Gå til innhold

Å servere vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man BARE har ansvaret for å servere vin.....

Hvor mange trenger man til nitti stykker da?

Altså BARE etterfylle vin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har snakket med stefaren min nå og han mente 4 stk burde holde, hvis de bare skal sjenke vin..

Skrevet

Så det skal altså holde med seks syv til å servere mat og vin mens en trenger fire til å servere vin....?

Syns det høres rart ut.....

Skrevet

Jeg var i koldtbord bryllup med 40, da tror jeg de var 3. Det gikk bra. Det tar lenger tid å servere meat enn å helle vin. Er jo heller ikke alle som vil ha så mye påfyll.

Skrevet

Holder vel med 2/3 spør du meg. Det er jo bare å gå rundt og rundt og rundt og rundt og rundt det vel??

Gjest the imp
Skrevet

jeg hjalp til i et bryllup for noen år tilbake. Da var vi 2 ungdommer som hadde ansvaret for å sette fram koldtbordet på forhånd og sjenke vin til gjestene. tipper det var rundt 70-80 gjester og vi hadde masser av tid til å sjenke.

Skrevet
Så det skal altså holde med seks syv til å servere mat og vin mens en trenger fire til å servere vin....?

Syns det høres rart ut.....

Jeg vet ikke, han driver med dette..Men kan jo være litt anderledes med koldtbord!? Vi skal ha 9-10 servitører på 80 personer, men nå skal vi ha runde bord og maten blir servert på tallerken..

Skrevet

Vi skal jo ha koldtbord, så alle gjestene skal hente maten de vil ha sjæl....

Men jeg har ikke så lyst til å ha flaskene stående på bordet, så jeg tenkte at jeg skulle høre med et par jenter jeg kjenner om de kunne tenke seg å fylle vin i glassene til folk.....

Jeg innbilder meg at det holder med to

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg jobber som kokk på et sykehjem.

Av og til tar vi på oss selskaper utenom arbeidstid.

Da beregner vi 1 servitør pr. 9-10 gjester (runder opp...) til servering av mat og drikke.

Ved koldtbord - kommer det an på gjestenes sammensetning og drikkevalg...

Er det kun vin og mineralvann?

Øl? Skal den serveres eller stå på bordet i "klynger"?

Hva med farris?

Etc.

Kun vin som skjenkes så tror jeg 2 servitører holder...

Litt mer avansert ville jeg satset på 3...

Husk at en annen ting er jo rydding av tallerkener etc.

Eller har dere andre til å gjøre det?

Bar?

Kanskje ikke det er for mye med 4 stykker alikevell...?

Kommer an på hvem/hva/hvor ellers det... :wink:

Mayamor

Skrevet

Som jeg sier, de skal bare sørge for at folk har nok vin i glassene sine. Jeg ønsker ikke å ha flaskene på bordet.

Øl og mineralvann skal folk få hente seg selv på egen buffet.

Vann skal stå på bordet.

Så da tenker jeg det holder med to.

Skrevet

Vi blir ca. 90 personer i bryllupet vårt og skal ha buffet. Stedet hvor vi skal ha det kommer til å bruke 3 servitører. Disse skal under middagen både sjeke i drikke (vin/mineralvann/øl/rusbrus) og ta bort tallerkner når folk er forsynt. Om de bare skal sjenke vin holder det helt sikkert med to.

Skrevet

hvorfor skal du ikke ha vin stående på buffeten sammen med øl og mineralvann?

jeg forstår ikke hva som skiller disse

da vi tenkte på å ha familieselskap med buffet, så vi for oss at også vin skulle stå på dette bordet.. :)

Skrevet

Vi hadde koldtbord i vårt bryllup og hadde 2 servitører som bare sjenket vin/øl/min.vann til 35 personer. Disse to ryddet også bort tallerkener, når folk forsynte seg på nytt og stod for ryddingen sammen med en til når vi var ferdige med maten.

På kjøkkenet hadde vi 2 kokker som sørget for å fylle på fatene på koldtbordet og rydde dette + at de dekket kaffe/kakebord.

Hvis dere skal være 90, ville jeg valgt å ha 4 servitører til sjenkingen (av egen erfaring som servitør).

Skrevet
hvorfor skal du ikke ha vin stående på buffeten sammen med øl og mineralvann?

Vi skal ha egen buffet for øl og mineralvann. Dette skkal serveres på flasker, slik at folk tar med seg den flasken de vil ha til bordet.

Men jeg vil ikke ha vinflaskene stående på bordet, derfor skal jeg ha to jenter til å sjenke oppi dette til folk. Ellers må folk ta med seg glasset hver gang de skal ha vinpåfyll....

Skrevet

Jeg aner ikke om to blir mange nok eller ei, men du kan jo ha vin på buffeten i tillegg.. så folk kan gå dit dersom de syens det blir lenge å vente på "vinservitørene" ??

kanskje??

jeg er i alle fall sikker på at du finner ut av det.. :):sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...