Gjest Bell Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Brukte næringsinnhold.no som fortalte meg at min skål med oppskjært frukt bestående av 100 g plommer (2 stk) og 130 g vannmelon (en tykk skive fra en halv mini melon) kun utgjør ca 100 kalorier. Dette kan vel umulig stemme ? Dette var infoen jeg fikk opp. Synes det hørtes veldig lite ut for så "mye" frukt ... Vannmelon: 36 kcal per 100 g Plomme: 44 kcal per 100 g Noen som har peiling på slikt som kan si meg om dette høres riktig ut ?
Gjest -_Tove_- Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Det høres helt riktig ut! 100 gram plommer gir da 44 kcal, mens 130 gram vannmelon gir ca 47 kcal, som til sammen blir 91 kcal.
UneMi Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Hvis man tar utifa at du har helt normale plommer og en helt vanlig vannmelon, er det riktig som over her. 91 kalorier.
Gjest Bell Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Hehe! Takk for svar! Synes bare det ble så utrolig lite ut av en skål med frukt som så mange liksom skal ha til å være så "fy-fy".. Jeg har egentlig som prinsipp at man ikke teller kalorier på frukt og grønt, men var nysgjerrig. *Stikker ut på kjøkkenet og skjærer opp mer frukt til tvkosen*
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Folk som sier frukt er fy-fy et ikke riktige i hodet Man skal da kunne kose seg! 7
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Sjekk ut næringsinnhold i squash, tomat, grapefrukt og jordbær, bringebær og blåbær også mens du er i gang, du Jeg lagde en gang en DIGER fruktsalat på ca 1,5 kilo frukt, det endte på 400 kalorier. Man kan definitivt kose seg med frukt så lenge man holder seg unna de med mest kalorier (banan blandt annet)
Glynis Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Det er jo ikke akkurat så mye frukt da! Det er som er fy-fy når man slanker seg (i følge de som rabler om det, jeg ville aldri nektet meg selv frukt) er å gjøre som jeg gjør nå, nemlig å spise en halv vannmelon på en gang. Det er ikke et eple og en nektarin som er problemet, det er det at folk tror at man kan spise så mye frukt man vil uten å regne det med i dagsbehovet, og dermed spiser to kurver bær, en halv vannmelon, tre bananer og en halv ananas.
sofie777 Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Det er lavkarbofolket som sier at frukt er fyfy fordi det inneholder for mye sukker. For lavkalori-dietter er frukt helt greit (i passende mengder).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå