Amable Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Har en kommode fra Idun-serien. Type lakkert valnøtt. Nå er jeg lei av fargen og kan tenke meg en annen farge. Hvordan er det å male lakkerte flater? Vil malingen sitte?
Gjest hedgepig Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Vaske, slipe, heftgrunne, male to strøk med slitesterk maling, du kan godt bruke Trestjerner gulvmaling. Evt slipe lett mellom strøkene for perfekt finish. Voila, ny kommode;) 2
Amable Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2012 Vaske, slipe, heftgrunne, male to strøk med slitesterk maling, du kan godt bruke Trestjerner gulvmaling. Evt slipe lett mellom strøkene for perfekt finish. Voila, ny kommode;) Kom over lasur eller beis. Vil at den brune fargen skal synes litt gjennom hvit lasur eller beis. Da holder det kanskje bare å slipe?
Gjest hedgepig Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 (endret) Kom over lasur eller beis. Vil at den brune fargen skal synes litt gjennom hvit lasur eller beis. Da holder det kanskje bare å slipe? Valnøtt med hvit beis oppå? Blir det fint? Ta med en skuffefront til fargehandleren, og hør hva de anbefaler når de ser treverket/ overflatebehandlingen. Endret 25. juli 2012 av hedgepig
Amable Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2012 Valnøtt med hvit beis oppå? Blir det fint? Ta med en skuffefront til fargehandleren, og hør hva de anbefaler når de ser treverket/ overflatebehandlingen. Jeg har sett hvit beis/lasur på brunt, og det ser ikke så verst ut. Men det var ikke valnøtt. Dette er mørk valnøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå