Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har?.. gjerne rolige og fine sanger,

Skrevet

Ten miles from town and I just broke down

Spittin' out smoke on the side of the road

I'm out here alone just tryin' to get home

To tell you I was wrong but you already know

Believe me I won't stop at nothin'

To see you so I've started runnin'

All that I'm after is a life full of laughter

As long as I'm laughin' with you

I'm thinkin' that all that still matters is love ever after

After the life we've been through

'Cause I know there's no life after you

Last time we talked, the night that I walked

Burns like an iron in the back of my mind

I must've been high to say you and I

Weren't meant to be and just wastin' my time

Oh, why did I ever doubt you?

You know I would die here without you

I'm thinkin' that all that still matters is love ever after

After the life we've been through

'Cause I know there's no life after you

You and I, right or wrong, there's no other one

After this time I spent alone

It's hard to believe that a man with sight could be so blind

Thinkin' 'bout the better times, must've been outta my mind

So I'm runnin' back to tell you

Without you God knows what I'd do, yeah

I'm thinkin' 'bout all that still matters is love ever after

After the life we've been through, yeah

Know there's no life after you

Know there's no life after you, yeah

Skrevet

Frank Ocean - Bad Religion

Litt spesiell sang, men teksten er slik du beskrev. Han synger om at han er forelsket i en mann(Frank Ocean er homofil) og at han aldri kan få ham. Synes den er fin, i allefall :)

Skrevet

Våken drøm - Vamp

• Liker 1
Skrevet (endret)

Haha, dette er min type kategori, for å si det sånn! Jeg er stor fan av den triste singer/songwriter-kategorien... De jeg nevner nå er ganske så dype, just the way I like 'em!

Poster med et lite tekstutdrag fra hver sang med tittelen og forklaring. Siden jeg ble så ivrig her, hehe.

Strays don't sleep - For blue skies

"I could have saved you. Would that have betrayed you? I wanna burn this film, you alone with those pills. What you couldn't do I will. I forgive you".

Om å miste en person til selvmord. Utrolig rørende sang, hvor det mimres tilbake til da de var sammen, det han, sangeren, så og tenkte og de tankene han sitter igjen med etterpå.

Alexz Johnson - Skin

"Oh he's under my skin. Just give me something to get rid of him. I've got a reason now to bury this alive, another little white lie".

Om utroskap.

Joshua Radin - What if you

"What if you could wish me away? What if you spoke those words today? I wonder if you'll miss me when I'm gone? It's come to this: release me. I'll leave before dawn".

Denne sangen gir meg alltid en slags følelse av håpløshet. Når den andre velger å dra, og når det er ingenting man kan si eller gjøre for å få ham til å bli.

Også kommer en av mine favoritter: Damien Rice. Han har en sammenhengende historie gjennom flere sanger, om en kvinne han elsker, men som er sammen med en annen, og vi går høre historien og konsekvensene gjennom blant annet Accidental Babies, Cheers darlin' og Prague.

Accidental Babies

And I know I make you cry, I know sometimes you wanna die, but do you really feel alive without me? If so, be free, if not, leave him for me, before one of us has accidental babies.

Om hans forhold til denne kvinnen, den utroskapen de begår, og hans tanker om det forholdet hun er i og den sårheten og misunnelsen han føler. Ganske selvdestruktiv sang.

Cheers Darlin'

"Cheers darlin' - Here's to you and your lover boy

Cheers darlin' - I got years to wait around for you

Cheers darlin' - I've got your wedding bells in my ear

Cheers darlin' - You give me three cigarettes to smoke my tears away"

Vi går fra håpefull og sårt til bittert og ensomt. Hun har tatt sitt valg - den andre mannen - og hovedpersonen vår drukner sorgene sine i alkohol og andre kvinner.

Prague

"I pack my suit in a bag. I'm all dressed up for prague. I'm all dressed up with you. All dressed up for him too. Prepare myself for a war, before i even open up my door. Before i even look out I'm pissing all of my bullets about..."

Den tristeste - der han gjør seg klar til en reise til det jeg tolker er bryllupet til denne kvinnen og hennes mann.

Åhhh jeg har så mange, mange sanger på lager!

Endret av floony
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sugarland-stay kansje ikke heelt riktig men...en del av teksten "

Why don't you stay? I'm down on my knees

I'm so tired of being lonely, don't I give you what you need?"

Anonym poster: b2fc573eae88a34b4b9a0361234cb3d1

AnonymBruker
Skrevet

Anonym poster: b2fc573eae88a34b4b9a0361234cb3d1

Skrevet

Tusen takk for nydlige sanger dere! :)

Situasjonen er vel den at jeg er forelska i en gutt som har dame, men som jeg har et godt vennskapsforhold til. Han har sagt til meg mange ganger at han føler noe for meg som han ikke bør føle, og at om noe skjer mellom han og kjæresten så trenger han ikke lete lenge for å finne drømmedama si.. Nei, han er ikke en slik som er utro eller noe, men vi er veldig nære, og kan snakke sammen om absulutt alt. Jeg kjenner jeg virkelig elsker han, og lengter etter han hver dag.. selv om jeg ALDRI har prøvd å ødelegge for han og dama.

Gjest sensasjon
Skrevet

Melissa Horn- Lät du henne komma närmre

"Lät du henne komma närmre, var hun vackrare en meg? ja det finnes dager som jeg tenker mer på henne enn på dej. Jag går brevid men halkar efter..jag orkar inte springa mer,forsøkt å visa deg med blicken men det er inte meg du ser. Den her platsen er noen annans og jag måste hitta ut.. hur skal man elska nån, som har elskat nån forut"

Melissa Horn- med ena foten utanfor

Thom hell- leave

Rod stewart med amy belle- I dont wanna talk about it ( youtube)

john travolta-sandy (alone at the drive in)

Cindy bullens-its raining on prom night

Delillos-ikke gå

Melody Gardot- Gone

Skrevet (endret)

Marit Larsen har en fin, men jeg husker ikke hva den heter. Kanskje noen kan hjelpe?

Kom på det! Have you ever.

Endret av Mynona-83
Skrevet

Haha, dette er min type kategori, for å si det sånn! Jeg er stor fan av den triste singer/songwriter-kategorien... De jeg nevner nå er ganske så dype, just the way I like 'em!

Poster med et lite tekstutdrag fra hver sang med tittelen og forklaring. Siden jeg ble så ivrig her, hehe.

Strays don't sleep - For blue skies

"I could have saved you. Would that have betrayed you? I wanna burn this film, you alone with those pills. What you couldn't do I will. I forgive you".

Om å miste en person til selvmord. Utrolig rørende sang, hvor det mimres tilbake til da de var sammen, det han, sangeren, så og tenkte og de tankene han sitter igjen med etterpå.

Alexz Johnson - Skin

"Oh he's under my skin. Just give me something to get rid of him. I've got a reason now to bury this alive, another little white lie".

Om utroskap.

Joshua Radin - What if you

"What if you could wish me away? What if you spoke those words today? I wonder if you'll miss me when I'm gone? It's come to this: release me. I'll leave before dawn".

Denne sangen gir meg alltid en slags følelse av håpløshet. Når den andre velger å dra, og når det er ingenting man kan si eller gjøre for å få ham til å bli.

Også kommer en av mine favoritter: Damien Rice. Han har en sammenhengende historie gjennom flere sanger, om en kvinne han elsker, men som er sammen med en annen, og vi går høre historien og konsekvensene gjennom blant annet Accidental Babies, Cheers darlin' og Prague.

Accidental Babies

And I know I make you cry, I know sometimes you wanna die, but do you really feel alive without me? If so, be free, if not, leave him for me, before one of us has accidental babies.

Om hans forhold til denne kvinnen, den utroskapen de begår, og hans tanker om det forholdet hun er i og den sårheten og misunnelsen han føler. Ganske selvdestruktiv sang.

Cheers Darlin'

"Cheers darlin' - Here's to you and your lover boy

Cheers darlin' - I got years to wait around for you

Cheers darlin' - I've got your wedding bells in my ear

Cheers darlin' - You give me three cigarettes to smoke my tears away"

Vi går fra håpefull og sårt til bittert og ensomt. Hun har tatt sitt valg - den andre mannen - og hovedpersonen vår drukner sorgene sine i alkohol og andre kvinner.

Prague

"I pack my suit in a bag. I'm all dressed up for prague. I'm all dressed up with you. All dressed up for him too. Prepare myself for a war, before i even open up my door. Before i even look out I'm pissing all of my bullets about..."

Den tristeste - der han gjør seg klar til en reise til det jeg tolker er bryllupet til denne kvinnen og hennes mann.

Åhhh jeg har så mange, mange sanger på lager!

Elsker musikksmaken din, takk for fiiiine nye låter på spotifyen min :D

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1343341465' post='11309023]

Elsker musikksmaken din, takk for fiiiine nye låter på spotifyen min :D

Skrevet

"Goodbye my lover" - James Blunt

"Without you" - Lana Del Rey

"Dark paradise" - Lana Del Rey

Jeg synes disse sangene er fine iallefall....:hjerte:

Skrevet

You are most welcome! Bare si fra om du vil ha påfyll, hehe :)

Mer, meeer! du er en spilleliste på spotifyen min nå:P

Skrevet

You Were Meant for Me av og med Jewel.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mer, meeer! du er en spilleliste på spotifyen min nå:P

Haha, så gøy! Det er bare morsomt for meg å dele, jeg har brukt laaaaang tid på å samle opp en solid singer/songwriter kategori. Det er så mye nydelig der ute!

Okei, jeg har mer på lager:

Birdy - Shelter

Can I be, was I there, it felt so crystal in the air. I still want to drown whenever you leave. Please teach me gently how to breathe.

Denne jenta er amazing. Hvis jeg husker riktig ble hun kjent ved å legge ut en video på youtube, en coverversjon av en Bon Iver sang; Skinny Love (se sangen under). Folk falt pladask. Ung er hun óg - bare 15 år (!). Enda en youtube kjendis altså, men hun slår Bieber ned i støvlene spør du meg.

Hvordan man skal tolke denne sangen er litt uklart. Trist er den hvertfall, handler om kjærlighet, og jeg tolker den slik at det handler om å fortelle noen om ens følelser, og samtidig være livredd for konsekvensene.

Birdy - Skinny Love

Come on skinny love just last the year. Pour a little salt we were never here. My, my, my, my, my, my, my, my, staring at the sink of blood and crushed veneer.

Her må man ta med i betrakning at denne sangen originalt var skrevet av en mann. Det finnes mange ulike tolkninger, men de fleste er enig om at det handler om en fortapt jente, og hennes kjæreste som synger til henne. Om hennes selvbilde, hennes depresjon hvor han ber henne holde ut året. Hun vil ende sitt eget liv og hun skader seg selv. Å strø salt skal visstnot hjelpe kuttene å hele bedre. Slik jeg tolker det tar hun også livet sitt i løpet av sangen.

Jackson Waters - Center of Attention

But I'll take my time if you want to, and I'll give you what ever you need. And I'll wait a lifetime to give it to you. Give in to you.

Denne fant jeg faktisk ikke på Spotify... rart. Søk den opp på Youtube. Jeg vet også at den er nedlastbar.

Om å vente på noen som ikke er klar til å gå inn i et forhold enda - en som er litt stormanngal og høy på livet og ikke ser hva som er rett foran henne og venter på henne.

Our Lady Peace - 4am

If I don't make it known that I've loved you all along. Just like the sunny days that we ignore because we're all dumb and jaded. And I hope to god I figure out what's wrong.

Litt sånn selv-hat-sang der sangeren har seg selv å skylde for alle de sorgene han har påført andre.

Alexz Johnson - Don't You Dare

I could say that I don't care, but the thruth is I'd follow you anywhere. I've been waiting such a long, long time, don't you dare change your mind.

Alexz Johnson sine sanger er ganske enkle å tolke, fordi de stammer fra en TV-serie hvor sangene følger storylinen og det som skjer med de ulike karakterene. I dette tilfelle har hun elsket en mann lenge, men på grunn av hennes unge alder har han måtte ignorere sine egne følelser, og slik såret henne gang på gang. Dette er hennes bønn til ham om å endelig gi etter og være med henne.

Maria Solheim - Too Many Days

Too many days I wake up with an aching, too many days have been wasted like sand. Too many hours have gone by without notice, too many times I've let go of your hand.

Passer kanskje ikke inn i kategorien "sanger om noen man ikke kan få", men en nydelig sang fordeom.

Sååå.... det var littegranne mer! :)

Skrevet (endret)

Cheap Trick - I Want You To Want Me

Ryan Adams - Do I Wait

Hinder - Lips Of An Angel

Endret av Singha
Skrevet

Nothing Compares To You - Sinead O'Connor.

:heks:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...