Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Jeg er altså 1.72 høy og veier hele 83kg (huff).. Jeg ønsker å gå ned rundt 15kg, og trenger litt råd og til på hvordan jeg kan få dette til:-)) takk for svar!
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Kosthold og trening Spis gode proteiner fra kylling, egg, karbonadeig, magert skinkepålegg, sunt fett fra solsikkeolje, mandler/valnøtter, avocado etc. Spis trege karbs i form av masse grønnsaker og grovt korn)brun ris/pasta) Hold deg til en knytteneve av sistnevnte til middager. Spis frukt om søtsuget kommer. Drikk kun vann i hverdagene og det er lurt å drikke en kopp te etter hvert måltid(det hjelper om du føler at du ikke er helt full i magen, det tar ca. 20 minutter etter siste bit at du registrerer at du er mett) Eksempel på en dag: Frokost: 1 skål havregrøt kokt på vann med kanel og frukt/ 2 kokte egg på Ryvita knekkebrød med magert skinkepålegg og pepper + en kopp te Lunsj: 100 gram kjøtt med en neve bønner/linser og masse salat + en kopp te Mellom: En neve mandler/valnøtter og en frukt + en kopp te Middag: 200 gram kjøtt med en knyttneve potet/brun ris/brun pasta og masse grønnsaker + en kopp te Dessert: Fruktsalat Kvelds: Omelett av 2-3 egg med mager skinke og grønnsaker + en kopp te Start med trening 2-3 dager i uka og jobb deg i form sammen med det nye kostholdet. Lover deg resultater etter 14 dager! Kan etter egen erfaring anbefale jogging. Det brenner fett som bare juling, så du blir ikke bare slankere, men strammere, mer definert og du får en super kondis. Start med powerewalking og øk med små joggeintervaller inntil du klarer å jogge lengre distanser
Zakuro Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Kan anbefale deg noen nettsider:) fitnessblender.com fitnessbloggen.no http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2012 Tuusen takk for gode tips!! Jogging funker ikke for min del pga ryggskade Da ligger jeg ødelagt i flere dager etterpå! hehe.
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Huff da....ellipse eller spinning? Uansett: finn en treningsform du trives med og som selvsagt ikke gjør deg invalid
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2012 Huff da....ellipse eller spinning? Uansett: finn en treningsform du trives med og som selvsagt ikke gjør deg invalid Elsker spinning! Gikk på det mye før. Men kan ikke begynne med trening enda, opererte for 3 uker siden, så får ikke begynne med noe særlig trening før om en stund.. Litt kjedelig
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 Elsker spinning! Gikk på det mye før. Men kan ikke begynne med trening enda, opererte for 3 uker siden, så får ikke begynne med noe særlig trening før om en stund.. Litt kjedelig Frem til det så får du bare fokusere på godt kosthold Dette kommer til å gå kjempebra!
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2012 Frem til det så får du bare fokusere på godt kosthold Dette kommer til å gå kjempebra! Hvor lang tid tror du det vil ta å bli kvitt de stygge 15 kiloene hvis jeg holder et bra kosthold og regelmessig trening?
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 (endret) Hvor lang tid tror du det vil ta å bli kvitt de stygge 15 kiloene hvis jeg holder et bra kosthold og regelmessig trening? For det første: du er ikke stygg sånn som du er! Du skal starte å trene og spise sunt fordi du vil ha en frisk og sterk kropp som du vil skal vare i mange år til:) Når det er sagt så har jeg satt opp en kostholdsplan som vil fokusere på at du går ned i vekt uten å miste muskelmasse. Sammen med 2-3 treningsøkter i starten så burde du gå ned et halvt kilo i uka, noe som er den beste måten å gå ned på. Vektnedgangen har større sjanse for å være varig samt at du ikke sulter ihjel. Dette er en livsstilsendring, ikke en diett. Etterhvert som formen blir bedre og du kan trene hardere og lengre økter så vil resultatene kommer enda fortere. Du vil nok merke forskjell bare etter et par uker Begynner du i morgen så er det stor sjanse for at det er ny deg som entrer 2013 :D Endret 25. juli 2012 av *Maja*
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2012 Skal holde deg oppdatert på hvordan dette går!
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #11 Skrevet 25. juli 2012 Skal holde deg oppdatert på hvordan dette går! Gjør det:) Start gjerne en treningsdagbok. Det hjelper meg å skrive ned dag til dag hva jeg trener, og gjerne kostholdet i starten:)
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2012 Tusen takk for gode råd! Nå er jeg super motivert!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå