Gå til innhold

Hjemmehjelp som handler feil mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ny hjemmehjelp som ikke helt følger handlelisten. Hun kjøper varer som ikke står på listen eller kjøper tubeost istedetfor Jarlsberg. Jeg har forsøkt å beskrive hvilke produkter eller vise henne de, men det virker ikke som om hun forstår. Da jeg ringte hovedkontoret for å forklare problemet fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte kreve så mye. Jeg synes det er frustrerende ettersom jeg er sengeliggende og ikke selv har mulighet til å dra i butikken og levere tilbake feilkjøp og kjøpe det jeg egentlig skulle ha.

Hva burde jeg gjøre? Og tar butikken tilbake varer? Dette er fjerde uke med den nye hjemmehjelpen og jeg har tapt 400 kroner. <br /><br /> Anonym poster: afa94d3a962987a0d231bb032927c995

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det en hjemmehjelp som prater norsk?

jeg jobbet på en matbutikk,hvor det var mange som handlet for de som ikke kunne,. mange av de skjønte ikke norsk å var lite kjent med matvarene måtte gå å hjelpe de hele tida. å de kom tilbake å bytta det som var feil. jeg har ingen problemer med å bytte matvarer men mye ekstra arbeid pga de ikke skjønner norsk.

Anonym poster: a12739439088cda4000490b94aa34afe

Gjest Tinkerbell
Skrevet

Så lenge du har kvittering så skal du få bytte varene til det du egentlig skulle ha. Synes egentlig at hovedkontoret var litt frekke, selvfølgelig skal du få det du ber om på handlelisten din. Si til hjemmehjelpen din at hvis hun ikke finner varene du har skrevet på listen, så skal hun ikke kjøpe noe annet å ersatte ønskede varer med før hun har snakket med deg.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ringe inn til butikken og bestille varene? Er en del butikker som er ganske hjelpsomme. Så kan heimehjelpen bare hente dem.

• Liker 9
Skrevet

Hva med å ringe inn til butikken og bestille varene? Er en del butikker som er ganske hjelpsomme. Så kan heimehjelpen bare hente dem.

Smart! Lag en avtale med din lokale butikk, så har ikke hjemmehjelpen en gang rom for å gjøre feil. :) Håper det ordner seg for deg angående maten i allefall :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe til butikken og gi dem handlelisten? Så kan hjemmehjelpen bare hente varene ferdig pakket? Vet det ble gjort en plass jeg jobbet etter at en vikar skulle handle og kom tilbake med varene pluss 9 cola...personene drakk ikke cola engang men hadde underskrevet med sitt navn på handlelappen. "Nicola" :ler:

Anonym poster: 4886ccee948ea6d869ddf750d185e68c

• Liker 9
Skrevet

Beklager, men jeg lo godt av NiCola!

Skrevet

Jeg har fått ny hjemmehjelp som ikke helt følger handlelisten. Hun kjøper varer som ikke står på listen eller kjøper tubeost istedetfor Jarlsberg. Jeg har forsøkt å beskrive hvilke produkter eller vise henne de, men det virker ikke som om hun forstår. Da jeg ringte hovedkontoret for å forklare problemet fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte kreve så mye. Jeg synes det er frustrerende ettersom jeg er sengeliggende og ikke selv har mulighet til å dra i butikken og levere tilbake feilkjøp og kjøpe det jeg egentlig skulle ha.

Hva burde jeg gjøre? Og tar butikken tilbake varer? Dette er fjerde uke med den nye hjemmehjelpen og jeg har tapt 400 kroner. <br /><br /> Anonym poster: afa94d3a962987a0d231bb032927c995

Dette må du klage på. Gå over hodet på idiotene ved hovedkontoret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

[quote name=Forever :)' timestamp='1343172789' post='11300188]

Beklager, men jeg lo godt av NiCola!

• Liker 2
Skrevet

Har hun ikke lapp?

Ellers stemmer jeg også i å få butikken til å plukke varene!

OG klage på hovedkontoret!

AnonymBruker
Skrevet

Skriv etter hver vare: no substitutt

Kansje gjort i beste mening? Eks om du skriver grillstad salami, og butikken fører ikke det? Hjemmehjelpen vet at det er favorittpålegget ditt. Normalt, så ville jeg tatt med et annet merke med salami.

kansje hun tenker at det er vel mange dager til neste gang du får handlet inn?

Selv om jeg kommer meg på butikken selv, så er det ofte de ikke har det jeg har skrevet opp.

Anonym poster: d9058ae4a2e0b079d2c97e34f866d9fa

AnonymBruker
Skrevet

Skriv etter hver vare: no substitutt

Kansje gjort i beste mening? Eks om du skriver grillstad salami, og butikken fører ikke det? Hjemmehjelpen vet at det er favorittpålegget ditt. Normalt, så ville jeg tatt med et annet merke med salami.

kansje hun tenker at det er vel mange dager til neste gang du får handlet inn?

Selv om jeg kommer meg på butikken selv, så er det ofte de ikke har det jeg har skrevet opp.

Anonym poster: d9058ae4a2e0b079d2c97e34f866d9fa

Skrevet

Jeg hadde også kjøpt noe annet hvis du skrev 'xxx grovbrød' og jeg fant et brød som var like grovt, men jeg hadde ikke byttet fastost mot kremost, da det har ulik funksjon. Kanskje du skulle lage ostesmørbrød.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å klage en gang til. Faren min hadde hjemmehjelp og han fikk så mye rart hjem fra butikken så du aner ikke. Han ringte og klagde flere ganger og til slutt fikk han en fast, norsk hjemmehjelp. Ikke noe galt med utlendinger, men norske matvarer hadde ihvertfall ikke de som var hos han greie på. Når han hadde gledet seg til å spise ferske boller til kaffen og fikk hvitløksbaguetter i stedet, da blir en ganske oppgitt.

Anonym poster: 84307e8c08577ee3ab8022ab9b7de85d

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har kvittering så skal du få bytte varene til det du egentlig skulle ha.

Hyggelig om butikken går med på det, men det er ikke noe man har krav på.

Anonym poster: d09ec7bcacbc3ee18a2c34a4ae4461f5

• Liker 2
Skrevet

Ring hovedkontoret igjen, for det er uakseptabelt at de ikke engang prøver å gjøre noe med det. En ting er at de ikke får gjort noe med det selv om de prøver, noe helt annet er at de ikke prøver engang Hør også med nærbutikken din om de tar imot handlelister og kan pakke varene for deg (noen butikker pakker ikke til privatpersoner).

Butikker er ofte hjelpsomme hvis man trenger å bytte varer, men kjøle- og frysevarer har de ikke lov til å bytte, på grunn av matsikkerhetsreglene til mattilsynet (man kan ikke vite om temperaturen på osten har vært riktig hele tiden så lenge man ikke har oppsynet med den selv osv.)

Skrevet

Nesten alle matvarer kan jo gogles eller søkes opp på leverandørens eller butikkens nettside! Er det noen varer som er utydelige så er det jo bare organisere noen bilder i word og printe det ut. :) Eller ta vare på emballasjen og vise den frem. Lett som bare det! Det er jo så mye enklere enn å drive å klage og styre og bytte hjemmehjelp som ellers sikkert hadde gjort en super jobb.

Er forresten ikke alle varer som kan byttes. Tørrvarer etc går jo kanskje bra, men ferskvarer, oster, grønnsaker er det mer tvilsomt med...

AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle matvarer kan jo gogles eller søkes opp på leverandørens eller butikkens nettside! Er det noen varer som er utydelige så er det jo bare organisere noen bilder i word og printe det ut. :) Eller ta vare på emballasjen og vise den frem. Lett som bare det! Det er jo så mye enklere enn å drive å klage og styre og bytte hjemmehjelp som ellers sikkert hadde gjort en super jobb.

Er forresten ikke alle varer som kan byttes. Tørrvarer etc går jo kanskje bra, men ferskvarer, oster, grønnsaker er det mer tvilsomt med...

Synes jeg ser 80 år gamle, halvblinde kjerringer som må sitte å google og printe ut bilder av matvarene for å få det de skal ha. Hvorfor skal det ikke kunne stilles krav til disse hjemmehjelpene?

• Liker 6
Skrevet

Synes jeg ser 80 år gamle, halvblinde kjerringer som må sitte å google og printe ut bilder av matvarene for å få det de skal ha. Hvorfor skal det ikke kunne stilles krav til disse hjemmehjelpene?

Ja, klart da blir det en del vanskeligere. Tenkte nå mest på TS som jo allerede har en pc og som sikkert kunne fått det til? Men om det virkelig er et så utbredt problem så er det klart at hjemmehjelptjenesten må komme frem til ei løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Eller ta vare på emballasjen og vise den frem.

TS har allerede prøvd dette ser det ut til

Jeg har forsøkt å beskrive hvilke produkter eller vise henne de, men det virker ikke som om hun forstår.

Anonym poster: d09ec7bcacbc3ee18a2c34a4ae4461f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...