Pyntestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter #841 Del Skrevet 24. august 2015 Så godt at du har fått det litt på avstand og tenker positivt! Skjønner godt at du ikke vil teste før du er over ikm uten mens. Håper det klaffer for deg igjen snart og at den da sitter. Det er sikkert lurt å ta en sjekk hos gynekolog hvis det kan hjelpe deg. Ha en fin uke Ja, har sendt en forespørsel nå, får se om de kan ta en sjekk av meg i løpet av denne uka eller neste. Så kan jeg legge den ballen død om alt viser seg å være tipp-topp. Jeg tror egentlig det og at dette bare var en uheldig celledeling. Ha en strålende uke du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. august 2015 #842 Del Skrevet 24. august 2015 Satser på at det er slik du sier, Pyntestøv! Over til noe annet; har du hatt ei fin helg? Strålende vær! Har du fått bada? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 24. august 2015 #843 Del Skrevet 24. august 2015 Godt å høre at du har det betre! Ein liten sjekk skadar aldri:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter #844 Del Skrevet 24. august 2015 Satser på at det er slik du sier, Pyntestøv! Over til noe annet; har du hatt ei fin helg? Strålende vær! Har du fått bada? Kost meg i finværet, men er 19 grader i vannet her jeg bor så det er for kaldt for en frossenpinne som meg, haha. Fikk du nytt finværet til det fulle? Godt å høre at du har det betre! Ein liten sjekk skadar aldri:) Ja, jeg regner jo egentlig med at alt er ok. Det gikk jo raskt og smertefritt med nummer en, men mest for å roe tankevirksomheten i eget hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 24. august 2015 #845 Del Skrevet 24. august 2015 Åh Pyntestøv! Så fint å ha deg tilbake. Dette med badevannet holder jeg med deg i! Her snakker vi sydentemp om jeg i det hele tatt skal bevege meg uti.... Så bade i Norge gjør jeg aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter #846 Del Skrevet 24. august 2015 Åh Pyntestøv! Så fint å ha deg tilbake. Dette med badevannet holder jeg med deg i! Her snakker vi sydentemp om jeg i det hele tatt skal bevege meg uti.... Så bade i Norge gjør jeg aldri Husker det var 23 grader i vannet noen somre tilbake i Oslo. Da klarte jeg å våge meg uti, men under dette ser jeg på som ren tortur Godt å være tilbake også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 24. august 2015 #847 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Ja, fy søren. Kjennes som tusen kniver gjennom hele kroppen Det har vært noen nydelige dager med solskinn og flott vær i helgen og uken som var. Nå er det erstattet med tunge regnskyer og - med fare for å banne i kirka - så synes jeg det faktisk er litt koselig med høst. Elsker lukten, fargene og unnskyldningen for å sitte inne med stearinlys, pledd, kakao og en god film på tv eller bare en bok i hånda Jeg synes høsten er svaret på å ha det "skikkelig koselig". Edit: skrifttypen klikka helt her... Endret 24. august 2015 av siela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter #848 Del Skrevet 24. august 2015 Ja, fy søren. Kjennes som tusen kniver gjennom hele kroppen Det har vært noen nydelige dager med solskinn og flott vær i helgen og uken som var. Nå er det erstattet med tunge regnskyer og - med fare for å banne i kirka - så synes jeg det faktisk er litt koselig med høst. Elsker lukten, fargene og unnskyldningen for å sitte inne med stearinlys, pledd, kakao og en god film på tv eller bare en bok i hånda Jeg synes høsten er svaret på å ha det "skikkelig koselig". Edit: skrifttypen klikka helt her... Det minte meg om dette blogginnlegget: http://afroginthefjord.com/2014/02/02/how-to-make-things-koselig/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 26. august 2015 #849 Del Skrevet 26. august 2015 Elsker forøvrig den bloggen! .... Men glemmer alltid å lese den. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. august 2015 #850 Del Skrevet 26. august 2015 19 grader i vannet er ikke akkurat mye å rope hurra for, nei. Ei uke til med det sommerværet fra forrige uke, og det kunne nærmet seg noe som er innafor å bade i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. august 2015 Forfatter #851 Del Skrevet 27. august 2015 Elsker forøvrig den bloggen! .... Men glemmer alltid å lese den. Takk Ja, jeg ler ofte over hvor godt vedkomne tar oss nordmenn på kornet 19 grader i vannet er ikke akkurat mye å rope hurra for, nei. Ei uke til med det sommerværet fra forrige uke, og det kunne nærmet seg noe som er innafor å bade i.. Ja, men her har regnet flyttet inn. Var totalt oversvømmelse da jeg dro på jobb i morges (kjørte for en gangs skyld). Det bare flommet ned og jeg følte meg ikke særlig høy i hatten i 110 på E6, til tross for en svær SUV. Sommeren forsvant like fort så den kom gitt. --------------------------------- Syklusdag nummer 9. Jeg er spent på om el kommer som om jeg aldri var gravid (tirsdag neste uke) eller om den har forskjøvet seg, og dermed ikke kommer fredag/lørdag. Temper og tester etter el denne perioden, men prøver likevel å tenke for mye på det (annet enn på morgenkvisten). Er lite på KG (om man sammenligner med mitt nivå forrige periode ), prøver å unngå Google og fokusere på hyggelige ting når jeg kommer hjem fra jobb, i stedet for å sitte på mobilen og lese historier om habituell abort eller sekundær infertilitet, med hamrende hjerte og voksende angst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 27. august 2015 #852 Del Skrevet 27. august 2015 --------------------------------- Syklusdag nummer 9. Jeg er spent på om el kommer som om jeg aldri var gravid (tirsdag neste uke) eller om den har forskjøvet seg, og dermed ikke kommer fredag/lørdag. Temper og tester etter el denne perioden, men prøver likevel å tenke for mye på det (annet enn på morgenkvisten). Er lite på KG (om man sammenligner med mitt nivå forrige periode ), prøver å unngå Google og fokusere på hyggelige ting når jeg kommer hjem fra jobb, i stedet for å sitte på mobilen og lese historier om habituell abort eller sekundær infertilitet, med hamrende hjerte og voksende angst. Det høres fornuftig ut. Man føler seg jo ofte som et offer for negative tanker, følelser, angst og depresjon (nå snakker jeg ikke om virkelig sykelig nivå altså), men det er jo ganske mye man kan gjøre seg. Jeg var på et foredrag med en psykolog som sa at når vi tenker negative tanker (eller positive for så vidt) om og om igjen, det vil si grubling, så lager vi "motorveier" i hjernen. Sporene vi tenker i blir så faste at vi havner i de om og om igjen. Jeg er ikke noe god på det selv, men noen ganger hender det i alle fall jeg klarer å tenke at jeg ikke er nødt til å gruble over og tenke på alt som er vondt og galt og som kan skje, for det vil ikke hjelpe noe fra eller til om jeg gjør det. Jeg blir ikke bedre i stand til å verne ungen(e) mine eller andre jeg er glad i fra verdens ondskap uansett hvor mye jeg grubler over det liksom ... Men herrejemini, det er ikke lett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. august 2015 Forfatter #853 Del Skrevet 27. august 2015 Det høres fornuftig ut. Man føler seg jo ofte som et offer for negative tanker, følelser, angst og depresjon (nå snakker jeg ikke om virkelig sykelig nivå altså), men det er jo ganske mye man kan gjøre seg. Jeg var på et foredrag med en psykolog som sa at når vi tenker negative tanker (eller positive for så vidt) om og om igjen, det vil si grubling, så lager vi "motorveier" i hjernen. Sporene vi tenker i blir så faste at vi havner i de om og om igjen. Jeg er ikke noe god på det selv, men noen ganger hender det i alle fall jeg klarer å tenke at jeg ikke er nødt til å gruble over og tenke på alt som er vondt og galt og som kan skje, for det vil ikke hjelpe noe fra eller til om jeg gjør det. Jeg blir ikke bedre i stand til å verne ungen(e) mine eller andre jeg er glad i fra verdens ondskap uansett hvor mye jeg grubler over det liksom ... Men herrejemini, det er ikke lett! Tusen takk for fornuftige ord Lager offisielt et nytt spor i hodet: Det skal gå bra-sporet. Og dens tvilling: det ordner seg snart-sporet. Så kan disse være ferdig asfaltert og oppe for allmenn tankevirksomhet ved neste graviditet. Jeg skriver neste, for jeg blir jo selvsagt gravid igjen og det ganske kjapt også Fra nå av gjelder kvalmende optimisme (pessimisme gir meg sær lite annet enn bekymringer og magesår). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. august 2015 #854 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg holdt på å bli gal av bekymring i forrige graviditet pga blødninger fra uke 4 - uke 10, og jeg kapitulerte til slutt og tvang meg selv til å tenke at det ikke kom til å gå noe mindre galt om jeg var positiv, og jeg kom ikke til å bli noe mindre lei meg hvis det gikk galt og jeg hadde vært pessimistisk på forhånd. Går det galt så går det galt, man får ikke gjort en dritt med det, og man blir ikke noe mindre lei seg om man prøvde å la være å glede seg på forhånd, for innerst inne lever jo håpet og gleden uansett. Men det er ikke lett, det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. august 2015 #855 Del Skrevet 27. august 2015 Og dette er jo veldig egoistisk av meg da, men nå kanskje vi blir gravide samtidig Vi har nemlig endelig flyttet inn i nye boligen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. august 2015 #856 Del Skrevet 27. august 2015 Ja, fy søren. Kjennes som tusen kniver gjennom hele kroppen Det har vært noen nydelige dager med solskinn og flott vær i helgen og uken som var. Nå er det erstattet med tunge regnskyer og - med fare for å banne i kirka - så synes jeg det faktisk er litt koselig med høst. Elsker lukten, fargene og unnskyldningen for å sitte inne med stearinlys, pledd, kakao og en god film på tv eller bare en bok i hånda Jeg synes høsten er svaret på å ha det "skikkelig koselig". Edit: skrifttypen klikka helt her... Helt enig med deg! Jeg har allerede gått rundt og sagt høyt at høsten bare kan komme og at jeg gleder meg!!! Har dog fått noen rare blikk... Ja, jeg ler ofte over hvor godt vedkomne tar oss nordmenn på kornet Ja, men her har regnet flyttet inn. Var totalt oversvømmelse da jeg dro på jobb i morges (kjørte for en gangs skyld). Det bare flommet ned og jeg følte meg ikke særlig høy i hatten i 110 på E6, til tross for en svær SUV. Sommeren forsvant like fort så den kom gitt. --------------------------------- Syklusdag nummer 9. Jeg er spent på om el kommer som om jeg aldri var gravid (tirsdag neste uke) eller om den har forskjøvet seg, og dermed ikke kommer fredag/lørdag. Temper og tester etter el denne perioden, men prøver likevel å tenke for mye på det (annet enn på morgenkvisten). Er lite på KG (om man sammenligner med mitt nivå forrige periode ), prøver å unngå Google og fokusere på hyggelige ting når jeg kommer hjem fra jobb, i stedet for å sitte på mobilen og lese historier om habituell abort eller sekundær infertilitet, med hamrende hjerte og voksende angst. Ikke gjør det. Du kan ikke gjøre noe fra eller til. Tusen takk for fornuftige ord Lager offisielt et nytt spor i hodet: Det skal gå bra-sporet. Og dens tvilling: det ordner seg snart-sporet. Så kan disse være ferdig asfaltert og oppe for allmenn tankevirksomhet ved neste graviditet. Jeg skriver neste, for jeg blir jo selvsagt gravid igjen og det ganske kjapt også Fra nå av gjelder kvalmende optimisme (pessimisme gir meg sær lite annet enn bekymringer og magesår). Jepp! Du blir selvfølgelig gravid igjen, og vi skal i samme termingruppe Så det så.. Jeg holdt på å bli gal av bekymring i forrige graviditet pga blødninger fra uke 4 - uke 10, og jeg kapitulerte til slutt og tvang meg selv til å tenke at det ikke kom til å gå noe mindre galt om jeg var positiv, og jeg kom ikke til å bli noe mindre lei meg hvis det gikk galt og jeg hadde vært pessimistisk på forhånd. Går det galt så går det galt, man får ikke gjort en dritt med det, og man blir ikke noe mindre lei seg om man prøvde å la være å glede seg på forhånd, for innerst inne lever jo håpet og gleden uansett. Men det er ikke lett, det er helt sikkert. Signerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. august 2015 Forfatter #857 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg holdt på å bli gal av bekymring i forrige graviditet pga blødninger fra uke 4 - uke 10, og jeg kapitulerte til slutt og tvang meg selv til å tenke at det ikke kom til å gå noe mindre galt om jeg var positiv, og jeg kom ikke til å bli noe mindre lei meg hvis det gikk galt og jeg hadde vært pessimistisk på forhånd. Går det galt så går det galt, man får ikke gjort en dritt med det, og man blir ikke noe mindre lei seg om man prøvde å la være å glede seg på forhånd, for innerst inne lever jo håpet og gleden uansett. Men det er ikke lett, det er helt sikkert. Og dette er jo veldig egoistisk av meg da, men nå kanskje vi blir gravide samtidig Vi har nemlig endelig flyttet inn i nye boligen Denne gangen er du i hvert fall rustet til å takle blødning og vet det er normalt for deg, det gjør det sikkert enklere. For ja, vi skal definitivt i samme termingruppe Vims Gratulerer forresten, er alt helt på plass? Send meg bilder på face da når dere har kommet litt i orden. Såååå spent!!! <-- Gladdans for rekkehus og snart baby. Hvor er du i syklusen forresten? Helt enig med deg! Jeg har allerede gått rundt og sagt høyt at høsten bare kan komme og at jeg gleder meg!!! Har dog fått noen rare blikk... Ikke gjør det. Du kan ikke gjøre noe fra eller til. Jepp! Du blir selvfølgelig gravid igjen, og vi skal i samme termingruppe Så det så.. Signerer!!! Jess!! Samme termingruppe høres ut som en utmerket plan!! Gleder meg allerede. Har du sluttet og blø nå og venter på el? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. august 2015 #858 Del Skrevet 27. august 2015 Denne gangen er du i hvert fall rustet til å takle blødning og vet det er normalt for deg, det gjør det sikkert enklere. For ja, vi skal definitivt i samme termingruppe Vims Gratulerer forresten, er alt helt på plass? Send meg bilder på face da når dere har kommet litt i orden. Såååå spent!!! <-- Gladdans for rekkehus og snart baby. Hvor er du i syklusen forresten? Jess!! Samme termingruppe høres ut som en utmerket plan!! Gleder meg allerede. Har du sluttet og blø nå og venter på el? Jeg kommer sikkert til å bekymre meg syk neste gang også, men den tid den sorg. I mellomtiden skal jeg innbille meg at neste gang, da skal jeg være rolig og avbalansert fra start! Alt på plass er vel å ta i litt. Ganske mye faktisk Det er fullstendig kaos, kjelleren er full av esker, og jeg har rotet bort esken med sko. Så her blir det sannsynligvis skandaler til uti oktober Men det er helt fantastisk deilig å ha flyttet inn, føles som om vi har kommet hjem etter flere måneder på reise. Hadde el på lørdag som var, og venter mensen om en uke ca. Ble ikke noe prøving denne syklusen da, men neste, da SKAL det prøves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 28. august 2015 #859 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg vil også i samme terminklubb! Nå virker det som om det ikke blir noe av den jobbturen jeg utsatte prøvingen for, så fra og med nå er vi prøver på ordentlig! Er på syklusdag 9, El er 9. september om syklusen er like lang som forrige gang, noe den helt sikkert ikke er siden forrige var fem dager kortere enn den før der. Tror jeg må kjøpe el-tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. august 2015 Forfatter #860 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Jeg kommer sikkert til å bekymre meg syk neste gang også, men den tid den sorg. I mellomtiden skal jeg innbille meg at neste gang, da skal jeg være rolig og avbalansert fra start! Alt på plass er vel å ta i litt. Ganske mye faktisk Det er fullstendig kaos, kjelleren er full av esker, og jeg har rotet bort esken med sko. Så her blir det sannsynligvis skandaler til uti oktober Men det er helt fantastisk deilig å ha flyttet inn, føles som om vi har kommet hjem etter flere måneder på reise. Hadde el på lørdag som var, og venter mensen om en uke ca. Ble ikke noe prøving denne syklusen da, men neste, da SKAL det prøves! Akkurat som jeg har bestemt meg for å holde meg avbalansert og distansert etter el og ikke teste før IKM. Jeg klarer sikkert å la være og teste (ok, jeg må- har gitt alle testene til min mann), men rolig og uten snev av psykose? Neppe Jeg har enda ikke funnet igjen alt og vi leter stadig vekk i pappesker etter ting som tilsynelatende har forsvunnet i pappeskenes svar på det sorte hull . Har ikke orket å komme 100% i orden siden vi enda har oppussing som gjenstår, men ser ut som kjelleretasjen er ferdig til jul da. Foreslår da en "snart gravid fest" hvor det fråtses i alt som er uaktuelt så fort man får to streker: vin, mykoster, spekeskinke, blodig biff og uvaska grønnsaker, i tillegg til en shitload med kaffe. Jeg skal i hvert fall bidra med mitt denne helga siden jeg fort gjort har el i løpet av neste uka og da går inn de avholdnes rekker. Jeg vil også i samme terminklubb! Nå virker det som om det ikke blir noe av den jobbturen jeg utsatte prøvingen for, så fra og med nå er vi prøver på ordentlig! Er på syklusdag 9, El er 9. september om syklusen er like lang som forrige gang, noe den helt sikkert ikke er siden forrige var fem dager kortere enn den før der. Tror jeg må kjøpe el-tester Her ble det postet for tidlig. Ja, la oss komme i samme terminklubb (altså, kan man få synkronmens så kan man vel bli synkrongravid?), det er en særdeles god plan! Er på syklusdag 10, så her ligger vi jo helt likt. Hvor lang syklus hadde du igjen? Endret 28. august 2015 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå