Men jeg tenker at det skal jo ikke være sånn i et forhold at en tolker den andre i verste mening. Hva det skyldes kan være så mangt. Med eksen turte jeg nesten ikke åpne munnen etter hvert fordi jeg visste ting ville bli reagert på (det rare er at han på mange måter er en snill og tolerant fyr, men det skar seg helt mellom oss).

Når jeg har blitt kjent med nye menn nå, merker jeg stor forskjell på hvordan vi kommuniserer og hvordan ulike formuleringer og misforståelser takles. Det er så vanvittig godt å kjenne seg trygg ovenfor noen! Samtidig ser jeg også min egen rolle, jeg har blitt flinkere til å si raskt og avvæpnende i fra hvis jeg antar jeg har formulert meg tvetydig eller litt krasst, og jeg er rask til å beklage uten å gjøre noe poeng av ting.

Anonym poster: ebe761f750f1d7c7f5dba01480be461d

Gjest Tidssone
Skrevet

Hehe ja det er jo en ide å ikke kommunisere skriftlig, men noen ganger må det til :)

Men jeg er rimelig flink å tolke han også feil, så det går jo begge veier dette, en ond sirkel med andre ord :) Men jeg må bare slutte å spøke rett og slett, så det ikke blir tolket så kraftig feil :)

Kutt uansett ut ironien og bruk skriftlig kommunikasjon kun når dere må. Skjønner ikke helt når dere _må_ bruke skriftlig kommunikasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Kutt uansett ut ironien og bruk skriftlig kommunikasjon kun når dere må. Skjønner ikke helt når dere _må_ bruke skriftlig kommunikasjon?

Når han er på jobb, ingen mulighet for face to face eller ringe da :) Og hvis jeg skal ikke snakke med han på noen uker, ville jeg blitt lei meg...

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner litt igjen dette fra min eks. I ettertid har jeg skjønt at han ikke alltid forstår ironi, og ikke har noe særlig selvironi selv om han vel ikke tar seg selv så høytidelig. Jeg var nok også mer indirekte enn han hadde behov for, og så bygde det seg opp med negative hendelser og erfaringer så det etter hvert ble enda lettere å misforstå og overreagere... Nå var jeg heller ikke helt uskyldig. Men jeg tenker at det skal jo ikke være sånn i et forhold at en tolker den andre i verste mening. Hva det skyldes kan være så mangt. Med eksen turte jeg nesten ikke åpne munnen etter hvert fordi jeg visste ting ville bli reagert på (det rare er at han på mange måter er en snill og tolerant fyr, men det skar seg helt mellom oss).

Når jeg har blitt kjent med nye menn nå, merker jeg stor forskjell på hvordan vi kommuniserer og hvordan ulike formuleringer og misforståelser takles. Det er så vanvittig godt å kjenne seg trygg ovenfor noen! Samtidig ser jeg også min egen rolle, jeg har blitt flinkere til å si raskt og avvæpnende i fra hvis jeg antar jeg har formulert meg tvetydig eller litt krasst, og jeg er rask til å beklage uten å gjøre noe poeng av ting.

Anonym poster: ebe761f750f1d7c7f5dba01480be461d

Nå har han veldig mye selvironi, og det er lett å tolke han når vi er ansikt til ansikt og når vi snakker i telefonen, men det er når vi skriver at kommunikasjon problemene våres dukker opp, for jeg mistolker han, han mistolker meg, og jeg spøker så skjønner ikke han spøken, og når han spøker drar han den ofte litt for langt så jeg vet aldri om han mener det han sier eller om han spøker, men vi finner vel ut av det, jeg vil i alle fall forsette å date han, for han er jo en kjernekar ellers :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Når han er på jobb, ingen mulighet for face to face eller ringe da :) Og hvis jeg skal ikke snakke med han på noen uker, ville jeg blitt lei meg...

Men dersom det er nødvendig å få tak i ham mens han er på jobb, er det gjerne noe viktig som ikke trenger å ironiseres, eventuelt en sms av type "Tenker på deg."?

Ellers kan dere jo ringes når han ikke er på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Men dersom det er nødvendig å få tak i ham mens han er på jobb, er det gjerne noe viktig som ikke trenger å ironiseres, eventuelt en sms av type "Tenker på deg."?

Ellers kan dere jo ringes når han ikke er på jobb?

Vi kan ikke ringes når han er på jobb dessverre.... Og blir i grunnen ikke mye sms heller av samme grunn, men vi kommuniserer via facebook når han er på jobb, og jeg vil jo ikke miste det gode forholdet vi har opparbeidet oss ved å ikke snakke sammen på en måned....

Gjest Tidssone
Skrevet

Vi kan ikke ringes når han er på jobb dessverre.... Og blir i grunnen ikke mye sms heller av samme grunn, men vi kommuniserer via facebook når han er på jobb, og jeg vil jo ikke miste det gode forholdet vi har opparbeidet oss ved å ikke snakke sammen på en måned....

Hva er årsaken til at dere ikke snakkes på en måned når han er på jobb?

Skrevet

Kan dere ikke snakke sammen når han er ferdig på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at dere ikke snakkes på en måned når han er på jobb?

vi snakker jo sammen men på facebook, siden det er eneste måten vi kan kommunisere på når han er på borte på jobb, han jobber offshore :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...