carino Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Har nettopp kjøpt meg denne telefonen, hadde HTC Wildfire før. På den gamle kunne jeg slå av noe slik at jeg ikke var på dyrt mobilnett når jeg var uten WiFi-nett noen steder, hvis noen skjønner? Har ikke abonnement på datatrafikk, da jeg ikke har bruk for det, bruker det trådløse nettet hjemme ved behov. På samsungen finner jeg ikke noe slikt, og er redd for skyhøye regninger når jeg forlater hjemmet. Prøvde å slå av noe, men kunne ikke motta mms da, så det funket jo ikke.... Håper noen lyse hoder kan hjelpe?
Gjest Badabing Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Lurer litt på det selv siden jeg snart skal utenlands. Kan det være der man velger å skru av roaming?
Guybrush Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Det eneste som kan gi deg "skyhøye" regninger er roaming. Det betyr at du da surfer på andres nettverk - noe som sjeldent skjer i Norge. Enkel løsning - unngå bruk av wimp/spotify/youtube og andre tjenester som laster ned mye. De fleste mobilaboneneter idag har en maksimal prisgrense på ca 30 kroner iløpet av en dag uavhengig av hvor mye du bruker.
carino Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2012 Jeg får prøve det da, bruker ikke noen av de tjenestene du nevner, så da er det vel håp. :-) Takker. :-)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Har nettopp kjøpt meg denne telefonen, hadde HTC Wildfire før. På den gamle kunne jeg slå av noe slik at jeg ikke var på dyrt mobilnett når jeg var uten WiFi-nett noen steder, hvis noen skjønner? Under innstillinger trykker du Data Usage (databruk på norsk?) og så setter du mobile data til 0. Anonym poster: 4a71cff70da1ae3c56743f484e719a7a
Capricorn Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Det eneste som kan gi deg "skyhøye" regninger er roaming. Det betyr at du da surfer på andres nettverk - noe som sjeldent skjer i Norge. Enkel løsning - unngå bruk av wimp/spotify/youtube og andre tjenester som laster ned mye. De fleste mobilaboneneter idag har en maksimal prisgrense på ca 30 kroner iløpet av en dag uavhengig av hvor mye du bruker. Hvis man har Tele 2 så må man roame. Jeg trekker bare ned den lille menyen i startbildet og der er det en knapp som heter mobildata. Du må dra den øverste menyen litt til venstre. Lyser knappen så står mobildata på.
Zzyzx Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Hvis man har Tele 2 så må man roame. Jeg trekker bare ned den lille menyen i startbildet og der er det en knapp som heter mobildata. Du må dra den øverste menyen litt til venstre. Lyser knappen så står mobildata på. Jepp, her er et bilde som illustrerer nøyaktig hvor det er. Altså den som heter mobile data hos meg. Skrur du av den så går det ingen datatrafikk via mobilnettet.
Capricorn Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Jepp, her er et bilde som illustrerer nøyaktig hvor det er. Altså den som heter mobile data hos meg. Skrur du av den så går det ingen datatrafikk via mobilnettet. Hvordan fikk du tatt skjermbilde? Syns det bare fungerer noen ganger på min. Edit. Fikk det til der, men det fungerer ikke i meldingsboksen f.eks. Endret 26. juli 2012 av Capricorn
Zzyzx Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Swiper med langsiden av hånden. Hender det tar et par forsøk, men. Tror også det må aktiveres i innstilligene et sted. Endret 26. juli 2012 av Zzyzx
Zzyzx Skrevet 26. juli 2012 #10 Skrevet 26. juli 2012 Funker fint i meldingsboksen her. Alle steder, faktisk. Bortsett fra at i lista over sms-samtaler så førte swipingen til at jeg også forsøkte å ringe opp skandiabanken fra en engangskodemelding. :/
Capricorn Skrevet 26. juli 2012 #11 Skrevet 26. juli 2012 Funker fint i meldingsboksen her. Alle steder, faktisk. Bortsett fra at i lista over sms-samtaler så førte swipingen til at jeg også forsøkte å ringe opp skandiabanken fra en engangskodemelding. :/ Får det ikke til i meldingsboksen. Kanskje noe jeg må slå på. Ikke så viktig da. Digger forøvrig den telefonen!
Guybrush Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 Alle som bruker mobilselskaper som ikke har egne nett må benytte "roaming" innenlands. Men da vil det ikke slå ut negativt på prisen siden du ikke betaler mer av den grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå