AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Jeg har prøvd flytende, jeg har prøvd de fleste konsisenser og forskjellige merker. Mineralsminke, Mineral Hygienics, Everyday Minerals. Men, disse urenhetene i ansiktet dukker likevel opp. De andre merkene av mineralsminke opplever jeg som ikke dekkende, og forsvinner raskt. Og jeg har prøvd mange. Ønsker noe som er dekkende, og som holder en arbeidsdag. Det eneste jeg med hell har prøvd tidligere er i.d, men jeg synes ikke denne holder hele dagen. Trives egentlig bedre med flytende sminke, men opplever det helt håpløst å finne noe som kan brukes uten at urenhetene hopper frem. Trodde mineralsminke skulle være ganske sikkert, men åpenbart ikke. Billigmerker som selges på Cubus o.l fungerer uansett ikke. Noen med samme problem, som har funnet noe som fungerer, som dekker og holder hele dagen? Anonym poster: 67ea0c1549bb6b2c7078725456f10604
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Høres ut som om du bør endre på kostholdet.. Spiser du mye karbohydrater? Få i deg mer sunt fett og mindre halvfabrikata/hurtigmat.. Anonym poster: 3eafacdffedc2010250312a3ebc59572
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Det er nok ikke kostholdet som er problemet, det er litt pussig at du antar at jeg spiser mye usunt og mye hurtigmat fordi jeg reagerer på ulike sminkemerker. Såvidt jeg har observert er ikke dette noe nytt ift ingrediesene i diverse sminkemeker som ikke alle av oss tåler like godt. Anonym poster: 67ea0c1549bb6b2c7078725456f10604 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Du trenger ikke spise "usunt" for å få urenheter. Men hvis det er slik at du får det selv av mineralsminke, så er det et varsku. Noen reagerer voldsomt på karbohydrater i kosten, andre på tilsetningsstoffer. Det er veldig unormalt å reagere så voldsomt på sminke dersom kosten er god. Spis masse fet mat (med flerumettet fett, ikke mettet), og gå over til å bruk jojobaolje/mandelolje i ansiktet fremfor kremer med masse dårlige tilsetninger i. Anonym poster: 3eafacdffedc2010250312a3ebc59572
Gjest mew12 Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Hvordan hudrutiner har du da? Bruker du god rens og ansikstskrem?
Gjest BabyBlue Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Kanskje du reagerer på mica? De fleste reagerer på bismuth, men mica har også fått klager fra enkelte folk.
Gjest norah Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Ja jeg har samme problem og nei ingenting funker. Har sikkert brukt tilsvarende et statsbudsjett på alt av merker, konsistenser- og det funker greit noen få ganger, men så reagerer huden samma fader uansett. Jeg har prøvd alt av gode/dyre/naturlige merker. Grunnen er nok iallefall for min del at jeg har sensitiv hud, den blir irritert av omtrent alle ingredienser i alt. Høres ut som du er i samme båt:)
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Det hele startet da jeg skulle teste flytende foundation, og testet billigmerker fra Max Factor og Lòreal. Jeg byttet selvfølgelig til dyrere merker med èn gang, både flytende og mineralsminke testet jeg, men etterpå så blir ikke huden bra igjen samme hva. Virker som om jeg etter dette reagerer på alt, uansett hva jeg prøver ut, og slik har det aldri vært før, jeg har vært velsignet med en fantastisk hud. Men, ikke nå nei. Bruker samme renseprodukter som jeg har gjort lenge før dette. Ja, som du sier norah, så fungerer det strålende en dag eller to, og vips så er urenhetene der igjen. Anonym poster: fcd7bb944ab588e7f161f0921856bff0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Har du prøvd med primer under? Kanskje det hjelper om du ikke legger sminken over primer og ikke rett på huden. Anonym poster: ca9878849c42038738ceee1f1bee1476
Gjest norah Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Det hele startet da jeg skulle teste flytende foundation, og testet billigmerker fra Max Factor og Lòreal. Jeg byttet selvfølgelig til dyrere merker med èn gang, både flytende og mineralsminke testet jeg, men etterpå så blir ikke huden bra igjen samme hva. Virker som om jeg etter dette reagerer på alt, uansett hva jeg prøver ut, og slik har det aldri vært før, jeg har vært velsignet med en fantastisk hud. Men, ikke nå nei. Bruker samme renseprodukter som jeg har gjort lenge før dette. Ja, som du sier norah, så fungerer det strålende en dag eller to, og vips så er urenhetene der igjen. Anonym poster: fcd7bb944ab588e7f161f0921856bff0 Rart du sier det, for jeg hadde skikkelig porselensdukkehud før, sånn at selv fremmede kommenterte det og jeg fikk alltid spørsmålet "hva bruker du for å få sånn hud". Så brukte jeg en fuktighetskrem med mineralolje, og etter dette endret alt seg. Tåler ingenting, selv mange år etterpå. Jeg vet jeg reagerer på parfyme, bismuth, talc, silica og mica - og reagerer også på Clinique som hovedsaklig bruker silikon. Jeg kan få perfekt hud når jeg bytter merker i omtrent et par dager/par uker, så er det back in business med irritert hud. Primer er jo det dummeste man kan bruke på hud som reagerer, det tetter jo porene totalt og bør kun brukes avogtil en enkelt gang. Mandelolje er også kjent for å kunne gi utbrudd til de som er utsatt - men funker jo veldig bra på tørr og sensitiv hud. Jojobaolje skal være trygt, men jeg synes ikke det gir noenting hverken eller. Vet noen elsker det, jeg får mer ut av rose hip olje.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #11 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har mistenkt at det aller meste jeg har hatt i ansiktet er synderen, så nå har jeg brukt elimineringsmetoden noen dager. Nå har jeg slutter med toner, for å se om det er den, veldig rart i såfall, for jeg har da brukt den lenge. Men, det er en billig, naturbasert toner. Bruker rensemelk fra Lancòme, den har jeg brukt i over 1 år uten problemer. Men, slike reaksjoner kan vel poppe fram når som helst. Tenkte kanskje det var dagkremen, men den har jeg brukt så sjelden, den er fra Clinique. Så det er nok ikke den likevel. Om jeg reagerer på bismuth vet jeg ikke, har brukt i-d-sminke i mange år tidligere uten problemer, men ting kan jo ha endret seg, Primer har jeg sluttet med, men det virker ikke som om det spiller noen rolle fra eller til, urenhetene hopper frem også uten primer. Primeren jeg har er en fra Bodygraphy. Har derfor tenkt å endre på alt, og har bestilt rensesett og dagkrem fra Decleor, og Susan Posnick-mineralsminke. Det er nesten den eneste måten å gjøre det på, for å se om det blir bedre. Vil ha tilbake den fine huden min... Anonym poster: fcd7bb944ab588e7f161f0921856bff0
Gjest norah Skrevet 29. juli 2012 #12 Skrevet 29. juli 2012 Jeg kan ikke ha noen av de tingene du listet opp der heller - har prøvd Clinique er noe av det dårligste jeg har prøvd ifht fukt, Decleor gav masse reaksjoner(var sikkert de eteriske oljene - har heller aldri hatt så tørr hud før, selv om jeg brukte angelique som er for supertørr hud)......men jeg vet mange elsker Decleor. Susan Posnick inneholder forresten både bismuth og mica, bare sånn btw..... :S Har Bodyography primeren jeg også, og kan bruke den en sjelden gang uten at huden klikker. Den er jo kun silikoner - men har ikke reagert når den bare brukes en gang iblant. Bare sånn for å være vanskelig
Kassiopeia Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Hvor ofte vasker du sminkekostene dine? Jeg har hørt at dette ofte kan være grunnen til urenheter, og ikke selve foundation man bruker. Det er anbefalt å vaske kostene ganske ofte da det samler seg utrolig mange bakterier på dem. 1
Chocoholic Skrevet 29. juli 2012 #14 Skrevet 29. juli 2012 Jeg får også veldig lett urenheter av sminke, deriblant mineralsminkeog det er helt klart ingredienser i sminken som gjør det (jeg spiser sunt og vasker kostene mine 1 gang i uken. Jeg har hatt hell med Bobbi Brown Skin foundation, og etter 7mnd bruk så har jeg ikke fått noe urenheter av den av noe slag. Hvis du vil ha mer dekkevne, så syntes jeg at GloMinerals satin finish liquid var helt fantastisk. Den har medium dekkevne som veldig lett blir full dekkevne, samtidig som den sitter fantastisk på huden. Jeg veksler litt mellom disse avhengig av hvordan huden min er. Den fra GloMinerals kan også gjøres lettere med å blande den inn med dagkrem eller spraye på litt MAC fix+. Jeg likte også godt Estee Lauder doublewear light (viktig med light...). Den dekker også det som skal dekkes og holder hele dagen. Hadde dessverre ikke en fargematch for meg.
Gjest BabyBlue Skrevet 29. juli 2012 #15 Skrevet 29. juli 2012 For dere som vil se om det er enkelte ingredienser dere reagerer på, kan dere kopiere inn ingredienselisten på DENNE siden for så å få svar på om det er bra/dårlig for huden og hva den gir utslag på. Og ja, det er mange som har et intenst hat ovenfor decleor Det synes jo jeg er supertrist siden jeg elsker alt med det merke, men det kan ha en sammenheng med de eteriske oljene, som norah sier. Har lest at mange som reagerer på decleor ofte får suksess av å bytte til dermalogica (har ikke prøvd merke selv). Noe du kan ha i bakhodet om du får en reaksjon av kremen du bestilte?
Gjest BabyBlue Skrevet 29. juli 2012 #16 Skrevet 29. juli 2012 Hvor ofte vasker du sminkekostene dine? Jeg har hørt at dette ofte kan være grunnen til urenheter, og ikke selve foundation man bruker. Det er anbefalt å vaske kostene ganske ofte da det samler seg utrolig mange bakterier på dem. Tommel opp. Jeg fikk en massiv bedring i huden etter at jeg desinfiserte kostene hver dag med en sånn spray dings fra sephora (den inneholder alkohol som dreper bakterier) pluss en ordentlig rens og vask en gang i uken med mac sin brush cleanser. Ingen tvil om at det er bra for huden, og i hvert fall ingen tvil om at det er få som husker på å gjøre det. Nå er jeg skikkelig ocd når det kommer til rens av hud, ingredienser og desinfisering av koster, men når man har hud som lett reagerer er den ekstra tiden og pengene man legger i det så verdt det.
Gjest norah Skrevet 29. juli 2012 #17 Skrevet 29. juli 2012 Glominerals har forøvrig også bismuth( skyter visst ned alle forslag her...hehe....).
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Sminkekostene vaskes minimum en gang i uka, ofte oftere også. Desinfisere, gjør jeg riktignok ikke. Nå skal jeg vel ikke si noe for tidlig, men det har foreløpig ikke dukket opp noen nye urenheter etter at jeg sluttet med toneren for et par-tre dager siden. Så får vi da se om det er den som kan være synderen. Synes bare det er litt merkelig siden jeg har brukt den så lenge. Jeg har ikke reagert på bismuth tidligere i og med at jeg har brukt i.d fdt i flere år. Mica kjenner jeg ikke til. Det er nok bare elimineringsmetoden som fungerer her:) Får håpe jeg tåler Declèor, da, men ingenting sjokkerer meg lenger når det gjelder hva man tåler og ikke tåler. Anonym poster: fcd7bb944ab588e7f161f0921856bff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå