Gå til innhold

Leilighet, er dette riktig av eier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed sist uke fra eier av leiligheten jeg bor i at det ville komme noen og se på leiligheten, jeg visste ikke helt hva det dreide seg om, hadde ikke fått noen beskjed om noe.

Så fredag fant jeg ut at leiligheten er lagt ut for salg for en måned siden, men jeg har ikke fått noen beskjed om dette fra eier, noe jeg synes er ganske lumpent av han ettersom det tar ganske lang tid å finne leilighet, hvertfall i distriktet jeg bor i.

Jeg vet jeg har en mnd oppsigelsesrett, men det hadde jo vært en fin ide å gitt en liten notice at jeg kommer til å måtte flytte når den ble solgt. Og det tar mer enn en måned å finne leilighet med mindre jeg er griseheldig!

Er bare en prinsippsak, å opplyse leieren at leiligheten er til salgs og folk kommer til å komme for å se på den.. så har jeg bedre tid til å finne noe nytt :forvirra:

Anonym poster: 83fdb98c73d3727c0d466364c8f707b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

eier ville melke mest mulig penger ut av det. vis du hadde fått beskjed for en mnd siden kan det være du allerede hadde fått leilighet. å han hadde da tapt penger.

Anonym poster: 39145c8d1442f44075d56368b1182a2a

• Liker 3
Skrevet

ja mest sannsynelig er dte nok det han tenker. Men synes absolutt han skulle gitt deg beskjed...

Skrevet

Den gangen jeg leide leilighet og eieren bestemte seg for å selge, så fikk jeg beskjed ca 1-2 måneder før. Som eier av en leilighet selv nå, så ville jeg absolutt sagt ifra før jeg la ut leiligheten for salg.

Gjest Rosemor
Skrevet

Her er det ganske vanlig at leieboer "følger med på lasset" under hussalg, og det er derfor vanlig at leietaker ikke får oppsigelse før salg.

Skrevet

Da jeg studerte ble huset (enebolig) der jeg bodde solgt. Fikk vite på forhånd og fulgte med på lasset. Det fungerte smertefritt for min del. Det avhenger jo selvfølgelig av nye eiere, som i mitt tilfelle var hyggelige folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...