Gå til innhold

parkdress og vinterdress, hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

lillegutt skal begynne i barnehagen i vinter.

vi trenger da en utedress, men hva er forskjellen på en vinterdress og en parkdress egentlig?

jeg er litt ny i denne verdenen jeg...

må jeg ha begge eller bare en av tingene?regntøy skal vi kjøpe og..

Endret av ^me^
Skrevet

Bør ha begge ja, ordet parkdress brukes vanligvis om vår/høstdress, også har man vinterdress på vinteren.

Evt kjøpe en vinterdress du kan ta ut foret i og bruke som vår/høstdress.

Skrevet

Med og uten for. Eneste du trenger er en vår/høstdress som er av god kvalitet, Reflex, Reima, Troll etc. Så bruker du ull under.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en ordentlig vinterdress til vesla (ticket, er merket jeg har kjøpt denne sesongen) også har hun foret regntøy som hun bruker høst og vinter. Synes det er viktig med bevegellighet og komfor og føler det blir i varetatt skikkelig kun i en varm vinterdress. Hun er ganske aktiv og parkdressene har lett for å få hull (er min erfaring i alle fall) derfor bruker hun foret regntøy som ikke er så dyrt.<br /><br /> Anonym poster: 8cdac9111de708107aae862b19aa95ef

Skrevet

Vi har kjøpt parkdress, så kler vi av og på under denne etter behov :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Her bruker han parkdress vår/sommer/høst og vinterdress om vinteren. Synes det er bedre med en tykk dress om vinteren :)

• Liker 2
Skrevet

Her bruker han parkdress vår/sommer/høst og vinterdress om vinteren. Synes det er bedre med en tykk dress om vinteren :)

Samme her. De er såpass mye ute, at en parkdress blir for kaldt selv om man har mye ull under. Bruker gjerne både ull og fleece under vinterdressen også på de kaldeste dagene :)

Skrevet

Det kommer da helt an på hvor man bor. Her på vestlandet er det ikke behov for foret dress. Jeg har hatt barn i friluftsbhg på den kaldeste vinteren på lenge, ute 4-6 timer pr dag. Bor man i indre finnmark eller noe så kan jeg se behovet for annet tøy.

Skrevet

Det er jo ikke en utedress.

AnonymBruker
Skrevet

denne dressen her var jeg veldig fornøyd med når han var baby, er det noe vits i å bruke den ute når han er 1 år?

http://www.sparkjop...._refview=lister

Ja, den kan du bruker. Men går ut ifra at du mener under parkdressen da? Kan ikke ha bare den.

Anonym poster: 8425102ae3981afff783da647b8b378e

Skrevet

Ja, den kan du bruker. Men går ut ifra at du mener under parkdressen da? Kan ikke ha bare den.

ok, så det går fint an og bruke den under parkdressen på vinteren?

Skrevet

Selvsagt. Gode ulldresser er bare fint. Men: når det er bleiebarn så er det enklere å ha todelt, slik at man slipper å kle av alt for å få byttet bleie.

Gjest pysepusen
Skrevet

Det kommer da helt an på hvor man bor. Her på vestlandet er det ikke behov for foret dress. Jeg har hatt barn i friluftsbhg på den kaldeste vinteren på lenge, ute 4-6 timer pr dag. Bor man i indre finnmark eller noe så kan jeg se behovet for annet tøy.

Jeg bor på Vestlandet og vi må absolutt ha foret dress. Bruker da to lag ull under. Her jeg bor ligger det ofte rundt 0 grader og det er mye kaldere og råere enn når det f.eks. er -5. Må ha vinterdress til begge temperaturene da.

denne dressen her var jeg veldig fornøyd med når han var baby, er det noe vits i å bruke den ute når han er 1 år?

http://www.sparkjop...._refview=lister

Den er jo super å ha under dressen - både parkdress sen høst og vinterdress om vinteren :)

AnonymBruker
Skrevet

ok, så det går fint an og bruke den under parkdressen på vinteren?

Ja, men ville nok heller valgt ullundertøy,så fleecebukse og fleecejakke, og så parkdressen utenpå der igjen. Eventuelt ullundertøy, tykkere ulldress, og så parkdress.

Annonse
Skrevet

Jeg bor på Vestlandet og vi må absolutt ha foret dress. Bruker da to lag ull under. Her jeg bor ligger det ofte rundt 0 grader og det er mye kaldere og råere enn når det f.eks. er -5. Må ha vinterdress til begge temperaturene da.

Som hos meg. Har aldri noensinne hatt behov for foret dress. Bruker flere lag ull alt etter hvor kaldt det er, fire lag på de kaldeste dagene; undertøy, vanlig innertøy også i ull, tynn ulldress (som prinsesseull) og tykk ulldress (som troll). Som oftest er det bare nødvendig med vanlige ullklær pluss tykkere ulldress. Dog ikke til en ettåring, men fra to og opp sånn ca. Syns ungene beveger seg langt bedre når de har en veldig tynn og lett ytterdress.

Skrevet

Det kommer da helt an på hvor man bor. Her på vestlandet er det ikke behov for foret dress.

Er da lettere å ha en tykk vinterdress så slipper man å kle ørten lag med ull under. Det er anbefalt å kle unger i tre lag. Og på vinteren er det en fordel at det ytterste laget er tykt. Og kjøper man en dress av god kvalitet så blir den ikke stiv å gå med.

Kunne ikke falt meg inn å gå rundt i tynn uforet allværsjakke på vinteren selv..

• Liker 2
Skrevet

Jeg går i tynn, uforet allværsjakke om vinteren.

Gjest chiki
Skrevet

Vi har både parkdress, 2-delt regndress og vinterdress:) Vinterdressen kjøpte vi på coop obs, den var best i test:)

Skrevet

Me har både tynne vår/haust-dressar, og tjukke vinterdressar. Her kan det vera over 20 kuldegrader om vinteren, og det ligg ofte på 10-15 minus. Ungane går ofte med ulltøy under den tjukke dressen, så bare ulltøy under den tynne dressen høyrast kaldt ut.

Ein MÅ for så vidt ikkje ha parkdress; mange har jo ein tynn haust/vår-jakke, og så ei overtrekksbukse. Men til dei minste er det nok best med heil dress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...