Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke farget jeg håret på frisøren. Hadde lyst hår, men farget det litt mørkere. Jeg vet at mørk farge glir litt ut av håret når det har vært blondt, men allikevel. Nå, mindre enn en uke siden jeg farget det er håret blitt misfarget, fargen har sklidd helt ut å lagd et litt spesielt(ikke fint) fargespill i håret.

Jeg betalte 1500 kr, noe som brant litt i lommeboka, og synes det er utrolig kjipt. Har jeg rett på noe som helst? Altså å få farget det igjen mot en billigere penge eller gratis. Skjønner at noen sikkert synes jeg sutrer og er gjerrig nå, men det er faktisk kjipt å betale 1500 kr for å få en stygg falmet farge etter en uke. Det bør da holde litt lengre? Hva bør jeg gjøre eller hva hadde du gjort? Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reklamasjon gjelder.

• Liker 1
Gjest Quake
Skrevet

Jeg skjønner ikke...

du farget håret på frisøren, men DU betalte 1500 ?

Hvorfor måtte du betale for å farge håret til noen?

Burde ikke de ha betalt?

• Liker 9
Skrevet

Reklamasjon gjelder.

Hva vil det si? At jeg får farget det på nytt?

Skrevet

Jeg skjønner ikke...

du farget håret på frisøren, men DU betalte 1500 ?

Hvorfor måtte du betale for å farge håret til noen?

Burde ikke de ha betalt?

Tuller du? Beklager om jeg skrev feil, jeg farget håret hos frisøren var ihvertfall det jeg mente. Var det virkelig vanskelig å forstå?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

det er bare å klage. Frisører jevnt over gjør dårlig jobb og de tar altfor mye betalt

Anonym poster: 19d1bdf8869c0cd7ced25a0937cc92b6

• Liker 4
Skrevet

det er bare å klage. Frisører jevnt over gjør dårlig jobb og de tar altfor mye betalt

Ok, tror kanskje jeg bør gjøre det ja. Er ikke så veldig fremmpå når det gjelder slike ting, vl ikke at noen skal bli sint, men vil heller ikke se slik ut på håret og er uaktuelt å betale like mye for å gjøre det igjen.

Gjest Quake
Skrevet

Tuller du? Beklager om jeg skrev feil, jeg farget håret hos frisøren var ihvertfall det jeg mente. Var det virkelig vanskelig å forstå?

Ja, det var vanskelig å forstå...beklager.

• Liker 1
Skrevet

Reklamasjon gjør at du kan få en farging til uten å betale, ja. :) Akkurat som at du får en ny del på bilen dersom delen røk kort tid etter den ble byttet ut.

• Liker 1
Skrevet

Reklamasjon gjør at du kan få en farging til uten å betale, ja. :) Akkurat som at du får en ny del på bilen dersom delen røk kort tid etter den ble byttet ut.

Det var godt å høre :) Tar å ringer frisøren i morgen, håper det ordner seg uten at de blir alt for sint.

AnonymBruker
Skrevet

frisører jeg har vært hos, prøver seg på at man egentlig ikke kan forvente seg noe som helst av de eller det de gjør, siden håret er slitt eller tørt eller hva som helst annet, de prøver alltid å få det til å være kundens feil, de fraskriver seg liksom fra alt ansvar for sitt eget arbeid

Skrevet

Ja, det var vanskelig å forstå...beklager.

Ok, der jeg kommer fra sier vi på og ikke hos. Tenkte vel litt mer på dialekt når jeg skrev.

Skrevet

frisører jeg har vært hos, prøver seg på at man egentlig ikke kan forvente seg noe som helst av de eller det de gjør, siden håret er slitt eller tørt eller hva som helst annet, de prøver alltid å få det til å være kundens feil, de fraskriver seg liksom fra alt ansvar for sitt eget arbeid

Det er kjipt å høre. Aner ikke hva man har krav på, men hadde ihvertfall ikke forestilt meg at fargen skulle gli så mye bort. Sikkert lurt å kjenne sine rettigheter.

Skrevet

Hvis de prøver å fortelle deg at du ikke har krav på dette, så får du dra opp reklamasjon og håndverkertjenesterloven. Trenger ikke si så mye om selve loven, men der står det klart og tydelig at man har krav på reklamasjon dersom kunden ikke er fornøyd/noe er gått feil.

Skrevet

Blir nok å gjøre det ja, er lite glad i å krangle med folk så håper de tar det bra, men går ut i fra at de kommer til å bli sint.

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. La inn mørke striper for 1,5 uke siden, de har nå blitt veldig falmet og ser ikke ut slik det gjorde forrige uke. Men, jeg har innsett at å farge håret mørkere om sommeren er et dårlig trekk, sola gjør at det virkelig falmer, særlig hvis det brukes minicolour fremfor permanent farge. Likevel, å betale 1500 kr for noe som ser stygt ut etter 1 uke er det bare å klage på. Mitt ser ikke stygt ut, det har bare lysnet og blitt mindre mørkt. Jeg venter til etter sommeren med å farge det mørkere :)

Gjest tommeltott
Skrevet

Gå tilbake til frisøren, pek på håret ditt å si; What the hell?!

Så får du penger tilbake. I did :gjeiper:

Skrevet

Folk blir som regel litt tatt på senga når du nevner en spesifikk lov, og da slutter de som regel å krangle. Du har tross alt retten på din side her :)

Skrevet

Gå tilbake til frisøren, pek på håret ditt å si; What the hell?!

Så får du penger tilbake. I did :gjeiper:

Vil aller helst at de skal rette opp fargen i grunn, så jeg slipper å dra til en annen frisør! Så håper de gjør det :)

Gjest tommeltott
Skrevet

Vil aller helst at de skal rette opp fargen i grunn, så jeg slipper å dra til en annen frisør! Så håper de gjør det :)

Jojo, men jeg fikk tilbake mine penger og farget det selv etterpå :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...