AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Når bør barna legge seg? Min datter er 3,5 år og i det siste har jeg lagt henne mellom 18 og 18.30. I våres var hun oppe til rundt 19, men nå virker hun mer sliten igjen. Er det vanlig? At man først klarar å være oppe om kveldene og så kan ha perioder der man legger seg tidligere? Folk som er på besøk hos oss er ofte overrasket over hvor tidlig hun legger seg og vi sliter med å få folk til å gå hjem, fordi de ikke skjønner at det faktisk er leggetid for jenta vår. ( dette gjelder de med barn, hvis vi har andre på besøk legger vi jo jenta etterhvert selvom vi har besøk) Jenta vår blir utover ettermiddagen og kvelden vanskelig å "komme inn til". Akkurat som hun kobler ut litt og sliter med å huske beskjeder og holde fokus, hun blir mer voldsom, og går fra å gråte over små-ting (som hun ikke gråter over ellers) til å le masse på kortere tid enn ellers.er ikke dette vanlige tegn på trøtthet, eller skal jeg forsøke å holde henne oppe lenger? Hun står for øvrig opp i mellom 7 og 8, når hun skal i barnehagen nærmere 7. <br /><br /> Anonym poster: 441e5c76b9aec286ff385905e735a6d7
Gjest pysepusen Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Hvis hun er trøtt må hun jo få sove Hva andre gjør får være opp til dem.
Redbull Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 En periode la vi jenta vår kl 17, hun sov da natta igjennom til 9-10. Folk reagerte, noen ble til og med sinte, men hva så? Det var jo tydelig at jenta vår trengte det, selv om hun hadde gode økter på dagtid. Gjør det som er best for jenta di, ikke hva som er best for alle andre. Tanta mi mener jeg legger henne for tidlig ennå (kl18.30) men skal jeg holde henne våken fordi tanta mi vil leke med henne?? Da får hun stygge blikket så bare går jeg
Marsipan Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Du kjenner ditt barn og hennes søvnbehov best! Så prøv å gi blaffen i hva "alle andre" måtte mene. Min datter la seg fortsatt klokka sju da hun var ni år, og jeg ble nærmest beskyldt for å bedrive barnemishandling. Men hun trengte sine tolv timer med nattesøvn, og når man må opp klokka sju morgenen etter så... Vi prøvde flere ganger å la henne være litt lengre oppe, men det endte med gråt, sinne og en generelt utilpass unge den påfølgende ettermiddagen hver eneste gang. Nå er hun elleve, og legger seg rundt halv ni, og sier faktisk selv at hun rett og slett føler seg i dårlig form når hun ikke har sovet nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå