Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lett en del på nettet etter fødselsvideo, men finner ikke ekte fødselsfilmer, bare datalagte filmer.

Noen som vet hvor man kan finne og gjerne linke til en ekte fødselsvideo?

:babyjente:

Anonym poster: 6ffe834eba5b65bf345eca561dc70b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får se litt på One Born Every Minute. Youtube?

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

De finnes på youtube. Jeg har i alle fall sett noen der. Og de ser relativt ekte ut.

Skrevet

Serien Jordmødrene s1 og 2 ligger gratis ute på NRK.no

Skrevet

Tenker du mer på en informativ en?

AnonymBruker
Skrevet

der man kan se rett i fødselsåpningen, jeg bare MÅ se hvordan det ser ut...ikke spør hvorfor :P

Gjest Swipper
Skrevet

Jeg har sett litt på youtube, men de er ikke lange, bare små snutter av deler av fødselen.

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

der man kan se rett i fødselsåpningen, jeg bare MÅ se hvordan det ser ut...ikke spør hvorfor :P

De som jeg fant så man rett oppi åpningen mens ungen kom ut. *grøsser*

Skrevet

oisann... hvordan i alle dager får kvinner til dette her!!! *Supergrøss*

Skrevet

Uff - likte ikke klippet jeg. Så ut som det umulig skulle gå uten.. men jeg fant flere relaterte videoer hvor det gikk uten - det var jo betryggende!

Gjest Swipper
Skrevet

Uff - likte ikke klippet jeg. Så ut som det umulig skulle gå uten.. men jeg fant flere relaterte videoer hvor det gikk uten - det var jo betryggende!

Uten hva? Trenger advarsel før jeg ser på :P Herregud som jeg gruer meg til det er min tur, bare uker igjen!

Skrevet

Muligens uten en episotomi. Men man ser ikke den bli foretatt. Forøvrig er man i stor grad gått bort fra dette ved norske sykehus, med mindre man må bli forløst ved tang og slike ting.

Gjest Trøffel
Skrevet

Muligens uten en episotomi. Men man ser ikke den bli foretatt. Forøvrig er man i stor grad gått bort fra dette ved norske sykehus, med mindre man må bli forløst ved tang og slike ting.

Som Silfen sier, så har man i stor grad gått bort fra episiotomi (dvs klippe et lite snitt i bunnen av skjeden for å kunne dra ut barnet lettere når åpningen er for trang/lite tøyelig). Det er mange diskusjoner på om episiotomi er til hjelp eller bare forverrer problemet, og noen mener til og med at episiotomi bare øker faren for større rifter. Jeg merket veldig godt at jeg kom til å revne når jeg fødte på A-Hus i fjor vår, men ble ikke klippet. Riften ble sydd pent etterpå, og i speilet så jeg ingen forskjell 1-2 mnd senere når alle hevelsene var borte ;) Det var ikke vondt å sy i det hele tatt, og nålestikket med bedøvelse var overhodet ikke vondt.

Gjest chiki
Skrevet

Som Silfen sier, så har man i stor grad gått bort fra episiotomi (dvs klippe et lite snitt i bunnen av skjeden for å kunne dra ut barnet lettere når åpningen er for trang/lite tøyelig). Det er mange diskusjoner på om episiotomi er til hjelp eller bare forverrer problemet, og noen mener til og med at episiotomi bare øker faren for større rifter. Jeg merket veldig godt at jeg kom til å revne når jeg fødte på A-Hus i fjor vår, men ble ikke klippet. Riften ble sydd pent etterpå, og i speilet så jeg ingen forskjell 1-2 mnd senere når alle hevelsene var borte ;) Det var ikke vondt å sy i det hele tatt, og nålestikket med bedøvelse var overhodet ikke vondt.

Her synes jeg nesten motsatt, synes bedøvelsen de satte nesten var vondere enn fødselen! Det er faktisk det jeg husker best fra fødselen:p Syingen var bare litt ubehagelig å kjenne at de holdt på. Anbefaler også å se jordmødrene på nrk nettv, så alle episodene av sesong 1 da jeg var gravid:)

Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Her synes jeg nesten motsatt, synes bedøvelsen de satte nesten var vondere enn fødselen! Det er faktisk det jeg husker best fra fødselen:p Syingen var bare litt ubehagelig å kjenne at de holdt på. Anbefaler også å se jordmødrene på nrk nettv, så alle episodene av sesong 1 da jeg var gravid:)

Hehe, ja vi er alle forskjellige! Selv vil jeg heller ha 1000 nålestikk i perineum fremfor å gå gjennom en vaginal fødsel til ;) Nå syns jeg forøvrig også at det er helt greit med bedøvelsessprøyte i munnen hos tannlegen også; jeg er overhodet ikke redd for nålestikk :)

Endret av Trøffel
Skrevet

Uten hva? Trenger advarsel før jeg ser på :P Herregud som jeg gruer meg til det er min tur, bare uker igjen!

Mente ikke klippet som i "filmsnutten", men at de klippet henne.

Skrevet

Ingen visste hva du mente, for du skrev bare "uten", Men jeg tolket. :flink:

Skrevet

Jeg fikk bedøvelsesspray da de sydde meg, kjente ingenting av syingen, men herregud så ømt og vondt det var da de undesøkte og kjente med fingrene..

Gjest chiki
Skrevet

Hehe, ja vi er alle forskjellige! Selv vil jeg heller ha 1000 nålestikk i perineum fremfor å gå gjennom en vaginal fødsel til ;) Nå syns jeg forøvrig også at det er helt greit med bedøvelsessprøyte i munnen hos tannlegen også; jeg er overhodet ikke redd for nålestikk :)

JEg er ikke pyse nrå det gjelder nåler og sprøyter bare så det er sagt. Har gått ett år på helsesekretær nå, og da har vi øvd oss på hverandre!:P Men de 2 sprøytene der var bare så sinnsykt vond, også satt ikke de nok bedøvelse med en gang, så da fikk jeg jaggu 2 til!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...