Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #1 Del Skrevet 28. mai 2002 hei!! jeg er utannet eindomskunsulent om et år.. jeg bare lurer på om noen hvet hva forsjellen er på dette?? veit noen om hvordan markedet er på dette om et år og hva en eindomskunsulent kan tjene? har tenkt å jobbe som eindomsmengder,med eindomskunsulent utanningen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 29. mai 2002 #2 Del Skrevet 29. mai 2002 Regner med at du mener eiendomsmegler? Sorry, men har ikke peiling! Vet imidlertid om flere som jobber som eiendomsmeglere uten den type utdanning i det hele tatt (kun økonomi el.l.) Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 30. mai 2002 #3 Del Skrevet 30. mai 2002 Eiendomsmeglerutdannelsen på BI gir tittelen Eiendomsmegler, med mulighet for å bli statsautorisert eiendomsmegler etter to års variert praksis. Dette er den eneste utdannelsen i Norge i dag som gir deg rett til å starte/være faglig leder for et eiendomsmeglingskontor. Man trenger ikke være eiendomsmegler for å megle boligeiendommer. Det som kreves er at man er ansatt på et kontor der en eiendomsmegler eller advokat er faglig leder. Jeg har aldri hørt om noen utdannelse for eiendomskonsulenter før - hvor tar du denne? Forskjellen på eiendomsmeglere og de som ikke er det, men som opererer i bransjen, er altså at en statsaut.eiendomsmegler kan være ansvarlig for eller starte egen virksomhet. Denne må godkjennes av, og evalueres av, Kredittilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #4 Del Skrevet 30. mai 2002 heii... jeg tar denne utdanningen på MI i oslo.. takk for svaret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 31. mai 2002 #5 Del Skrevet 31. mai 2002 Grunnleggende informasjon om studiet må vel være hva som er forskjellen på det og på BI-studiet? Jeg har vært inne på internettsidene til MI, og det ser ut som om studiet gjennomgår de samme områdene som eiendomsmeglerstudiet. Eiendomsmeglerstudiet er i dag 3-årig, og gir dermed ytterligere fordypning i nærmest alle fag, spesielt jus. Du kan lese mer om det studiet på BI sine internettsider for å finne forskjellen. Slik eiendomsmarkedet er i dag, med altfor få eiendomsmeglere til å dekke behovet, er jeg sikker på at du greit får deg jobb etter endt utdanning. Lønnsmessig har det lite å si hva slags utdannelse du har, det er omsetningen du kreerer som teller. Mange av de best betalte meglerne i dag er ikke utdannet noe som helst, men de omsetter mye. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #6 Del Skrevet 31. mai 2002 hej sissan!! på BI er studiet 3-årlig,mens på MIer det 1årlig. Grunnen til at jeg velger MI er forde jeg trenger å komme meg fort i arbeid. Eindomsmengder er en jobb jeg kunne tenkt meg å jobbe med 2,3år og derfor vil jeg ta den korteste veien..skal bli flyvertinne,men må vente litt med det! takk for svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2002 #7 Del Skrevet 15. juni 2002 ................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå