Gå til innhold

sorte hvitevarer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest feather..

Hei!

Vi skal endelig pusse opp på kjøkkenet, og skal i den forbindelse bytte ut alle våre gamle hvitevarer med integrerte hvitevarer. Jeg har lenge hatt lyst på hvitevarer i stål, men jeg synes de ser fort stygge ut. (Fettmerker og sånn..) Derfor lurer jeg litt på sorte.. Synes det kan være ganske fint, men blir det for stor kontrast til et hvitt kjøkken?

Og er sort en farge som er populært på hvitevarer nå, eller er det på vei ut?

Feather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes sorte hvitevarer er aller finest! Ang. hvitt kjøkken så vet jeg ikke, ettersom jeg ikke liker hvite kjøkken. Hvis du tar opp den sorte fargen i flere ting, kanskje det blir kult? F.eks benkeplate i sort stenlignende materiale, fliser bak i samme finish som benkeplate, og/eller kanskje sjakkrutet gulv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sorte hvitevarer.

Synes at det er mye finere enn stål og hvitt. Men vi har ikke hvitt kjøkken da. Om alt annet er i hvitt eller lyse farger, så vil kanskje hvitevarene bli litt dominerende i sort. Men det går fint av å ta det igjen i andre ting. Benkeplater, tilbehør, håndtak, bilder, gardiner osv.

Det blir absolutt fingermerker på sorte hvitevarer også. Men det er lett å få dem vekk.

Tror ikke at det er på vei ut. Foreldrene mine har hatt slike hvitevarer i mange år og jeg tro nok at stål forsvinner fortere enn sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sorte hvitevarer til ett bjørkekjøkken, synes det er kjempefint selv (selvfølgelig) Det blir ikke mørk og trist og jeg synes det ser penere ut en stål som - som du sa selv - blir lett fulle av fettmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svarte hvitevarer - dvs komfyren og det som syns på oppvaskmaskinen (innebygd oppvaskmaskin og kjøleskap) - og jeg har også hvit kjøkkeninnredning. Jeg syns det er kjempefint og kontrasten gjør bare at det blir enda stiligere syns jeg. Er glad for at jeg valgte svart og ikke hvitt, for jeg tror det hadde blitt et helt annet, mer kjedelig kjøkken...

Kan jo nevne at jeg heller ikke har noe annet av innredningen svart, har kirsebær benkeplate og forholdsvis lyst gulv.

Mulig det hadde blitt litt anderledes hvis hele oppvaskmaskinen og kjøleskapet var synlig, at svart hadde blitt for dominerende da, men jeg hadde prøvd svart uansett... :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ikke svart kjøleskap forresten, det er av alle ting blått :sjokk: hadde ikke råd til å bytte ut det også, men gidder nok ikke det enda heller, det er faktisk helt greit når man er vant til det. (men høres skikkelig uglybugly ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke svart kjøleskap forresten, det er av alle ting blått  :sjokk: hadde ikke råd til å bytte ut det også, men gidder nok ikke det enda heller, det er faktisk helt greit når man er vant til det. (men høres skikkelig uglybugly ut)

Et lite tips, Arwen: Sjekk om det går an å bare ta av den blå plata på kjøleskapet. Mamma hadde et rødt ugly kjøpeskap. Så fikk hun tips om at man på fargede kjøleskap ofte kan fjerne plata med farga, altså ta bort listene som holder den på plass og bare løfte bort hele greia. For under er de som regel hvite. Mamma gjorde dette, og det ble kjempelekkert. Ingen kan gjette at kjøleskapet var rødt for bare kort tid siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, vi har akkurat fornyet hele kjøkkenet, og jeg valgte stål i hvitevarene. vi har kirsebærffarget innredning. Jeg er ikke for svarte hvitevarer ei heller hvite. men jeg må si at jeg kanksje trur det blir veldig hardt med svarte hvitevarer ved siden av hvitkjøkkeninnredning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med aluminium?

Det er litt lysere enn stål og det blir ikke flekkete. Vi kommer til å kjøpe det når vi flytter om etpar måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har svart komfyr og hvitt kjøkken. Kjøleskapet og oppvaskemaskinen er hvite. Og jeg må si at jeg synes det er penere med det sorte til det hvite enn det hvite(som da blir en annen hvitfarge) til det hvite.

Søsteren min har veldig mye stål på sitt kjøkken og du har helt rett det blir lett "fettete" flekker på det, men det blir det også på svart da....

MEN når jeg blir rik skal kjøleskapet og oppvaskemaskinen også bli svart :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har svarte hvitevarer (integrert) bortsett fra kjøleskapet som er hvitt. Vi har svarte benkeplater med svart vask (det synes jeg ble innmari stilig! :-) ) Kjøkkeninredningen er lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kremfarget kjøkken m svarte hvitevarer veldig fornøyd med det :-) Eneste som kan være litt stress er ventilatoren, vi har fritthengende hette. Den må rengjøres ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...