liv Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Vi skal ha en forrett som ligner litt på denne; Avocado og reker De som ikke liker reker vil få med noe annet kjøtt, tenker å prøve oss frem litt. Har fått forslag om baconbiter og om spekemat som skal prøves begge deler. Men hva anbefaller dere å drikke til? ca 100 kr for en flaske. (Er i Danmark nå så vi kunne kjøpt med hjem hvitvin og fått litt mer for pengene ) Vin til hivedretten som skal være kalv ønskes også tips om.
SKHR Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Hei, Sist jeg sjekket prisene i Danmark var disse på et litt lavere prisnivå en på vinmonopolet, i.o.m at flasken koster rundt 105NOK i Norge antar jeg at den koster litt mindre i DK. Vinen passer fint til skalldyr og har selv prøvd den til reker og hummer! Den er også frisk og sommerlig Hvitvinen heter: Montalto Cataratto Organic 2008 (IT) Til hovedretten ville jeg nok valgt en litt mer fyldig rødvin, tenker du å servere en dessert også? Og hvilken alder er klientellet på?
liv Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2012 Vi vil ha et rikelig kakebord og siden vi ikke blir så mange, det er er fler allergiske blandt oss dropper vi dessert og heller satser på god variasjon blandt kakene. Det vil bli satt frem god variasjon av vin til kaker og senere på kvelden Forslag på gode viner som kan drikkes uten noe til er også ønskelig.
liv Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2012 Flere som har forslag til hvitviner en lete etter i hyllene her nede? Det er litt varierende utvalg i butikkene her
Evie Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Vi skal ha en barbera til hovedretten. Du har mange ulike, jeg liker de fleste ;-) det er heller ikke feil med en god soave til forrett eller en knusk tørr riesling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå