Gå til innhold

Cruise i Karibien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et samboerpar som vurderer cruise i Karibien som neste års ferie. Vi har ikke barn, men begge er studenter.

Hvordan finner man billigest mulig cruise? Når på året er det best å reise mtp når det er lavsesong?

Ser de fleste skipene bare er innom hver havn noen timer, får man likevel sett og opplevd bra på den tiden?

Andre tips?

Anonym poster: 1f231fe4838c42114bf16f315430bcc8

Videoannonse
Annonse
Gjest Swipper
Skrevet

Her må jeg følge med, jeg vil også reise! Men noen som vet om det gjelder samme aldersgrense på disse cruiseskipene som på danskebåten?

Skrevet

Vi var på cruise i Karibien i juni, som en del av bryllupsreisen, besøkte Haiti, Mexico og Jamaica. Vi reiste med verdens nest største cruiseship (søsterskipet er vel en meter eller så større) med Royal Caribbean.

Jeg synes i grunn cruiset ikke var så dyrt. Vi betalte 21.000 kr for 7 netter, MEN da valgte vi lugar med balkong og havutsikt. Man finner lugarer ned til 7-8000 kr, alt ettersom sesong. I gjennomsnitt koster en lugar for 2 stykker rundt 12000 kr, da innendørs.

Uansett, medberegnet i prisen er mat inkludert, og da kan man velge mellom ganske mange restauranter og spisesteder. Vi led ingen nød. I prisen er også med mine spa-behandlinger, drikkepakke (koster vel 500 kr eller så for to), så kan man drikke så mye mineralvann man bare orker.

Reisen kostet egentlig 18000 kr for lugaren med mat inkludert. Og det er vel 21 års aldersgrense. Det må man nesten sjekke med de forskjellige cruiseselskapene.

Husk på orkansesongen, så det er en grunn til at det er lavsesong. Vår reise holdt på å bli avlyst/omgjort ift reiseruta pga orkanvarselet mens vi var der. Vi reiste ganske tidlig i orkansesongen.

Og ja, jeg synes en dag i hver havn er nok. Man velger utflukter som man delta på, og på den måten fikk vi sett ganske mye. Båten legger gjerne i havn tidlig om morgenen og går igjen om kvelden. Nok av tid til å utforske.

Vi kommer definitivt til å prøve cruise igjen, tenker da kanskje middelhavscruise med samme selskap eller søsterskipet Allure of the Seas annen rute i Karibien.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Jeg og samboeren var på cruise i Karibien i siste uken i august 2010.

Vi fant og bestilte turen på hotwire.com, en amerikansk nettside.

Betalte 5.500 pr. pers for fly tur/retur Oslo-Miami, og 4250,- for 7 dagers cruise med utvendig lugar. Alt av mat var inkludert, drikke betalte vi utenom.

Totalt 9750,- pr. person for fly og cruise, eks. drikke.

Vi reiste med Carnival Cruise Line, båten heter Carnival Valor.

Havnene vi var innom var på Cayman Islands, Honduras, Belize og Cozumel Mexico.

Fantastisk feire, og anbefales på det varmeste.

Endret av Silvermist
Skrevet

Hei,

kan støtte opp under det Silvermist skriver.Vi har bestilt alle våre cruise via nettreisebyrå i USA også og spart en god del penger på det.

Carnival er et ok selskap for litt yngre folk som dere. De markedsfører seg som "Fun Ships" så det er ikke så stivt. De har feks et cruise som stopper på Jamaica, Grand Cayman og Cozumel i Mexico, det syntes jeg er et greit cruise for "nybegynnere", eller ruten som nevnes ovenfor.

Sats på utvendig lugar hvis dere har råd, deilig å sitte der å slappe av på sjøen og når skipet går inn og ut av havner. En god tid å reise på cruise er November og Desember (før jul). Da er prisene lave og hurricane season er over.

Les gjerne en artikkel jeg har bloggen min om billig cruise, der skriver jeg litt om hvordan vi bestiller våre turer.

Har dere noen konkrete spørsmål så kan jeg prøve å svare!

AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips.

Bør man velge cruise inkl fly?

Anonym poster: 1f231fe4838c42114bf16f315430bcc8

Skrevet

Hei igjen

du får ikke bestillt cruise med fly via amerikanske sider, da må du bruke norsk reisebyrå.

Vi bestiller alltid fly og cruisel hver for seg, det blir billigere. Men du har jo litt mere rettigheter hvis du bestiller "pakkereise" i tilfelle det skjer noe uforutsett som feks askeskyer.

Skrevet (endret)

Hei igjen

du får ikke bestillt cruise med fly via amerikanske sider, da må du bruke norsk reisebyrå.

Vi bestiller alltid fly og cruisel hver for seg, det blir billigere. Men du har jo litt mere rettigheter hvis du bestiller "pakkereise" i tilfelle det skjer noe uforutsett som feks askeskyer.

Dette er da feil, vi fikk muligheten til det da vi bestilte gjennom den amerikanske nettsiden til Royal Caribbean (valgte den i stedet for den norske pga prisen).

Vi endte dog opp med å bestille fly og cruise hver for seg da det til slutt ble billigere. Fly bestilte vi på amerikanske nettsider og ikke norske.

Endret av Yvonne
Gjest Silvermist
Skrevet

Hei igjen

Det uthevede stemmer ikke.

Vi brukte som sagt hotwire.com, amerikansk nettside. Måtte legge inn en amerikansk billing adress, men i og med at man betaler med CC/bankkort på nettsiden er det kun en formalitet, så du kan legge inn en hvilken som helst amerikansk adresse. De sender ingenting dit.

Bestilte også fly og cruise hver for seg.

Skrevet

Det uthevede stemmer ikke.

Vi brukte som sagt hotwire.com, amerikansk nettside. Måtte legge inn en amerikansk billing adress, men i og med at man betaler med CC/bankkort på nettsiden er det kun en formalitet, så du kan legge inn en hvilken som helst amerikansk adresse. De sender ingenting dit.

Bestilte også fly og cruise hver for seg.

Sant det, vi gjorde også dette på flere bestillinger.

Skrevet

Da misforstod dere hva jeg skrev. Spørsmålet fra trådstarter var om man kunne bestille cruise inkl fly (dvs en pakkereise med begge deler i et)

Det jeg svarte er at man ikke kan bestille pakkereise (cruise og fly i et) fra et amerikansk online reisebyrå. Man kan fint bestille cruise hos Cruisedirect og Cruise.com og da oppgi sin norske adresse. Man trenger ikke oppgi en "fake billing adress". Men de selger ikke pakkereiser med fly fra norske flyplasser. Det gjør ikke Hotwire heller og RCCL kun fra sin norske side.

Man kan også fint bestille flybilletter fra reisebyråer i USA hvis man vil det. Vi bestilte selv vårt siste cruise via Cruisedirect, flybilletten hos Orbitz og hotell i Miami via Hotwire.

Men ønsker man en pakkereise med cruise og fly i et så må man bruke et norsk reisebyrå. Med en pakkereise har man litt mere rettigheter ved feks flyforsinkelser enn hvis man booker separat og på egenhånd. Derfor bør man legge inn et par dager før cruiset så man er sikker på at man ikke mister cruiset og at bagasjen har kommet frem.

Selv bruker jeg ikke norsk reisebyrå men booker separat da det stort sett er en del billigere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...