Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg har også funnet meg en ny favorittside: Fertilityfriend. Der har de et forum hvor folk legger ut skyggestreker hele tiden (min favoritt, jakte på en strek i et bilde), positive tester, testeserier med tester fra typisk 8 dpo frem til IKM, tempeskjemaer over de som var gravid, etc. Altså, masse moro man kan fordype seg i og drømme om egne positive tester :Nikke:

 

Favoritthobbyen min også :hoho:

Takk for tips, da skal jeg inn der og lese! :tommelsmil: Blir med andre ord nok en produktiv dag :filer:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Favoritthobbyen min også :hoho:

Takk for tips, da skal jeg inn der og lese! :tommelsmil: Blir med andre ord nok en produktiv dag :filer:

 

Jeg ble i hvert fall totalthekta, men innså i stad at jeg må jo kjøpe rettigheter for å ha full tilgang til forumet. Lurer på hvor mye det koster (ja, jeg vurderer det om det er snakk om en billig penge :hoho:)

 

Jeg prøver å være produktiv, men tankene vandrer hele tiden.

 

Opplevde noe nytt i dag: stølhet i magen. Kan det komme av gressklipping i går mon tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare si jeg kjenner meg så igjen i den prøvepsykosen. Jeg gjorde ikke annet enn å lese om skyggestreker og symptomer den perioden :fnise:

Håper det klaffer denne perioden, heier på dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det er så spennende i DPO-land! Prøvepsykosen er jo litt morsom også, man kan kjenne at man lever! Jeg hadde også lotionutflod tror jeg ... Og støl mage veldig tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare si jeg kjenner meg så igjen i den prøvepsykosen. Jeg gjorde ikke annet enn å lese om skyggestreker og symptomer den perioden :fnise:

Håper det klaffer denne perioden, heier på dere alle!

 

Takk Dyregod  :klem:

 

Nå har jeg brukt lunsjpausen på å se på skyggestreker inne på Fertilityfriend, og fått en skikkelig testetrang :bond: Må...holde....meg....i....skinnet!!

 

Ååh, det er så spennende i DPO-land! Prøvepsykosen er jo litt morsom også, man kan kjenne at man lever! Jeg hadde også lotionutflod tror jeg ... Og støl mage veldig tidlig!

 

Haha, ja, det er i det minste litt spennende, hvis det dukker opp noen symptomer.

 

Stølheten har gått over så aner ikke hva den kom av :vetikke: Finner uansett ikke ut før om en ukes tid, siden jeg i ren galskap har bestemt meg for å begrave testetøsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i hvert fall totalthekta, men innså i stad at jeg må jo kjøpe rettigheter for å ha full tilgang til forumet. Lurer på hvor mye det koster (ja, jeg vurderer det om det er snakk om en billig penge :hoho:)

 

Jeg prøver å være produktiv, men tankene vandrer hele tiden.

 

Opplevde noe nytt i dag: stølhet i magen. Kan det komme av gressklipping i går mon tro? :klo:

 

Hvor er det du går inn? Får ikke til å logge inn en gang jeg :klo:

 

Tviler på at stølhet i magen kommer av gressklipping, med mindre du har planket på gressklipperen da? Hvis ikke kan du trygt notere stølhet i magen under symptomer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det du går inn? Får ikke til å logge inn en gang jeg :klo:

 

Tviler på at stølhet i magen kommer av gressklipping, med mindre du har planket på gressklipperen da? Hvis ikke kan du trygt notere stølhet i magen under symptomer! :jepp:

 

Opprettet bare en gratis bruker. Tror jeg gikk på "my chart" og startet der. Nå har jeg til og med kjøpt meg 90 dagers tilgang til forumet så jeg har ubegrenset underholdning i minst tre prøveperioder :ler:

 

Jeg dyttet den ganske bryskt opp baksiden av huset vårt som har en god stigning, så kan ha vært noen magemuskler i bruk jeg ellers aldri trener :hoho:

 

Spennende tider her da, når skal du slå seg løs med testing?

 

Det blir neste fredag, da ikm er enten lørdag eller søndag. Det er min mann som ikke orker berg-og-dalbanehumøret mitt i forhold til testing, men da har jeg så klart funnet meg en annen metode for å holde testepsykosen i sjakk:  temping :ler: Så berg-og-dalbanehumør blir det sikkert uansett :hoho:

 

Prøvde du mange perioder før spire nummer to satt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neste fredag, da ikm er enten lørdag eller søndag. Det er min mann som ikke orker berg-og-dalbanehumøret mitt i forhold til testing, men da har jeg så klart funnet meg en annen metode for å holde testepsykosen i sjakk: temping :ler: Så berg-og-dalbanehumør blir det sikkert uansett :hoho:

Prøvde du mange perioder før spire nummer to satt?

Hehe temping høres jo spennende ut da! Husker jeg tempa for og finne el med førstemann! Funka jo som bare det :) Du, spire nummer to var et uhell om jeg kan kalle det for det! Dattera mi var bare 6 mnd da jeg fant det ut, så var litt i sjokk! Tenker at det nok var ment to be,og nå gleder vi oss masse da!

Men for all del, vet jo hvordan barn blir til så kunne jo vært mer forsiktig da! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg dyttet den ganske bryskt opp baksiden av huset vårt som har en god stigning, så kan ha vært noen magemuskler i bruk jeg ellers aldri trener :hoho:

 

Teller ikke som mageøvelser i min bok altså. Jeg tipper magestølheten skyldes langt mer spennende ting enn gressklipping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe temping høres jo spennende ut da! Husker jeg tempa for og finne el med førstemann! Funka jo som bare det :) Du, spire nummer to var et uhell om jeg kan kalle det for det! Dattera mi var bare 6 mnd da jeg fant det ut, så var litt i sjokk! Tenker at det nok var ment to be,og nå gleder vi oss masse da!

Men for all del, vet jo hvordan barn blir til så kunne jo vært mer forsiktig da! Hehe

 

Åh, som jeg misunner deg uhellet akkurat nå. Er en pine å gå igjennom tiden mellom EL og IKM :haar:

 

Første gang gikk det så enkelt og greit, satt på andre forsøk og uproblematisk svangerskap. Denne gangen mistet jeg på andre forsøk og er nå på mitt tredje, men var ikke så flink til å legge inn aksjer i rett tid så forventer egentlig at det blir minst fire og for en såpass utålmodig sjel som meg er dette helt katastrofalt lenge :danser: (<-- De der mener jeg ser litt småpsykotiske ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ikke som mageøvelser i min bok altså. Jeg tipper magestølheten skyldes langt mer spennende ting enn gressklipping!

 

Det var en følelse jeg hadde i morges, men har den ikke lenger. Nå føler jeg nesten at jeg har innbilt meg det hele :vetikke:

 

Nå har hodepinen meldt seg, men for å være ærlig - det har jeg hatt av og på i det siste så det er vel helt andre årsaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange symptomer allerede! Men nå har du jo akkurat gått gjennom en PP med befruktning, så da er vel sjansen stor for at symptomene vil være ganske like? :) Er det noe som ligner?

Temping er forøvrig en nydelig måte å gå langt inn i psykosen på :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, som jeg misunner deg uhellet akkurat nå. Er en pine å gå igjennom tiden mellom EL og IKM :haar:

Første gang gikk det så enkelt og greit, satt på andre forsøk og uproblematisk svangerskap. Denne gangen mistet jeg på andre forsøk og er nå på mitt tredje, men var ikke så flink til å legge inn aksjer i rett tid så forventer egentlig at det blir minst fire og for en såpass utålmodig sjel som meg er dette helt katastrofalt lenge :danser: (<-- De der mener jeg ser litt småpsykotiske ut).

Ja sånn sett er det greit og slippe den spenningen. Første gang jeg ble gravid mista jeg i uke 8, da satt det på fjerde forsøk. Syns det var lenge nok! Etter sa'en satt det etter første mens! Så satser på at det samme gjelder deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn sett er det greit og slippe den spenningen. Første gang jeg ble gravid mista jeg i uke 8, da satt det på fjerde forsøk. Syns det var lenge nok! Etter sa'en satt det etter første mens! Så satser på at det samme gjelder deg!!

 

Ja, det føles eviglenge å prøve over flere måneder. Før vi startet prosjekt nummer to så trodde jeg faktisk den ville sitte enkelt og greit på første eller til nød andre forsøk. Så feil kan man ta :ler:

 

Håper på det samme selv, men klarer ikke helt å ha troa at jeg skal ha så flaks nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status så langt:

 

1 dpo: 36,54

2 dpo: 36,87

3 dpo: Veldig trøtt, mye lotionutflod og stor appetitt. 36.94

4 dpo: Våknet og måtte på do på natta, stølhetsfølelse i magen på morgenen, moderat hodepine 36,95

5 dpo: Våknet i natt også, nattesvette, vondt nedover mot halebeinet, 37,01

 

Forbehold om dagens temperatur: til dels urolig natt. Det kan forårsake at temperaturen stiger leste jeg på fertilityfriend, så jeg tar den med en klype salt. Jeg hadde uansett en periode nattesvette og var våken 2-3 ganger og slet med å sovne den første gangen jeg våknet. Kjente jeg måtte på do, men orket ikke stå opp.

 

Det er enda så tidlig dette, men en ting tar jeg ut av det hele: mitt progesteronnivå er bra og det var nok ikke derfor spiren slapp sist gang. Det er i hvert fall en trøst for meg, som har gått og bekymret meg over nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser jo veldig lovende ut :Nikke: Dagens temperatur trenger ikke betyr så mye den ene eller den andre veien, det er jo hvordan grafen ser ut gjennom flere dager som har noe å si. Temper du fortsatt under armen? Legger du på 0,5 grader, eller er det den du leser av du skriver ned? For hvis det er den, så har du jo ganske så høy temp allerede! :biggrin:  (under armen viser jo lavere enn faktisk BBT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo veldig lovende ut :Nikke: Dagens temperatur trenger ikke betyr så mye den ene eller den andre veien, det er jo hvordan grafen ser ut gjennom flere dager som har noe å si. Temper du fortsatt under armen? Legger du på 0,5 grader, eller er det den du leser av du skriver ned? For hvis det er den, så har du jo ganske så høy temp allerede! :biggrin:  (under armen viser jo lavere enn faktisk BBT)

 

Jeg temper....rektalt nå :rodmer: Startet med det 1 dpo. Har dobbeltsjekket med armhulene og da har tempen variert med 0,2-0,5 i forhold til rektalt. I dag var armhulen på 36.65, og det utgjør en forskjell på 0.36 grader :)

 

Dessverre ikke mer lotion. Har googlet og lest at det kommer av profesteronproduksjon, men med min høye temperatur så regner jeg uansett med at den biten er på stell (bank i bordet).

 

EDIT: Det skulle IKKE være forelskarødming, men denne: :rodme:

 

:hoho:

 

Jeg tror faktisk jeg dauer litt av den fantastiske malplasserte emiconen.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Nå satte jeg kaffen i vrangstrupen her! "Greit nok med oversharing av enkelte ting i prøverdagbøker, det hører jo med, men dette var da vel litt i overkant?" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...