Gå til innhold

Maler stuen og kjøkkenet blått... Er jeg helt crazy?

sirilin

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett meg lei på min anonyme kaffelatte tilværelse. Har et rekkehus med åpen stue og kjøkkenløsning i 2 etg på ca 50 kvm. Har store vinduer, høyt under taket og masse lys. Har lenge tenkt på at jeg ville stride til verket å gjøre noe med min anonyme stue/kjøkken og i dag gjorde jeg det!! Var innom Fargerike og ordnet meg en maleprøve på en dus blåfarge (husker ikke koden nå men skal sjekke i morgen!!). Malte en vegglengde i kveld og synes det ble veldig fint.

Hva tror dere? Er kaffelatte tiden forbi?? Eller vil jeg angre meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! Jeg er så lei hvitt og latte fargede hus. Liker du fargen selv så mal. La andre mene hva de vil. Selv har jeg lyst til å male lys lilla evt grønn (men fargen jeg vil ha finner jeg ikke). Dog kolliderer det med sofaen så jeg beholder min marrakesh.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Nei du kommer ikke til å angre! Vi malt kjøkkenet mørkeblått, nesten sort, og den ene siden i tapet. Det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med litt farger rundt seg faktisk.. vi har malt stua blå, men jeg har lyst å male den i ei sterk rødfarge eller limegrønn faktisk..... Men regner med jeg ikke tørr å at det blir noe litt mer nøytralt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, det var motiverende :hoppendeglad: Fargen ble dog litt for "babyblå" så jeg må forsøke en ny. Fargen heter Havbris og er fra Jotun. Noen som har erfaring med denne? Veldig fin farge altså, men ikke i heeele stuen og kjøkkenet :)

Vurderte en annen farge fra Jotun som heter Linblå, men den syntes jeg ble for grå igjen.

Malte hagemøblene mine i en blåfarge fra Beckers som heter Ester 1218 og den var jeg veldig fornøyd med. Spørs om det ikke blir den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Di

Hurra! Jeg er så lei hvitt og latte fargede hus. Liker du fargen selv så mal. La andre mene hva de vil. Selv har jeg lyst til å male lys lilla evt grønn (men fargen jeg vil ha finner jeg ikke). Dog kolliderer det med sofaen så jeg beholder min marrakesh.

Velg syrin

Latte vegger har jeg aldri forstått vitsen i, mens hvite vegger er nøytrale mot alle tresorter og farger. Blå er litt sydlansk, og i Norden kan den oppleves kaldere enn hvitt. Så velg en blåfarge med litt varme.

Edit: skrivefeil :sjenert:

Endret av Lady Di
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare du ikke gjør som han ene i "hjelp han pusser opp". Det såg jo ut som et smurfehus på kjøkkenet og i gangen. *grøss*

Anonym poster: b5d60b14a72d1a704d678f5ad495175d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte tilslutt fargen Linblå. Synes den så veldig grå ut i malingsboksen, men på veggen ble den noe helt annet. Denne fargen anbefaler jeg dere virkelig å ta en nærmere titt på!! :)

Har en fondvegg i stuen også fra tidligere i fargen Jannike fra Beckers (veldig lik Marrakesh fra Jotun) og denne og linblå gikk veldig fint sammen så tror faktisk jeg blir å beholde veggen slik.

Hiv dere rundt og mal folkens det er kjempe deilig med forandring!! (Og noe å gjøre i drittværet for de som har det). Her hjemme ble det litt Home and Cottage feeling og DET liker jeg!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mørk lilla soverom og en meget spesiell mørk rød/rosa farge på kjøkkenet. Resten av huset er i hvitt men det er mest pga at det da er så lett å fornye med tekstiler. Er så dritt lei av interiørblogger og boligannonser der alt går i jordfarger. I stua mi er det svart og hvitt som basisfarger, og div pynt, duker, puter osv er knall turkis. Har de fleste farger så bytter jeg når det har gått en stund.

Dette er VÅRT hus. Her skal VI trives. Skal jeg selge huset en gang så kan jeg male kjøkken og soverom hvitt. Mal i den fargen DU vil ha og drit i å dra brunt og beige inn i alle rom hvis du heller vil ha farger. Jeg syns det er tøft å gå egne veier istedet for å ha det som alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Høres tøft ut ! Blå får oss til å føle oss avslappet og tilfreds, men samtidig våken. Kald isblå anbefales til rom med mye aktivitet, så kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare du ikke gjør som han ene i "hjelp han pusser opp". Det såg jo ut som et smurfehus på kjøkkenet og i gangen. *grøss*

Anonym poster: b5d60b14a72d1a704d678f5ad495175d

Ja, jeg husker episoden. Dama ble så :overrasket: ... lite glad. :kjempesinna:

Ellers farger er godt å ha. Ikke altfor sterke da, det blir slitsomt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde malt knall rosa med gule lister med en maling det ikke gikk an å få vekk igjen, så ville det kanskje nærmet seg crazy. At folk etterhvert går lei kaffelatte og jordfarger som *alle* har hatt i 10 år nå, er ikke så veldig sprøtt i mine øyne.

Høres ut som du får det veldig fint :)

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...