Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fant denne på et forum, hentet fra Pernille:

12. Hvis streken er enda svakere på en ny test, betyr det noe? Burde den bli sterkere?

Ikke nødvendigvis. Generelt sett vil positive teststreker bli sterkere når det er en større mengde hCG tilstede, men ikke alltid. Noen tester inneholder mer eller mindre farge, noe som kun betyr at det er mindre eller mer farge som kan feste seg til reagensmiddelet. Noen tester er mer eller mindre sensitive - til og med to tester i samme eske kan ha stort sprik i sensitivitetsnivåene. Urinen kan også ha mer eller mindre hCG alt avhengig av om man har spist og drukket, og hvor lenge det er siden siste dobesøk. Det er ellers viktig å huske at en graviditetstest ikke forteller HVOR gravid man er, den bare forteller om man er gravid eller ikke. Har testen en strek i resultatvinduet, så er man gravid. 

Noen kvinner som har tidlige aborter opplever dog at strekene er svakere eller forsvinner fullstendig, men dette er ingen garanti for at man vil miste eller at noe annet er galt. Er man i tvil bør man kontakte lege og få målt kvantitativt hCG i blod.

Noe betryggende, selv om negative meg ikke er helt overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville ventet noen dager før jeg testet igjen. Dersom egget har festet seg senere enn sist gang så er du jo i praksis "kortere" antall dpo nå sammenlignet med 12 dpo sist. Dessuten så synes testene dine var sterke til å være så kort på vei, husker iallefall det tok litt tid før mine tester begynte å bli så tydelige som dine er når jeg var gravid med tassen vår.

Skulle gjerne sagt chill out og ta deg et glass vin, men du får nøye deg med et par dagers pinebenk og et glass juice :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ventet noen dager før jeg testet igjen. Dersom egget har festet seg senere enn sist gang så er du jo i praksis "kortere" antall dpo nå sammenlignet med 12 dpo sist. Dessuten så synes testene dine var sterke til å være så kort på vei, husker iallefall det tok litt tid før mine tester begynte å bli så tydelige som dine er når jeg var gravid med tassen vår.

Skulle gjerne sagt chill out og ta deg et glass vin, men du får nøye deg med et par dagers pinebenk og et glass juice :fnise:

Haha, chiller litt nå med dagens eneste kaffekopp. Denne graviditet går på nervene løs for å si det mildt.

Etter å ha lest til rundt og snakket med venninner så har flere opplevd dette uten at det betyr noe. Dermed tar jeg den turen til lege for hcg-måling så jeg slipper å tyde flere tester og ha det slik jeg har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine streker er sterkere en de jeg hadde! Fikk bare svake streker på bt (og her ligger M og sover :) og cb digital slo ut noen dager senere :D dette går riktig veien! Det er jeg sikker på. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk helt likt resultat på CB i dag, ingen forskjell i streken. Det var nedslående.

Vet HCG fordobler seg hver 48 time (og ikke hvert døgn, som jeg trodde tidligere), men lell, den skal vel øke likevel fra dag til dag? Dette endte bare med å bli veldig skummelt. Vurderer å bestille legetime i morgen for hcg-prøve.

Jeg har hatt en liten følelse at det ikke er liv laga siden jeg fikk så sent positiv test, men i natt opplevde jeg noe jeg husker fra forrige gravididet: vondt å snu seg. Strekker i sidene/stikker til.

Hei:) kom over dagboken din, tenkte jeg kunne komme med noen beroligende ord. Mine gravi-tester var myyyye svakere enn dine, og de ble ikke sterkere før etter 4 dager. Svaaaaakt positivt mandag-torsdag, selv på morgenurin(ikm var søndag og da var den negativ!!) Testen tirsdag var til og med svakere enn den jeg tok på mandag.

Jeg var kjempestressa. Sitter her nå gravid i uke 8. Fire uker til jeg kan slappe litt mer av.

Håper det går veien for deg :)

Endret av yeeeeep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine streker er sterkere en de jeg hadde! Fikk bare svake streker på bt (og her ligger M og sover :) og cb digital slo ut noen dager senere :D dette går riktig veien! Det er jeg sikker på. =D

 

Hvor lenge var dine tester svake? :)

 

 

Hei:) kom over dagboken din, tenkte jeg kunne komme med noen beroligende ord. Mine gravi-tester var myyyye svakere enn dine, og de ble ikke sterkere før etter 4 dager. Svaaaaakt positivt mandag-torsdag, selv på morgenurin(ikm var søndag og da var den negativ!!) Testen tirsdag var til og med svakere enn den jeg tok på mandag.

Jeg var kjempestressa. Sitter her nå gravid i uke 8. Fire uker til jeg kan slappe litt mer av.

Håper det går veien for deg :)

 

Når testen hadde tørket var den faktisk svakere, så i hele går har jeg gått rundt med en vond klump i magen. Dine ord er veldig trøstende :) Når ble testen endelig sterk?

 

Skal ta en hcg-test i dag hos legen og en igjen på torsdag antar jeg. Så jeg slipper å tolke tester og være så stressa og redd som jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27. april sier terminkalkulatoren, så jeg rekker akkurat å snike meg inn bakerst i rekka. Om denne klamrer seg fast, vel og merke :) (De kryssende froskelårene gjorde sitt gitt, du kan gjerne krysse dem litt mer :fnise: ).

 

 

Ble noe galt. Prøver igjen. Er på mobil.

Dagens fangst:

Dine streker er sterkere enn mine var på samme tidspunkt, og som jeg har fortalt tidligere - mine varierte ganske mye i styrke altså. Det er absolutt ikke sånn at jeg nå kan legge alle sammen i stigende rekkefølge og vite at jeg har lagt de sikkert (jada, jeg har tatt vare på alle sammen), men til syvende og sist har de jo blitt sterke. Men det var først en uke etter IKM at teststreken var like sterk som kontrollstreken, jeg syntes dine var fine jeg!

 

Uansett så skjønner jeg jo bekymringene absolutt, særlig når det ikke er likt som sist. Håper alt går fint med hcg-testing hos legen! Og jeg skal krysse alt av froskelår for at dette går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine streker er sterkere enn mine var på samme tidspunkt, og som jeg har fortalt tidligere - mine varierte ganske mye i styrke altså. Det er absolutt ikke sånn at jeg nå kan legge alle sammen i stigende rekkefølge og vite at jeg har lagt de sikkert (jada, jeg har tatt vare på alle sammen), men til syvende og sist har de jo blitt sterke. Men det var først en uke etter IKM at teststreken var like sterk som kontrollstreken, jeg syntes dine var fine jeg!

 

Uansett så skjønner jeg jo bekymringene absolutt, særlig når det ikke er likt som sist. Håper alt går fint med hcg-testing hos legen! Og jeg skal krysse alt av froskelår for at dette går fint!

 

Går rundt med en sånn ubestemmelig følelse, men syns symptomene minsker og jeg føler meg langt fra så gravid som jeg gjorde sist gang på dette tidspunktet. Det lukter råtten muffins i mosen (eller noe sånt).

 

Snek til meg en boost apotek sin test i dag etter å ha holdt meg 4.5 time. Det kom en strek, men ikke akkurat skarp. Etter litt googling så ser jeg at noen påstår den slår ut på 50 mlu, andre på 25. Er det 50 så er den ikke så halvgæern. Er det 25 er det noe verre. Da er nok spiren tapt.

 

Dommedag i morgen når jeg tar ny CB-test (med kryss). Er den ikke blitt sterkere siden lørdag (som da er tre dager siden) så er nok en ny hcg-måling uansett forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dine tester svake? :)

Når testen hadde tørket var den faktisk svakere, så i hele går har jeg gått rundt med en vond klump i magen. Dine ord er veldig trøstende :) Når ble testen endelig sterk?

Skal ta en hcg-test i dag hos legen og en igjen på torsdag antar jeg. Så jeg slipper å tolke tester og være så stressa og redd som jeg er nå.

Altså testene mine var utrolig svake, såvidt man kunne skimte en strek. Et tydelig kryss lyste mot meg fredag, og da hadde jeg hatt utrolig svake tester siden mandag, altså fire dager uten at testene ble sterkere.

Dra til legen hvis det gjør deg tryggere! Ingen vits å være bekymret unødvendig. Og husk at det ikke er over før den røde dama synger!!

Kan jo vise deg hvordan testen min så ut i 4 dager

Håper har fått vært hos legen i dag og at du får gode nyheter :)

post-59789-301528_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså testene mine var utrolig svake, såvidt man kunne skimte en strek. Et tydelig kryss lyste mot meg fredag, og da hadde jeg hatt utrolig svake tester siden mandag, altså fire dager uten at testene ble sterkere.

Dra til legen hvis det gjør deg tryggere! Ingen vits å være bekymret unødvendig. Og husk at det ikke er over før den røde dama synger!!

Kan jo vise deg hvordan testen min så ut i 4 dager

Håper har fått vært hos legen i dag og at du får gode nyheter :)

 

Oi, testene dine gir håp. Hvor mange dpo er du på den testen?

 

Har vært hos legen, men det er kun en blodprøve tatt med to dagers mellomrom som kan gi noe svar. HCG skal nemlig fordoble seg innen 48 timer, så tar en ny på onsdag. Da får jeg svar enten torsdag eller fredag.

 

Hvordan var det med symptomer på den tiden med svake tester? Syns mine kommer og går, men hadde definitivt mer i går enn i dag :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, testene dine gir håp. Hvor mange dpo er du på den testen?

Har vært hos legen, men det er kun en blodprøve tatt med to dagers mellomrom som kan gi noe svar. HCG skal nemlig fordoble seg innen 48 timer, så tar en ny på onsdag. Da får jeg svar enten torsdag eller fredag.

Hvordan var det med symptomer på den tiden med svake tester? Syns mine kommer og går, men hadde definitivt mer i går enn i dag :frown:

Den er tatt 15 dpo. Hadde (og har enda) lite symptomer, og det hjelper ikke akkurat på bekymringene. Puppene var ømme en dag, og mindre ømme neste dag. Var helt sikker på at det var en kjemisk når jeg hadde lite sympt og svake tester. Var litt trøtt og hadde murringer. Testa ikke sterkere før 5 dager etter ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er tatt 15 dpo. Hadde (og har enda) lite symptomer, og det hjelper ikke akkurat på bekymringene. Puppene var ømme en dag, og mindre ømme neste dag. Var helt sikker på at det var en kjemisk når jeg hadde lite sympt og svake tester. Var litt trøtt og hadde murringer. Testa ikke sterkere før 5 dager etter ikm.

 

Har sterkere strek, men det som er problemet er at alle strekninger og ømhetsfølelse i lysken er så og si borte i dag (masse i helga). Håper det kommer tilbake. Har ikke hatt noen murringer overhode denne gangen (det hadde jeg masse av sist), så det føler jeg bekymrer meg. Kan av og til kjenne en sterk magesmerte, som om jeg har luft, uten å ha det, men lite symptomer handler vel også om lite hcg i kroppen.

 

Kjenner jeg har null tro, vil bare vite nå og forholde meg til det.

 

Har du vært på tidlig UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dine tester svake? :)

 

 

 

Når testen hadde tørket var den faktisk svakere, så i hele går har jeg gått rundt med en vond klump i magen. Dine ord er veldig trøstende :) Når ble testen endelig sterk?

 

Skal ta en hcg-test i dag hos legen og en igjen på torsdag antar jeg. Så jeg slipper å tolke tester og være så stressa og redd som jeg er nå.

 

Mine tester ble ikke sterkere. Tok ikke flere tester. Tok en BT ( svar strek, også en cb digital noen dager etter)  :hug:  :hug:  Ikke mist trua nå kjære deg  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine tester ble ikke sterkere. Tok ikke flere tester. Tok en BT ( svar strek, også en cb digital noen dager etter)  :hug:  :hug:  Ikke mist trua nå kjære deg  :hug:

Lurt av deg. Retrospektiv skulle jeg ha gjort det samme, men nå er tvilen sådd. Når tok du siste svake test?

Setter uansett pris på støtte og oppmuntring. Er ikke verdens undergang om det ikke går heller (da går det neste gang), men det er rart hvor mye følelser man invisterer så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterkere strek, men det som er problemet er at alle strekninger og ømhetsfølelse i lysken er så og si borte i dag (masse i helga). Håper det kommer tilbake. Har ikke hatt noen murringer overhode denne gangen (det hadde jeg masse av sist), så det føler jeg bekymrer meg. Kan av og til kjenne en sterk magesmerte, som om jeg har luft, uten å ha det, men lite symptomer handler vel også om lite hcg i kroppen.

Kjenner jeg har null tro, vil bare vite nå og forholde meg til det.

Har du vært på tidlig UL? :)

Lite symptomer betyr ikke nødvendigvis lav hcg. Sist jeg var gravid var jeg veldig kvalm og trøtt. Nå er jeg i så fin form og har lite symptomer at jeg blir bekymret for det og :P men jeg er gravid, tok en cb med ukesindikator også, som viste 3+ for en uke siden. Jeg skal på tidlig ultralyd til onsdag faktisk, mest for å roe meg selv litt...

Har du barn/vært gravid før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer betyr ikke nødvendigvis lav hcg. Sist jeg var gravid var jeg veldig kvalm og trøtt. Nå er jeg i så fin form og har lite symptomer at jeg blir bekymret for det og :P men jeg er gravid, tok en cb med ukesindikator også, som viste 3+ for en uke siden. Jeg skal på tidlig ultralyd til onsdag faktisk, mest for å roe meg selv litt...

Har du barn/vært gravid før?

Spennende med ul. Masse lykke til:)

Jeg har en to-åring, så prøver å gi han søsken. Dette er prøveperiode nummer to, håper ikke det blir flere, men jeg har det litt på følelsen.

Hva med deg? Du har en fra før av forstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende med ul. Masse lykke til:)

Jeg har en to-åring, så prøver å gi han søsken. Dette er prøveperiode nummer to, håper ikke det blir flere, men jeg har det litt på følelsen.

Hva med deg? Du har en fra før av forstår jeg?

Takk skal du ha :)

Ja jeg har en toåring selv!

Det "negative" med å ha vært gravid før er jo at man sammenligner så veldig, hvertfall gjør jeg det.. Men må prøve å huske at ingen svangerskap er like!

Jeg håper alt er i orden for deg, og at hcg'en har steget massssse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha :)

Ja jeg har en toåring selv!

Det "negative" med å ha vært gravid før er jo at man sammenligner så veldig, hvertfall gjør jeg det.. Men må prøve å huske at ingen svangerskap er like!

Jeg håper alt er i orden for deg, og at hcg'en har steget massssse!! :)

 

Ja, jeg sammenligner alt og det er nok derfor jeg ikke er så posititv. Føler meg ikke i nærheten av så gravid som jeg gjorde sist på denne tiden. Men, om det så skulle vise se gå være tilfredstillende hcg-stigning, så skal jeg slå meg helt til ro. Ikke mer testing :ler:

 

Har du vore hos legen, Pyntestøv?

 

Nja, var innom legekontoret og tok en blodprøve som ble sendt til Fürst. Skulle få svar i morgen, men den sier jo ikke så mye. Er stigningen som er av betydning så må ta ny blodprøve på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt av deg. Retrospektiv skulle jeg ha gjort det samme, men nå er tvilen sådd. Når tok du siste svake test?

Setter uansett pris på støtte og oppmuntring. Er ikke verdens undergang om det ikke går heller (da går det neste gang), men det er rart hvor mye følelser man invisterer så tidlig.

14 dop! Testen var positiv innenfor tidsgrensen, men Det var såvidt! (Alfså jeg skjønner fortsatt ikke at jeg ikke testet mer, jeg var jo en testetøs... =P men...

Har du tatt en digital? (Hae nok lest det her inne, men sovet kun 1 time i natt, så hodet er ikke heeeelt med i dag =P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...