Gå til innhold

Hodepine og neseblod

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt en del vondt bak det ene øyet. Det ligger på en måte rett bak, ikke i øyet. På samme side har jeg også enkelte ganger kraftig hodepine, konsentrert på et lite område i samme høyde som øyet.

Jeg ble sendt til øyelege en stund før jul. Han konkluderte med at jeg har skjeve hornhinner og gav meg brilleseddel. Jeg vil ikke ha briller for jeg ser veldig bra uten på tross av disse hornhinnene. Derfor har jeg ikke hentet dem ut.

De siste dagene har hodepinen blitt verre, det samme har smerten bak øyet. I tillegg har jeg begynt å blø neseblod hver eneste natt. Men bare på den ene siden av nesen, nemlig på samme side som smertene.

Noen som kan forstå seg på dette?

( og ikke si dette med "kom deg til lege" greia, jeg vet hva jeg burde)

Skrevet

Jeg er ingen lege, og anbefaler deg derfor å oppsøke en!

Men jeg syns det høres ut som du har noe galt med bihulene dine!

Dra på legevakta er min anbefaling!!!

Lykke til!

Skrevet
Jeg er ingen lege, og anbefaler deg derfor å oppsøke en!

Men jeg syns det høres ut som du har noe galt med bihulene dine!

Lykke til!

(Sorry..hehe..ref. lege)

Gjest Estrela
Skrevet

Det der hørtes farlig ut.

Hvorfor vil du ikke til legen? Jeg hadde løpt avgårde dit med en gang om jeg var deg.

Skrevet
Noen som kan forstå seg på dette?

Ja, en lege.

( og ikke si dette med "kom deg til lege" greia' date=' jeg vet hva jeg burde)[/quote']

Så fint da. :wink:

Skrevet

Du bør jo få henvisning videre fra legen, for utredning og røntgen.

Du ahr ikke begynt med f.eks. allergitabletter (zyrtec) i det siste, de kan gi neseblod?

Skrevet

Nei jeg har ikke gjort noe som helst som jeg ikke pleier. Ikke er jeg spesielt stressa, og ikke er jeg sliten eller noe....

jeg blør ikke så mye neseblod, men det er nok til at det irriterer

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller heller fastlegen, siden dette ikke er så veldig akutt. Det er dessuten mye greiere mht utredning og evt. henvisning... Kanskje det er en form for migrene?

Og så syns jeg forresten du burde bruke brillene du har fått anbefalt...

Det kan jo være løsningen er så enkel... :-)

Skrevet

Det er vel bedre å undersøke dette nå med en gang enn å vente å se om det blir verre og verre. :-?

Skrevet

Det der hørtes IKKE bra ut. Kom deg til legen!

Skrevet

Lege :Nikke: LegeLege :Nikke: LegeLegeLege!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde aldri holdt ut å ikke vite hva det var!!!!!!!

............ God bedring !!!!!

Skrevet

Det vil du sikkert ikke høre, men når du skriver inn for råd så :

1 ) Gå til legen!

2 ) Få deg de brillene! Trenger man briller så trenger man briller.

Ikke noe å grue seg for,- mange fancy briller å få tak i.

Jeg har selv skjeve hornhinner, og det gjør faktisk at jeg lettere får hodepine! Om du absolutt ikke takler briller, så spør om linser i det minste da.

Ang neseblod,- ikke godt å si. Og legen er den beste til å uttale seg - rett og slett.

Lykke til :-)

Skrevet

Så kjipe dere er. Jeg hadde tenkt at dere skulle si: Sånn har jeg hatt det mange ganger, slapp av, pysa, det går over. :evil:

Skrevet

Du Tex...

Når man har skjeve hornhinner, så går ikke hodepinen over!!!

Voksne damen..komme seg til lege..husj ut av døra!

Skrevet

Slapp av, det går sikkert bra... :trøste:

Den gangen jeg fikk briller, hvis jeg hadde visst hvor deilig det var å se med de, ville jeg skaffet meg briller mye tidligere. Nå bruker jeg linser og har ingen problemer.

Om det hjelper mot neseblod vet jeg ingenting om, men det skader ikke å prøve... :briller:

Det er veldig mange som bruker briller eller linser. Ingenting galt i det vel? :rosasmil:

Skrevet

Ækkeno feil med briller, fikk det da jeg gikk i åttende klasse og har vært veldig flink, brukt dem minst en måned siden da......

Gjest Carmelita
Skrevet

Om neseblodet har noe med synet å gjøre vet jeg ikke, men hodepine kan komme av dårlig syn! Du ser nok bra uten briller, men øynene og musklene rundt må anstrenge seg for at du skal se skarpt.

Skrevet

Høres ut som om du har problemer med bihulene. Jeg hadde samme symptomene. Veldig vondt et bestemt sted og neseblod.

Bestill time hos Øre, nese, hals ekspert.

God bedring :-)

• 4 år senere...
Skrevet

Min mor hadde akkurat disse symptomene, hun dro til legen og ble derfra sendt til CT scan, det var ikke noe farlig i veien, men ct kan vise om det er noe alvorlig i veien.

• 2 år senere...
Skrevet

jeg har akkurat det samme problemet... har ikke turt å dra til lkegen enda. har liksom håpet det skulle gå over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...