Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #701 Del Skrevet 12. august 2015 Kan ikke huske å ha hatt det nei. Men sånn rent objektivt høres det jo ut som et typisk preggistegn da Men du, du skrev at du tok den testen kl 4 om natten. Ikke si at du står opp SÅ tidlig pga pendlingen? Nei, det får være måte på med galskap. Står opp leeenge etter, kl. 05:30 Hender jeg også tar et tog som går senere og får sove helt til 06:30. Luksus I mitt forrige svangerskap hadde eg ikkje spesielt ømme puppar byrjinga, men brystvortene strutta konstant og de kribla i dei. Ville vel ikkje kalle det ei sviande kjensle da, men "rare" brystvorte ville eg kalle eit teikn:P Eg trur melka er tilbake i mine, eller så var ho ikkje borte i utgangspunktet. Trudde ho endeleg var vekk for en mnd eller to sia. Kan det vere eit teikn? Slutta forøvrig å amme i november i fjor, så syns puppane godt kunne slutte å produsere! Vel fram til nestemann kjem da Hadde såre brystvorter som klødde sist, så syns denne brennede følelsen er merkelig. Ikke for å skuffe deg, men jeg kan klemme ut melk av mine og sluttet med amming for 1 år siden. Men, da må jeg klemme. Renner det fra dine? Oj, tre planleggingsdager er litt i overkant ja. Helt enig med deg, de burde ha de før ungene begynner i barnehagen så det ikke blir kluss med innkjøringen. Her skal de bare ha én, på fredag, og når de skal ha de andre kan foreldrene gå sammen og å holde barnehagen åpen. Så slipper alle å måtte ta fri hver gang, synes det er ganske smart. (stengt fire uker på sommeren, hele jula og hele påsken, så skulle bare mangle egentlig....) De har totalt fem planleggingsdager i løpet av et år, hadde vært perfekt om de hadde gått for en løsning du beskriver. Aldri hørt om, men utrolig smart. Aner ikke om de har fri slik du beskriver rundt høytider, men her har jeg en mann som er lærer så han tar støyten og må ikke ta ut fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. august 2015 #702 Del Skrevet 12. august 2015 Oi, såpass med planleggingsdager! Her er de spredd utover, med den første på fredag. Og Minsten begynner i dag Jaja, godt jeg er student? Håper ikke det klusser til tilvenning for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 12. august 2015 #703 Del Skrevet 12. august 2015 Som regel ikkje, og ikkje vore noko i det siste, men i badekaret forleden pipla det ut en dråpe mjølk. Eg bråslutta med amminga (lisje var veldig glad i puppen) og søkte i den samanheng på kor lang tid det tok for produksjonen å gi seg, og las då om ei som framleis hadde mjølk i sine, og "babyen" var no vorte 14... Så mykje for å vere redd for å miste mjølka om ungen hoppa over eitt puppemåltid! Og til dere som planlegg og venter dykkar første baby, prøv å trapp ned amminga gradvis ned når den tid kjem! Det er j***a vondt å berre kutte tvært av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. august 2015 #704 Del Skrevet 12. august 2015 Altså tas det ikke hensyn til de små?! Skjønner hvorfor mange foreldre ergrer seg over de ansattes "planlegging" i barnehage og barneskole. Kan du ha hjemmekontor da, eller hvordan blir det? Har man krav på å få fri med betaling på planleggingsdager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #705 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Oi, såpass med planleggingsdager! Her er de spredd utover, med den første på fredag. Og Minsten begynner i dag Jaja, godt jeg er student? Håper ikke det klusser til tilvenning for mye! Svigermor skal hente han i 14-tiden hele neste uke for en smooth start. Veldig greit med besteforeldre i nærheten Som regel ikkje, og ikkje vore noko i det siste, men i badekaret forleden pipla det ut en dråpe mjølk. Eg bråslutta med amminga (lisje var veldig glad i puppen) og søkte i den samanheng på kor lang tid det tok for produksjonen å gi seg, og las då om ei som framleis hadde mjølk i sine, og "babyen" var no vorte 14... Så mykje for å vere redd for å miste mjølka om ungen hoppa over eitt puppemåltid! Og til dere som planlegg og venter dykkar første baby, prøv å trapp ned amminga gradvis ned når den tid kjem! Det er j***a vondt å berre kutte tvært av. Høres lovende ut. Første test i morgen forstår jeg Åhhh, nå fikk jeg alvorlig lyst på popcorn Her trappet jeg gradvis ned og kjente overraskende lite når jeg stoppet helt. Var veldig vemodig, så ser faktisk frem til å amme igjen jeg. Altså tas det ikke hensyn til de små?! Skjønner hvorfor mange foreldre ergrer seg over de ansattes "planlegging" i barnehage og barneskole. Kan du ha hjemmekontor da, eller hvordan blir det? Har man krav på å få fri med betaling på planleggingsdager? Jeg har tatt ut fri, men må sette det som sykt barn (så mister to sykedager for barnet). Det varierer fra sted til sted hvordan dette gjøres, men man har ikke krav på å få det betalt slik jeg har forstått. I det offentlige er det likevel ofte egne fridager satt opp til dette formålet som man kan ta av, som regel 1-5 dager. Edit: La til denne setningen da tankene hoppet og plutselig tenkte jeg på tilvenning og ikke planleggingsdager, haha: Vi har av den grunn lagt tilvenning til min manns ferie, fordi han er lærer (og hadde første arbeidsdag i dag faktisk). Kjipt for han som får all griningen, kjekt for meg som slipper, hehe. Endret 12. august 2015 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 12. august 2015 #706 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg hadde også en type svie/sårhet/brennende kribling innenfor brystvortene! Det var ett av de første tegnene tror jeg ... Bare nevner det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. august 2015 #707 Del Skrevet 12. august 2015 Wohoo! Høres jo fryktelig lovende ut dette som Lille Frosken også sier! Satser på 2 blå på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #708 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg hadde også en type svie/sårhet/brennende kribling innenfor brystvortene! Det var ett av de første tegnene tror jeg ... Bare nevner det! Wohoo! Høres jo fryktelig lovende ut dette som Lille Frosken også sier! Satser på 2 blå på fredag Har ikke hatt det siden i morges, så da blir jeg negativ igjen. (Som om jeg har vært helt happy go lucky med denne prøveperioden ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 12. august 2015 #709 Del Skrevet 12. august 2015 Utrolig klønete å legge planleggingsdagene slik de har gjort. Da jeg jobbet i barnehage hadde vi vel planleggingsdagene mens barnehagen fortsatt var sommerstengt. Når det er sagt er det viktig for den pedagogiske kvaliteten og tilbudet barna får at de ansatte planlegger. Men det går an å legge dagene på litt mer hendige dager enn det den barnehagen her har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #710 Del Skrevet 12. august 2015 Utrolig klønete å legge planleggingsdagene slik de har gjort. Da jeg jobbet i barnehage hadde vi vel planleggingsdagene mens barnehagen fortsatt var sommerstengt. Når det er sagt er det viktig for den pedagogiske kvaliteten og tilbudet barna får at de ansatte planlegger. Men det går an å legge dagene på litt mer hendige dager enn det den barnehagen her har gjort. Er visst hele kommunens barnehager som har felles stengt for planleggingsdager, så det må faktisk opp på kommunalt plan for å fordrandre dette. Var i hvert fall det jeg ble fortalt i dag da jeg klaget til noen lokalkjente. Men likevel, er fortsatt veldig rart og klønete lagt opp, for å si det pent. På den andre side, K sin avdeling har hele fire med pedagogisk utdannelse, så disse dagene må virkelig legge grobunn for et knallår for K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #711 Del Skrevet 12. august 2015 Måtte gå og legge meg i stad. Var så trøtt og hadde slik hodepine. Sov omlag en time og kunne sovet mer, men ble vekt. Men, nå har jeg ikke like vondt i hode lengre og føler meg bedre, så kanskje jeg rett og slett har gått rundt med underskudd på søvn, som har gjort at jeg har følt meg så elendig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. august 2015 Forfatter #712 Del Skrevet 13. august 2015 Det er underskudd på søvn. Mye bedre i dag. Tok også en el-test for moro og den var skrikende negativ. Jeg vet de er ustabile som graviditetstest, men den så akkurat ut som de jeg fikk forrige syklus når jeg altså ikke var gravid Tar en gtest i morgen altså, men den er negativ. Dustekropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. august 2015 #713 Del Skrevet 13. august 2015 Godt hodepinen er på vei bort! Det der er fæle greier og utroooolig slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. august 2015 Forfatter #714 Del Skrevet 13. august 2015 Godt hodepinen er på vei bort! Det der er fæle greier og utroooolig slitsomt! Ja. Kjenner fortsatt er lite trykk, men ikke så voldsomt som de har vært de siste dagene. Helt til å leve med. Takk for omtanken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. august 2015 #715 Del Skrevet 13. august 2015 Altså jeg har fortsatt trua jeg altså !!! Gleder meg til update i morgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. august 2015 Forfatter #716 Del Skrevet 13. august 2015 Ja, hvor mange her tror faktisk det blir to blå i morga? Jeg tror ikke, men kan nevne: - Mye stikninger i underliv, mage og lysken - Tidvis mye hodepine, mye bedre i dag - Hyppig urinering i dag 12 dpo - Brennende følelse i brystene 10 og 11 dpo, ikke i dag - Verkende korsrygg, tidvis ømt halebein Alt kan ha andre årsaker og jeg fikk også en veldig negativ el-test i dag. Så, hva spår du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 13. august 2015 #717 Del Skrevet 13. august 2015 Symptomer er jo en rimelig utro kone, vanskelig å stole på med andre ord. Så jeg vet ikke helt hva jeg spår ... Men jeg VET hva jeg håper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 13. august 2015 #718 Del Skrevet 13. august 2015 Altså, må man ikke ha veldig høy hcg for å slå ut på EL-testene? Ettersom jeg er temmelig sikker på at det er sant, så har jeg trua ut fra symptomene å regne. Jepp Forøvrig: Har mannen gjemt alle testene, så det eneste du hadde var en EL-test? Velkommen til prøvepsykosens verden og testetøs-klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. august 2015 Forfatter #719 Del Skrevet 13. august 2015 Symptomer er jo en rimelig utro kone, vanskelig å stole på med andre ord. Så jeg vet ikke helt hva jeg spår ... Men jeg VET hva jeg håper!! Jeg etterlyser den grønne tåa de nå altså!!! Jeg bkir temmelig grinete om alle disse plagene ikke har en premie i enden.Altså, må man ikke ha veldig høy hcg for å slå ut på EL-testene? Ettersom jeg er temmelig sikker på at det er sant, så har jeg trua ut fra symptomene å regne. Jepp Forøvrig: Har mannen gjemt alle testene, så det eneste du hadde var en EL-test? Velkommen til prøvepsykosens verden og testetøs-klubben Sist gang fikk jeg knallpositiv eltest på denne tiden, så derfor jeg er litt motløs. Mannen ble forøvrig så oppgitt av mine tidlige testing og variable humør tilknyttet negative tester at han gav meg testeforbud og jeg gav fra meg alle graviditetstestene... Altså jeg har fortsatt trua jeg altså !!! Gleder meg til update i morgen tidlig Håper jeg har hyggelige nyheter, men ingen vits å holde pusten i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 13. august 2015 #720 Del Skrevet 13. august 2015 Min indre spåkjærring spår..... GRAVID! Vet ikke om hun er til å stole på altså, for hun har aldri giddet å fikset meg en lottopremie eller noe sånt liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå