AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Da katten min kom inn i dag hadde han et merke (av mangel på bedre begreper) på haka, hvor huden synes. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva det kan være, men han virker ganske likegyldig til det. Er det noe man bare burde holde øye med i noen dager, eller gjøre noe mer med? Kunne kanskje kontaktet veterinær og spurt. Har en salve (Fucidin) liggende som jeg har smurt betente klør med før, men bruker selvsagt ingenting uten å ha konferert med veterinær først. Er det vanlig å sende e-post (så jeg får med et bilde) til veterinæren om slikt? Anonym poster: deb234deb40ce1fed431d68d2f582af7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Haha, skrubbsår* Anonym poster: deb234deb40ce1fed431d68d2f582af7
Aurora M. Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Hmm... Ikke godt å si hva det der kan være for noe. Det kan jo være at han har vært borti et insekt og blitt stukket f.eks. Er det litt hovent og rødt? Det kan se sånn ut på bildet. Ta en titt inni munnen på pus også for sikkerhets skyld og se hvordan leppen ser ut på innsiden. Hvis det ikke er varmt, rødt og hovent og du ikke ser noe på innsiden, kan du se det an noen dager. Litt vanskelig å se ut i fra bildet, men ser du om han har blødd? Hvis ja, kan du nok anta at han bare har vært borti noe som har har gitt han et lite sår der. Hvis det bare er hårløst og rødt, kan man bl.a mistenke ringorm, og en tur til veterinæren er på sin plass. Flott pus forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå