Gå til innhold

Bleiebarn på stranden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hva dere gjør når dere skal på stranden med småbarn som bruker bleier??

Bruker dere badebleier, eller lar dere de være uten bleier?

Og hva gjør dere da hvis de bæsjer??

Vi skulle en snartur på stranden nedefor hytta i kveld, og jeg hadde ikke så mange badebleier igjen, og siden det ikke var så lenge siden jeg sjiftet en bæsjebleie tenkte jeg at hun kunne få gå uten. (2 år)

Men hun tisset på gulvet etter kun 1 min, og 2 min senere bæsjet hun ut badedrakten....

Så jeg MÅ jo ha bleie på henne hvis vi skal på langtur til stranden.

Men jeg synes ikke noe om å sjifte bleier offentlig...

Og hvordan er det for barnet og gå i timesvis i våt badebleie???

Anonym poster: bffaa82afbd4924025ad1442fb4e27bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet med å skifte bleie på henne offentlig? På stranda?

Det hadde jeg gjort.

• Liker 5
Gjest pysepusen
Skrevet

Han får som regel gå naken. Bæsjer han, så bæsjer han også fikser vi det. Eller så har han på seg bleie, alt etter som. Ser ikke problemet med å skifte på stranda?

Skrevet

Når de har vært helt små så har de ofte vært nakne. Eller med badetøy. Badebleie har jeg kun brukt i svømmehall. Bleier skifter jeg glatt offentlig, med måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

SKIFTE!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: cba00da1cc76b1bf645067c700952fd9

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan skifte offentlig. Bæsjebleier ville jeg gjemt meg litt bort for å ta, mens tissebleier er vel bare å ta av og på med ny.

Ellers ville jeg latt henne gå naken. Hun er jo 2 år, og tisser vel ikke så ofte. Tenk så deilig det blir å gå helt uten en tråd! Jeg har selv en liten "nudist" som liker seg best uten sånne ting som klær og bleier på ;)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner godt din bekymring!! Jeg er helt "ny" på dette området og vet ikke helt hva jeg skal gjøre!! Er redd at hvis dattera mi (som er 1.5 år) ikke bruker bleier får hun utslett pga sanden i rumpe eller at hun bæsjer der og da (og det skjedde faktisk en gang og jeg ble så :hakeslepp: !!)... har vekslet mellom å gå naken/vanlig bleie/badebleie og alle har sine forlemper og ulemper!! REgner med at det er smak og behag... Jeg pleier å se meg rundt og sjekke hva de andre mammaene gjør og se om det passer til dattera ... ikke lett å få svar...

Skrevet

Jeg lar ikke dattera mi gå naken i sanden, å få sand i tissen er ikke noe å trakte etter ;) Ellers går hun naken, med badebleie eller vanlig bleie alt etter som. Vi er alltid nerme en plass å bytte uansett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Takk for svar!

Jeg synes ikke noe om nakene unger på stranden, jeg synes det er ekkelt...

Jeg er jo ikke redd for tissing, men jeg synes det var noe griseri når hun bæsja i badedrakten i dag.... Og synes ikke det er noe serlig å skulle grise med det i vannet der andre bader samtidig....

Så tror nok jeg blir å kjøpe flere badebleier som kan brukes på stranden.

Men jeg går nok tilbake på hytta for å skifte, for å skifte bæsjebleier i andres påsyn har jeg ikke lyst til!

Skrevet

det er vel en liten gressbit hvor du kan legge henne på et teppe med evt en stol som du kan legge på siden eller noe som kan skygge litt, på en plass hvor folk ikke trakker forbi hele tiden vel?

ta med deg en ny bleie, våtservietter og en bleiepose så er det gjort på sekunder, jeg hadde gjort det uten tvil!

Skrevet

Jeg lar ikke dattera mi gå naken i sanden, å få sand i tissen er ikke noe å trakte etter ;) Ellers går hun naken, med badebleie eller vanlig bleie alt etter som. Vi er alltid nerme en plass å bytte uansett :)

Hehe, har du barnehagebarn? Jeg vet ikke hvor mange bleier fulle av sand jeg har byttet i bhg opp i gjennom åra, men det er ikke få. Barn klarer fint å "få sand i tissen" ved vanlig lek i sandkassa, og da får de det nok på sandstranda også, enda så mye de har på badebleie og badetøy..

• Liker 3
Skrevet

Hehe, har du barnehagebarn? Jeg vet ikke hvor mange bleier fulle av sand jeg har byttet i bhg opp i gjennom åra, men det er ikke få. Barn klarer fint å "få sand i tissen" ved vanlig lek i sandkassa, og da får de det nok på sandstranda også, enda så mye de har på badebleie og badetøy..

Nei, men har jobba over 5 år i bhg og aldri opplevd sand i bleia...

Skrevet

Ok, da har vi forskjellige erfaringer, for det har jeg sett mange ganger. Mye sand spesielt i ene barnehagen jeg jobbet i - da var det sand overalt! Mellom tærne, i håret, i bleia, i klærne og inne i gangen. :) (Og tips til dere andre som sliter med sand i bleia: bruk babyolje til å vaske stumpen, så glir den fort av, og en slipper å vaske så mye for å få det bort)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

He, he... jeg har hatt bleie-barnehagebarn i to omganger, og begge har fint klart å få bleia full av sand. Og det gjennom nærmeste åpning, som var halsåpningen... (Altså gikk sanda fra over hodet, ned i bodyen og videre inn i bleia... )

Ble helt satt ut første gang jeg så det, men når det begynte å bli en dagligdags affære, og jeg i tillegg så mengden sand i hodebunnen, så begynte jeg å forstå...

Ungene var altså kledd i body og langbukse, men klarte alikevel å få masse sand inn i bleia...

Anonym poster: f8d7c3ff09a08382c49061664cd6ba14

• Liker 2
Skrevet

TS

Takk for svar!

Jeg synes ikke noe om nakene unger på stranden, jeg synes det er ekkelt...

Jeg er jo ikke redd for tissing, men jeg synes det var noe griseri når hun bæsja i badedrakten i dag.... Og synes ikke det er noe serlig å skulle grise med det i vannet der andre bader samtidig....

Så tror nok jeg blir å kjøpe flere badebleier som kan brukes på stranden.

Men jeg går nok tilbake på hytta for å skifte, for å skifte bæsjebleier i andres påsyn har jeg ikke lyst til!

Tenk litt mindre på deg selv og litt mer på barnet.

• Liker 1
Skrevet

Det fantes ikke badebleier når mine var små. Jeg brukte brillebukser på stranda og bade el bikinibukse når de ble litt større. Tiss og bæsj samt sand måtte bare tas etterhvert som det kom.

• Liker 1
Skrevet

Ungane mine har alltid bada nakne. Kva er "ekkelt" med det?

Skrevet

Daske rumpa i vannet så forsvinner sanden. Nydelig for de små å få gå nakne og kjenne sol og vind på huden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...