Pyntestøv Skrevet 11. august 2015 Forfatter #681 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg hadde ca 10 ulike tegn i forrige syklus, og var på ingen måte gravid.. Selv om jeg så klart satser på at alt du kjenner nå ER graviditetsymptomer, så spiller jo hodet vårt oss noen gode puss i perioder som dette. Det er jo bare å tenke at man har vondt, så dukker det opp en eller annen smerte.. Problemet denne gangen er at jeg har vært gravid så når jeg kjenner igjen noe fra da jeg var gravid (og som jeg ikke følte i pp1), ja da blir jeg ekstra ivrig og regner med at nå, NÅ, må det faktisk være noe på gang Men, hodepinen slipper ikke taket, så om det ikke er graviditet så må jeg vel snart til legen. Den er fryktelig plagsom og hemmende. I går klarte jeg nesten ikke å sove for hodet dundret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 11. august 2015 #682 Del Skrevet 11. august 2015 Æsj, så innmari ekkelt med hodepine! Det blir man jo helt slått ut av, håper du snart føler deg bedre! Og dritt med negativ test, men det er jo kjempetidlig! Det kan jo godt hende at akkurat den ikke slo ut? Når jeg nå ser gjennom de ca 20 testene jeg har tatt de siste ukene ser jeg jo at de varierer veldig i styrke, men ikke bare i "kronologisk" rekkefølge, jeg har hatt noen svake etter noen sterke. Så ... Jeg håper virkelig at dette bare var en tulletest og at du får fine streker på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. august 2015 Forfatter #683 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Æsj, så innmari ekkelt med hodepine! Det blir man jo helt slått ut av, håper du snart føler deg bedre! Og dritt med negativ test, men det er jo kjempetidlig! Det kan jo godt hende at akkurat den ikke slo ut? Når jeg nå ser gjennom de ca 20 testene jeg har tatt de siste ukene ser jeg jo at de varierer veldig i styrke, men ikke bare i "kronologisk" rekkefølge, jeg har hatt noen svake etter noen sterke. Så ... Jeg håper virkelig at dette bare var en tulletest og at du får fine streker på fredag! Ja, hodepinen henger trofast ved min side i dag også og dunker meg med jevne mellom med et balltre Kan være egget bare streifet, noe som vel refereres til som "kjemisk gravid" i prøveverden. Liker dog teorien om varierende styrke og positiv test på fredag bedre Endret 11. august 2015 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. august 2015 #684 Del Skrevet 11. august 2015 Skriver under! Det er jo fremdeles ganske tidlig, så håper det har klaffet for deg. Vet hvor kjedelig og utålmodig man blir altså Har du tatt noe mot hodepinen eller holder du ut med kjerringråd og søvn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. august 2015 #685 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Men... Hvis du tisset klokken 04, og testet i 06:00-tiden.. Sikker på at urinen var konsentrert nok da? Uansett, kjedelig med negativ test Krysser fingrene for positiv på fredag Endret 11. august 2015 av kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. august 2015 Forfatter #686 Del Skrevet 11. august 2015 Skriver under! Det er jo fremdeles ganske tidlig, så håper det har klaffet for deg. Vet hvor kjedelig og utålmodig man blir altså Har du tatt noe mot hodepinen eller holder du ut med kjerringråd og søvn? Tar ingenting så langt. Var det du som fortalte meg at selv paracet bør unngås? Jeg tok det til meg så lider frem til IKM og så blir det å hive innpå med en cocktail av paracet og ibux... skyllet ned med en god dose vin. Selvsagt Men... Hvis du tisset klokken 04, og testet i 06:00-tiden.. Sikker på at urinen var konsentrert nok da? Uansett, kjedelig med negativ test Krysser fingrene for positiv på fredag Tok testen kl. 04. Var sist på do i 22 - tiden så burde vært konsentrert nok. Skal hjem og gi fra meg alle billingstrimlene til mannen, så nå blir det utrolig nok ikke testing før fredag. Jeg kommer til å lide av kraftige abstinenser for å si det pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. august 2015 #687 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Det er vel ingen steder det står at det skal unngås totalt, men at en studie viste at man måtte utvise forsiktighet. De fant at når paracetamol ble brukt i mer enn 28 dager i svangerskapet kunne det påvirke motorikk. Men 28 dager er ganske mye bruk, om kan i tillegg tar flere piller om dagen. Det er jo ikke bra å ligge med sterk hodepine heller.. Edit: etter kjapt googlesøk så anbefaler i hvertfall fortsatt norske eksperter paracet som førstevalg for smertelindring for gravide Endret 11. august 2015 av kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. august 2015 #688 Del Skrevet 11. august 2015 Uff, sorry. Det var vel meg.... ikke meningen å spre skremselspropaganda Ibux og naproxen burde man visst holde seg langt unna da virkestoffene kan være med på å utsette eggløsning har jeg lest... paracet sier de er greit i svangerskapet, men bare en viss mengde totalt. Så jeg føler det blir litt av det samme som å kunne si at 5 glass vin i løpet av svangerskapet er trygt Man vet aldri Ellers referer jeg til Kaffemor sin kommentar, og så skal jeg slutte å spre min propaganda når helsemyndighetene i Norge mener noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. august 2015 #689 Del Skrevet 11. august 2015 Hvis de ikke hadde visst hadde de nok anbefalt totalt avholdenhet også med paracet vil jeg tro Det er derfor de anbefaler totalt avholdenhet når det gjelder alkohol, fordi de ikke vet akkurat hvor mye/lite som påvirker. Når det er sagt så er jeg helt enig med deg i at man skal være forsiktig med slikt når man er gravid. Men om man har veldig kraftig hodepine synes jeg ikke man skal gå å lide i mange dager pga man ikke tørr å ta noe de sier fortsatt er trygt Men, man gjør jo det som føles riktig for seg Jeg har ikke tatt smertestillende selv, men nå har jeg ikke vært plaget av sterk hodepine. Om hodepinen er så ille at det gjør at man ikke får fungert ordentlig, synes jeg det må være greit å ta en paracet. Men skjønner helt klart tankegangen din Siela! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. august 2015 #690 Del Skrevet 11. august 2015 Hvis de ikke hadde visst hadde de nok anbefalt totalt avholdenhet også med paracet vil jeg tro Det er derfor de anbefaler totalt avholdenhet når det gjelder alkohol, fordi de ikke vet akkurat hvor mye/lite som påvirker. Når det er sagt så er jeg helt enig med deg i at man skal være forsiktig med slikt når man er gravid. Men om man har veldig kraftig hodepine synes jeg ikke man skal gå å lide i mange dager pga man ikke tørr å ta noe de sier fortsatt er trygt Men, man gjør jo det som føles riktig for seg Jeg har ikke tatt smertestillende selv, men nå har jeg ikke vært plaget av sterk hodepine. Om hodepinen er så ille at det gjør at man ikke får fungert ordentlig, synes jeg det må være greit å ta en paracet. Men skjønner helt klart tankegangen din Siela! Skriver under på dette! Jeg kan vel si at jeg er svært ambivalent. Jeg holder meg unna så langt det går, men er man syk eller har så vondt at man ikke kan fungere på normalt vis synes jeg absolutt det skal være greit å ta. Jeg tok selv en ibux-paracet-combo på søndag da menssmertene var helt syke.... Hadde du reist til legen med plagene hadde de nok anbefalt deg paracet som første vei til smertelindring også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. august 2015 #691 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Jeg også er svært ambivalent. Såpass at jeg fortsatt ikke har tatt de kvalmestillende tablettene jeg fikk av legen Så jeg er ikke akkurat noen medisinelsker som gravid jeg heller Det er ikke så lett! Man vil jo ikke gjøre noe feil, og som kan skade mageboeren! Endret 11. august 2015 av kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. august 2015 Forfatter #692 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg skal ta av meg linsene (månedslinser) og bruke briller i et par dager. Mistenker det kanskje er kilden til problemet. Har jeg like vondt i kveld når jeg legger meg så kryper jeg nok til korset og gir meg selv en paracet og en god nattesøvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. august 2015 #693 Del Skrevet 11. august 2015 Æsj, hodepine er noe ordentlig herk. Og ikke er det lett å sovne heller med et dunkende hode. God bedring, Pyntestøv. Håper brille vs linse-trikset vil hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. august 2015 #694 Del Skrevet 11. august 2015 Krysser fingrene for at det funker God bedring! Hodepine er forferdelig. Slet mye med det før. For meg hjalp kiropraktor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. august 2015 #695 Del Skrevet 11. august 2015 kiropraktor Satser på at det er symptomer da, men at det bare er litt tidlig for testing enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #696 Del Skrevet 12. august 2015 Æsj, hodepine er noe ordentlig herk. Og ikke er det lett å sovne heller med et dunkende hode. God bedring, Pyntestøv. Håper brille vs linse-trikset vil hjelpe Krysser fingrene for at det funker God bedring! Hodepine er forferdelig. Slet mye med det før. For meg hjalp kiropraktor. kiropraktor Satser på at det er symptomer da, men at det bare er litt tidlig for testing enda! Har på meg briller i dag og er hjemme med K fordi det er planleggingsdager i barnehagen. Du leste riktig, dager, som i tre dager! Midt i hans innkjøring (og flere andre barns innkjøring) Han hadde nemlig noen kjipe førstedager og i går var den første, ordentlige dagen det har gått bra og da vettu, da har man planleggingsdager. Kunne de ikke ha startet barnehageåret med det og sååå hatt innkjøring? Vel, nå sporer jeg av. Som vanlig Har i hvert fall fått en god nattessøvn (våknet ikke for å tisse så det må ha vært psykisk i går), har tatt av linsene og spent på om hodepinen holder seg borte. Har et tungt trykk i hodet, og selve hodepinen har vært verst etter lunsj og ille på kveldene, så vi får se. Har også hatt veldig verkende korsrygg og vondt i halebeinet, men det tror jeg er grunnet all pendlingen og mye sitting, så noen dager pendlefri bør vel fjerne alle gravidsymptomene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. august 2015 Forfatter #697 Del Skrevet 12. august 2015 Forresten, har hatt en sviende/brennende følelsene bak brystvortene i går og i dag. Kommer og går. Noen som har opplevd det før? Det gjør tidvis ganske vondt. Brystene er ikke ømme forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. august 2015 #698 Del Skrevet 12. august 2015 Forresten, har hatt en sviende/brennende følelsene bak brystvortene i går og i dag. Kommer og går. Noen som har opplevd det før? Det gjør tidvis ganske vondt. Brystene er ikke ømme forøvrig. Kan ikke huske å ha hatt det nei. Men sånn rent objektivt høres det jo ut som et typisk preggistegn da Men du, du skrev at du tok den testen kl 4 om natten. Ikke si at du står opp SÅ tidlig pga pendlingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 12. august 2015 #699 Del Skrevet 12. august 2015 Forresten, har hatt en sviende/brennende følelsene bak brystvortene i går og i dag. Kommer og går. Noen som har opplevd det før? Det gjør tidvis ganske vondt. Brystene er ikke ømme forøvrig. I mitt forrige svangerskap hadde eg ikkje spesielt ømme puppar byrjinga, men brystvortene strutta konstant og de kribla i dei. Ville vel ikkje kalle det ei sviande kjensle da, men "rare" brystvorte ville eg kalle eit teikn:P Eg trur melka er tilbake i mine, eller så var ho ikkje borte i utgangspunktet. Trudde ho endeleg var vekk for en mnd eller to sia. Kan det vere eit teikn? Slutta forøvrig å amme i november i fjor, så syns puppane godt kunne slutte å produsere! Vel fram til nestemann kjem da😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. august 2015 #700 Del Skrevet 12. august 2015 Oj, tre planleggingsdager er litt i overkant ja. Helt enig med deg, de burde ha de før ungene begynner i barnehagen så det ikke blir kluss med innkjøringen. Her skal de bare ha én, på fredag, og når de skal ha de andre kan foreldrene gå sammen og å holde barnehagen åpen. Så slipper alle å måtte ta fri hver gang, synes det er ganske smart. (stengt fire uker på sommeren, hele jula og hele påsken, så skulle bare mangle egentlig....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå