AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei! Jeg har et spm jeg ikke vet hvor jeg skal spørre. Kjæresten min bor i en annen verdensdel og har blitt tilbudt å gjøre en jobb over internett for et selskap i Polen (webdesign). Han spurte meg om han kan be firmaet sette pengene over på min norske bankkonto, slik at jeg kan ha pengene til jeg besøker han om noen måneder (og dessuten til å bestille flybillett) og bruke de der med han. Er dette lov? Det er et ordentlig selskap det er snakk om, men jeg lurer på om det kan tolkes som min lønn, siden det går inn på min konto - og at jeg derfor bør betale skatt av det? Er snakk om i underkant av 20 000 kroner. Flybilletten til hvor kjæresten bor er på ca 10 000 kr (ikke at det har noe å si, men jeg skal jo bruke disse til det). Har dere noen peiling? Kan jeg kontakte noen og forklare dette for å få mitt på det rene? Mvh Ina Anonym poster: eb14722f6d9881faffec5e73f40bad94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadamasa Skrevet 25. juli 2012 #2 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei. Det blir ikke tolket som lønn til deg. Arbeidsgiver registrerer dette på ham som person og registrerer dette ift skattemyndighetene. Sånn sett er det helt uproblematisk. Men at det er litt upraktisk at han ikke får egen lønn på egen konto er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #3 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei. Det blir ikke tolket som lønn til deg. Arbeidsgiver registrerer dette på ham som person og registrerer dette ift skattemyndighetene. Sånn sett er det helt uproblematisk. Men at det er litt upraktisk at han ikke får egen lønn på egen konto er noe annet. Bare sørg for at lønnen er i hans navn. At det står på nettbanken på overf. hans navn. Han kan oppgi hva som helst kontonummer Anonym poster: 7085075873c5c6dc1dbbc0cb8ed3a142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå