Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

14 dop! Testen var positiv innenfor tidsgrensen, men Det var såvidt! (Alfså jeg skjønner fortsatt ikke at jeg ikke testet mer, jeg var jo en testetøs... =P men...

Har du tatt en digital? (Hae nok lest det her inne, men sovet kun 1 time i natt, så hodet er ikke heeeelt med i dag =P )

Tok en digital to dager før ikm som var negativ, men har hatt positive tester etter det så den tok jeg bare for tidlig.

---------------------------------------

Da tok jeg ny test i dag og den blir jo ikke sterkere. Så utrolig frustrerende. Den er så og si lik den jeg tok på søndag og svakere enn den jeg tok på lørdag. Helt håpløst dette. Er glad jeg har satt i gang hcg-målingen så jeg slipper og gå rundt i uvisshet. Men, mest sannsynlig så går dette ikke veien. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HCG-prøve fra Fürst tikket inn i dag på toget. Den er på 16. Altså, alt for lavt. Jeg visste det var noe galt for testen var jo sterkere i helgen, men greit å få det bekreftet og forberede seg. Når kan jeg forvente å blø? I løpet av noen dager? Og hvis jeg ikke gjør det så må jeg vil til legen for å få en utdrivingspille?

 

 

Fun fact, dette var min test i morgen på 16 eller mindre hcg i blodet:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tar en liten KG-pause. Er litt sårt med alle som er gravide og får det til, mens jeg føler meg helt totalt mislykket. Er blitt en del av en kjipe delen av statistikken og har ingen nære venninner som har opplevd dette. Hos alle dem har spiren sittet på 1-4 forsøk, og ingen har noen gang mistet. Så har ingen å prate med, som virkelig forstår hvor tungt det er. Selv om jeg nå mister særdeles tidlig.

 

Det eneste jeg virkelig håper på nå er at mensen kommer i løpet av de neste dagene så vi kan starte på nytt prøveforsøk veldig fort.

 

Jeg stikker nok hodet innom fra tid til annen, men jeg skal prøve å ikke gå så dypt inn i prøvepsykosen som jeg har gjort. Er kanskje derfor jeg tar dette ekstra tungt. Derfor har jeg laget meg noen enkle kjøreregler til neste gang:

 

1. Teste tidligst 1 dag før forventet IKM.

2. Ta hcg-prøve hos lege tidlig så fort jeg får positiv test, så jeg slipper og gå slik som dette over flere dager.

 

 

Håper alle får en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tar en liten KG-pause. Er litt sårt med alle som er gravide og får det til, mens jeg føler meg helt totalt mislykket. Er blitt en del av en kjipe delen av statistikken og har ingen nære venninner som har opplevd dette. Hos alle dem har spiren sittet på 1-4 forsøk, og ingen har noen gang mistet. Så har ingen å prate med, som virkelig forstår hvor tungt det er. Selv om jeg nå mister særdeles tidlig.

Det eneste jeg virkelig håper på nå er at mensen kommer i løpet av de neste dagene så vi kan starte på nytt prøveforsøk veldig fort.

Jeg stikker nok hodet innom fra tid til annen, men jeg skal prøve å ikke gå så dypt inn i prøvepsykosen som jeg har gjort. Er kanskje derfor jeg tar dette ekstra tungt. Derfor har jeg laget meg noen enkle kjøreregler til neste gang:

1. Teste tidligst 1 dag før forventet IKM.

2. Ta hcg-prøve hos lege tidlig så fort jeg får positiv test, så jeg slipper og gå slik som dette over flere dager.

Håper alle får en flott uke :)

Kjære deg. Skjønner så godt hvordan du har det. Har selv hatt en sa tidligere. Hvis du trenger noen å prate med så send en pm! Jeg vet hvor sårt og leit det er, og det er ikke noe ålreit å stå i det alene . Hvor langt var/er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så leit :(

Husker jeg hadde blødninger veldig tidlig i svangerskapet sist gang, og ble veldig preget av det selv om jeg kun var i uke 4. Gi deg selv lov til å synes dette er vondt og vanskelig, for det er det selv om man er kort på vei.

En stor klem sendes din vei :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off. Det var leit å høre. Skjønar godt du vil ha ei pause frå prøvepsykosa, og det er nok lettare utan kg... Kjem til å sakne deg:) lukke til med neste pp når den kjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre Pyntestøv.  :hug:  :hug: Jeg skjønner godt at du trenger en liten pause, ta vare på deg selv. Men jeg håper å se deg her igjen om ikke altfor lenge, jeg kommer til å savne deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre kjære deg <3 hvis du føler for å prate vet du hvor du finner meg <3 <3 ta en kg pause, det gjør vondt å se den andre siden ja =\ sender deg en god klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette var lei lesning. Jeg skjønner at du har behov for en pause. Ta all den tiden du trenger. Selv om det er tidlig er det fortsatt trist og man har lov til å være lei seg! Jeg fant trøst i å lese her inne, om hvor mange andre som også hadde opplevd det. Det gjorde at jeg følte meg litt mindre mislykka om du skjønner? Men vi har alle behov for forskjellige ting når ting er leit og kjipt. Håper det går greit med deg, til tross for omstendighetene :hug:

Tenker på deg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle sammen :klem:

 

Det gikk som kjent ikke dette og blødningen startet i går. Er hjemme fra jobb i dag, men skal tilbake i morgen. Føler meg mest tom, og er redd for at dette skal bli en trend og ikke en engangshendelse. Vil gjerne bli gravid fort igjen, samtidig som jeg ikke vil likevel i tilfelle jeg mister. Veldig konfliktfylte følelser. Jeg antar de glir over med litt mer avstand til hele hendelsen.

 

Jeg er glad kroppen min ordner opp raskt og enkelt på egenhånd, på en måte forteller det meg at den fungerer som den skal.

 

Jeg kommer tilbake. Det gjør jeg. Når jeg har kommet meg litt mer til hektene følelsesmessig. Det er fortsatt litt sårt å se alle som får det til og at jeg må starte fra begynnelsen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Er det ikke slik at kroppen er ekstra fruktbar rett etter at man har vært gravid? Jeg håper iallfall det for dere :hjerte:

Jeg forstår ikke hva du går igjennom, men håper for deg at du får mye annet å tenke på fremover :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få det hele på avstand nå og tenke mer positivt. Det skjedde heldigvis tidlig, og kroppen har ordnet opp enkelt og greit selv. All hcg er nå ute av kroppen, dobbeltsjekket med en sensitiv test i helga så da er det bare å vente på el.

 

Jeg kommer altså til å elteste, så jeg vet når jeg eventuelt har IKM, men jeg kommer ikke til å teste om jeg er gravid med mindre jeg går over tiden. Dette fordi å unngå at jeg skal gå for dypt inn i prøvepsykosen og rett og slett skåne meg selv.

 

Jeg har blitt gravid to ganger av fire forsøk, så håper statistikken holder seg og jeg blir gravid innen 2 måneder. Håper jeg. Går litt frem og tilbake på om jeg skal dra til privat gynekolog og få sjekket meg opp, eller vente litt til og se an. Det er jo dumt om jeg plutselig mangler noe på hormonsiden (progesteron?), som gjør at spiren glipper. Da blir jeg temmelig oppgitt over å ikke ha sjekket opp før.

 

(Googler litt rundt nå etter gode gynekologer i Oslo, noen tips?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har fått det litt på avstand og tenker positivt! Skjønner godt at du ikke vil teste før du er over ikm uten mens. Håper det klaffer for deg igjen snart og at den da sitter.

Det er sikkert lurt å ta en sjekk hos gynekolog hvis det kan hjelpe deg.

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...